خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در جمع خبرنگاران :

بزرگترین چالش پارک علم و فناوری استان استیجاری بودن مراکز است

بزرگترین چالش پارک علم و فناوری استان استیجاری بودن مراکز است
کد خبر : ۱۴۲۰۸۱۳

بزودی شرکت‌های دانش بنیان استان از ۱۶۰ به ۲۰۰ شرکت می‌رسد

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، بزرگترین چالش پارک علم و فناری استان را در حوزه زیرساخت ها، پراکندگی مکانی و ساختمان‌های اجاره‌ای عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا اواخر سالجاری تعداد 200 شرکت وارد مجموعه پارک علم و فناوری استان شوند.

به گزارش ایلنا از زنجان، عباسعلی زمانی، امروز در جمع خبرنگاران، به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان، در آذر ماه سالجاری، با اشاره به اهمیت خلاقیت و نو آوری ایده پردازی جوانان در جامعه، اظها رداشت: دراین زمینه دانشگاه های استان از صنعت عقب مانده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان، با بیان اینکه پرورش دادن ایده ها در دانشگاه باعث توسعه دانش و اموردانش بنیان در جامعه صنعتی خواهد شد، ادامه داد: پارک علم و فناوری استان جوانترین پارک علم فناوری کشور است که فاقد سقف و کف است و ساختمان ثابت با زیر س اخت های مورد نیاز دراستان ندارد و همواره مستاجر بوده است.

وی، با اشاره به این اینکه این مجموعه در استان  5ساختمان اجاره ای دارد، افزود: بچه های ی فعال پارک و علم و فناوری نیازمند 60 واحد برای ایجاد ایجاد زیر ساخت‌های مکانی در راستای استقرار  هستند.

این مسئول، تریبت و مهارت اندوزی این افراد و نیروی انسانی فعال این پارک های و علم و فناوری استان ر ا در سطح کشور حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: زیر ساخت های پراکنده باعث مشکلاتی برای این مجموعه ها شده است.

وی، با اشاره به اختصاص بودجه 3/13میلیارد تومانی به این مراکز، تاکید کرد: برای رفع نیازمندی‌های اساسی پارک علم و فناوری به بیشتر از این میزان مبالغ برای تامین هزینه ها نیاز داریم.

زمانی، با بیان اینکه تا به امروز 5رویداد ایده پردازی با شرکت دانش آموز استان برگزار شده است، ادامه داد: ایده های بزرگ تبدیل  به کسب و کارهای نوین بزرگ می شوند.

وی، با شاره به برنامه ریزی و همکاری های مختلفی برای مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های زنجان برنامه ریزی شده است، افزود: بحث ترویج در پارکها مهم و اساسی است.

به گفته زمانی، ایده‌های کسب و کارهای بزرگ باعث بزرگ شدن، رشد و توسعه، استان می شود، و هدف از برگزاری رویداد ها را آموزش برشمرد.

زمانی، خبر از برگزاری رویداد های در حوزه های شیلات، محیط زیست، محصولات نفتی و... در آینده نزدیک در زنجان داد و گفت: توجه ویژه به دانشجویان تازه وارد به دانشگاهها برای ایده پروری در آموزش می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان، با بیان اینکه 5هکتار زمین در محل عوارضی زنجان قزوین به پارک علم و فناوری استان واگذاری شده است، تاکید کرد: بزودی برج پارک و فناوری برای شرکت های دانش بنیان زنجان  دراین مجموعه احداث می شود.

وی، ورود خیرین به مشارکت در امور پارک علم و فناوری استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: بزودی مرکز فناوریهای انرژی های تجدید پذیر استان در محل زمین اهدایی خیرین راه اندازی می شود.

وی، به احداث کارخانه ساخت اول برای استقرار شرکتهای دانش بنیان استان در زمین خیری، اشاره کرد و گفت: صندوق پژوهش غیر دولتی استان اقداماتی در راستای پرداخت تسهیلات به شرکت ها خواهد داشت.

زمانی، با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات از طریق صندوق پژوهش غیر دولتی در استان، تاکید کرد: با توجه به محدودیت سرمایه هر شرکت متقاضی می تواند با تکمیل مدارک خود برای تبدیل ایده به فعالیت در کسب و کار اقدام کند.

 این مسئول در استان،  هوشمندی در راستای تبدیل ایده ها به کسب و کارهای نوین را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: 11نمونه ضمانت نامه برای شرکت های جوان با هدف مساعدت احتمالی صاحبان ایده و سرمایه گذار اجرایی شده است.

زمانی، با بیان اینکه در حال حاضر حدود 60 1 شرکت رسمی و غیر رسمی با این مجموعه کار می کنند، افزود: مرکز کار چمران در حال حاضر یکی از مراکز فعال استان است که ایده های خلاقانه را تبدیل به کسب و کار می کند.

 رئیس پارک علم و فناوری استان، با شاره به اینکه  پارک علم و فناوری استان نیازمند حداقل  150 هکتار زمین برای ادامه و گسترش فعالیت است، ادامه داد: بزودی با حضور 20 دستگاه و 5شرکت چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.

زمانی، با اشاره به برگزاری دوره های آموزش برای متقاضیان در حوزه کسب و کارهای نوین، گفت: داوری و پرورش ایده ها در این نمایشگاه امکان پذیر خواهد بود.

وی، گفت: دبیرخانه رویداد نو فن با الویت ایده های فناورانه روستایی و زنجیره ارزش راهبردی محصولات در پارک با الویت زیتون و نساجی شکل گرفته است.

  زمانی، تعداد واحد های فناور شهر زنجان را 115و، واحد های شهرستانی را 23 عنوان کرد و گفت: تعداد پارکهای دانشگاه نیز  110 شرکت دانش بنیان در استان دراد که 24شرکت دانش بنیان نیز در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان، یادآورشد: مواد پیشرفته، علوم اجتماعی، انسانی ، صنایع خلاق و فرهنگی، غذایی، رایانه ای ، برق، علم و فناوری، تجهیزات پیشرفته ، وسایل پزشکی درمان و .... استان دارای شرکت های دانش بنیان هستند که در حوزه علوم انسانی تعدادشرکت ها از یک شرکت به 10 شرکت رسیده است.

وی، در پایان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان دارای رتبه 13کشوری است، اضافه کرد: تعداد شرکت های پیش رو 31 و پسا رشد 64شرکت در استان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز