خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بحران استان خبرداد؛

مانور بزرگ سیل و زلزله در زنجان برگزار می‌شود

مانور بزرگ سیل و زلزله در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۴۱۸۳۳۱

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان، با اشاره به اهمیت برخورد و مدیریت بحران در حوادث غیر مترقبه، خبر از برگزاری مانور بزرگ سیل و زلزله در منطقه حومه سد تهم زنجان داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، عباس بابایی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مدیریت بحران در مواقع بحرانی در جامعه، اظهار داشت: حفظ و صیانت از اموال و جان مردم در اهداف مدیریت بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استان، با بیان اینکه در کشور 46 بحران شناسایی شده است، ادامه داد: تلفات جانی در ایران 6 درصد از تلفات دنیا را شامل می‌شود.

وی، با اشاره به اتخاذ راهکارها در راستای کم شدن بحران و تلفات در کشور، تصریح کرد: آمادگی و پیشگیری از تلفات حوادث غیر مترقبه مهم است.

بابایی، با بیان اینکه دو گسل بزرگ در استان وجود دارد، افزود: اصول استاندارد در بناهای احداثی در کشور و استان حائز اهمیت است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان، با اشاره به اهمیت و  احساس مسئولیت متولیان ساخت و سازهای در حوزهای مختلف، تاکید کرد: آموزش رکن اساسی در بالا بردن سطح آمادگی برای دستگاههای اجرایی در راستای مقابله بابحران محسوب می‌شود.

 بابایی، با اشاره به آمادگی دستگاه‌های امداد و خدمات رسان در استان، گفت: مانور بزرگ استانی سیل و زلزله در حومه منطقه روستا و سد تهم زنجان برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به تمرین برای برگزاری مانورها بعنوان سرمایه گذاری، اضافه کرد: 66 درصد از مساحت استان تحت تاثیر دو گسل بزرگ در استان است.

این مسئول در استان، 44 درصد از پهنه و مساحت استان با خطربالا یی زلزله روبرو است، افزود: موقعیت جغرافیایی استان متاثر از حوادث طبیعی است.

بابایی، با بیان اینکه 40گسل در پیرامون استان وجود دارد، گفت: گسل های استانهای همجوار نیز در استان متاثر است.

وی، پهنه گسل دوم زنجان را در منطقه شمال استان و دیگری  را در منطقه از از محدوده روستای مروارید تا سلطانیه عنوان کرد و گفت: در شهر زنجان 511 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

 این مسئول، تعداد روستاهای در حریم زلزله را 153روستا برشمرد و گفت: بالغ بر 6هزار با میزان 70درصد روستا های در حریم خطر زلزله باز سازی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز