خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو رونمایی شد؛

ابرترانسفورماتور 500 MVA

 ابرترانسفورماتور 500 MVA
کد خبر : ۱۴۱۸۰۵۷

همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور، از ترانسفورماتور فاز شیفتر و اتمام طراحی و آغاز تولید ابرترانسفورماتور 500 MVAبا حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

به گزارش ایلنا اززنجان، همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور، در ارتباط مستقیم با کارخانه گروه صنعتی ایران ترانسفو در زنجان، ساخت ابر ترانسفورماتور 500 مگا ولت آمپری هم که بدست توانمند مهندسین و متخصصین شرکت دانش بنیان ایران ترانسفو طراحی شده بود با دستوروزیر نیرو کلید خورد.

طراحی این ابرترانسفورماتور سه فاز با ظرفیت 500 مگا ولت آمپر به همت یک تیم 15 نفره از جوانان نخبه شرکت ایران ترانسفو و با تکیه بر دانش و تخصص بومی، انجام شده است.

این ابرترانسفورماتور دارای 15 متر طول، 9 متر عرض و 11 متر ارتفاع و با وزن بیش از 335 تن است که میتواند جایگزین سه ترانس تکفاز )ام وی آی( شده و با این اقدام، حدود 60 درصد مصرف برق کاهش یافته واز 70 درصد تلفات بی باری شبکه جلوگیری خواهد شد.

همچنین بصورت همزمان ترانسفورماتور فاز شیفتر که برای نخستین بار در کشور ، به دست متخصصصان کشورمان در گروه صنعتی ایران ترانسفو، طراحی و تولید شده، با حضور محرابیان وزیرمحترم نیرو رونمایی شد.
این ترانسفورماتور از خصوصیت خاص دور موتورهای با توان و ولتاژ فوق باال برخوردار بوده که کاربرد بسیارزیادی در صنایع مهم بخصوص صنعت پتروشیمی دارد.

  علی اکبر محرابیان، در این مراسم ضمن تقدیر از متخصصین گروه صنعتی ایران ترانسفو تولید ترانسفورماتور شیفت فاز را نشانه روشنی از توان باالی متخصصان کشور دانسته و با تاکید بر روند روبه رشد این گروه صنعتی خواستار ادامه تلاش و رفع نیازمندی های صنعت برق کشور شد. 

بهزاد ظهیری، مدیرعامل ایران ترانسفو، نیز در این مراسم ضمن اعالم آمادگی این گروه صنعتی برای رفع کامل نیازمندی های صنعت برق کشور اظهار داشت : هدف گذاری ما این بود که بتوانیم با توجه به تنگناهای ارزی که در کشور وجود دارد 60 درصد نیازارزی خرید مواد اولیه وارداتی را از محل صادرات محصول تامین کنیم که خوشبختانه امروز که حدودا در پایان ماه هشتم سال هستیم با توجه به قراردادهای امضا شده وقراردادهای در حال مذاکره امیدواریم که بتوانیم در یک سال آینده 100 درصد نیاز ارزی خود را از محل صادرات تامین کنیم که این امر یک جهش مهم برای یک بنگاه تولیدی می باشد . گروه صنعتی ایران ترانسفو در نیم قرن گذشته با تولید انواع ترانسفورماتور و رآکتور با کیفیت و مطابق استاندارد روز دنیا ، ضمن قطع وابستگی میهن عزیزمان به تامین این کاالی استراتژیک و زیرساختی شبکه برق از خارج از کشور، توانسته زمینه ساز توسعه صنایع مختلف و رفع نیازهای اساسی کشور در زمینه انتقال انرژی الکتریکی باشد.

به گزارش ایلنا؛ این شرکت همه ساله با تکیه بر توان متخصصین داخلی ضمن تولید دانش و تکنولوژی بومی در صنعت ساخت ترانسفورماتور، موفق به عرضه محصوالت دانش بنیان جدید منطبق با فناوری های روز جهانی، کمک به بهینه سازی شبکه برق کشور و کاهش هزینه های تلفات شبکه برق شده و اشتغال آفرینی قابل توجهی را داشته است.
 

 ابرترانسفورماتور 500 MVA

 ابرترانسفورماتور 500 MVA

 ابرترانسفورماتور 500 MVA

 ابرترانسفورماتور 500 MVA

 ابرترانسفورماتور 500 MVA

 ابرترانسفورماتور 500 MVA

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز