خبرگزاری کار ایران

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خبرداد؛

انجام بیش از 9 هزار آزمایش کنترل کیفیت گندم، آرد و نان در استان

انجام بیش از 9 هزار آزمایش کنترل کیفیت گندم، آرد و نان در استان
کد خبر : ۱۴۱۷۱۶۳

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از انجام بیش از 9000 آزمایش و بازدید کنترل کیفیت از روند تولید آرد، نان و خرید گندم در 6 ماهه اول سال 1402 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ولی اله زمانی، امروز با اعلام این خبر، گفت: در راستای ارتقای کیفیت محصولات حوزه آرد و نان بیش از 9000 آزمایش و بازدید کنترل کیفیت از روند تولید آرد، نان و خرید گندم توسط اکیپ‌های نظارت واحد کنترل کیفی اداره انجام شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان، افزود: ۶۴۰۰ آزمایش در حوزه کنترل کیفیت گندم های تولیدی استان که به بررسی درصد سن زدگی، هکتولیتر و محتوای گلوتن و پروتئین و سایر شاخص های ارزیابی کیفی گندم انجام گرفته است.

وی، گفت: ۲۱۰۰ آزمایش کنترل کیفیت بر روی نمونه‌های آرد اخذ شده از محل کارخانجات و واحدهای خبازی انجام شده که شامل آزمون های سنجش رطوبت، پروتئین، گلوتن، سبوس گیری، pH، زلنی، دانه بندی و آزمون های میکروبی صورت گرفته است.

زمانی، یادآورشد: نظارت واحد کنترل کیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از نحوه‌ی اختلاط گندم، خط تولید، طبقات بوجاری و آسیاب، استحصال گندم، وزن آرد، مراحل کیسه‌گیری بازدید و از آرد تولید شده نمونه برداری می‌نمایند تا نسبت به سنجش کیفیت آرد بر اساس شاخصه‌های استاندارد مورد بررسی و آزمایش قرار دهند .

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان، افزود: ۵۰۰ آزمایش کنترل کیفیت نمونه نان‌ اخذ شده از محل واحدهای خبازی استان از منظر کیفیت پخت و عدم استفاده از افزودنی های غیر مجاز در طول شش ماهه اول سالجاری صورت گرفته است.

زمانی، گفت: در این بازدیدها بر ادامه روند پایش مسیر تولید تا مصرف آرد نظارت داشته و راهکارهای علمی تحقیق و بررسی تاثیر عوامل مختلف اعم از نقش نیروی انسانی، دستگاه‌های پخت و درصد ترکیبات مختلف موجود در آرد را در کیفیت انواع نان در استان ضروری دانست و پیشنهاد کرد تا دستگاه‌های مختلف نظارتی نیز با در نظر گرفتن نوع مسئولیت در این خصوص ایفای نقش نمایند.

وی، اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز پژوهشکده غلات کشور میانگین عدد کیفی نان استان زنجان از میانگین کشوری در دو سال گذشته جزو 3 استان برتر قرار دارد.

به گزارش ایلنا؛ در استان زنجان 6 کارخانه آرد سازی، سالانه نزدیک به  125 هزار تن آرد جهت مصارف واحدهای خبازی، آرد خام روستایی، صنف و صنعت تولید می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز