خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش وپروش استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت فرهنگ‌سازی و همکاری در مصرف بهینه گاز در مدارس

ضرورت فرهنگ‌سازی و همکاری در مصرف بهینه گاز در مدارس
کد خبر : ۱۴۱۲۱۹۹

مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان، با اشاره به برنامه مشترک این دو نهاد در فرهنگ سازی و نهادینه کردن رفتارهای ایمنی و مصرف بهینه در مدارس استان، گفت: همکاری آموزش و پروش در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی لازم و ضروری است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز با اشاره به نقش موثر دانش آموزان در فرهنگ سازی مصرف بهینه در خانواده‌ها اظهار کرد: قطعا وزارت آموزش و پرورش با در اختیار داشتن مسئولیت پرورش میلیون‌ها دانش آموز در سراسر کشور می‌تواند برای اصلاح الگوی مصرف انرژی؛ یک بازوی حمایتی بسیار قوی و تاثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش وپروش استان، با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح همیار گاز در زنجان، یاد آور شد: گاز زنجان توانسته است با ابتکاری نو و خلاقانه در طرح همیار گاز؛ گامی موثر در فرهنگ سازی مصرف سوخت بردارد که امروز به عنوان یک الگو در سراسر مدارس کشور اجرا می‌شود.

وی، با بیان اینکه تعامل خوبی بین سازمان آموزش و پروش و شرکت گاز استان برقرار است، افزود: آموزش و پروش استان زنجان با امضاء تفاهم نامه همکاری؛ امسال نیز برای اجرای طرح همیار گاز آمادگی کامل دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اهیمت حفظ منابع طبیعی به عنوان منافع عمومی در جامعه، تصریح کرد: آموزش و پروش استان همکاری و هماهنگی لازم را در حفظ منابع عمومی کشور خواهد داشت.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه گاز زنجان بهسازی و اصلاح موتورخانه‌های مدارس را در اولویت کاری خود قرار داده است، اذعان کرد: آموزش و پرورش استان، اطلاعات تمامی مدارس و ساختمان‌های مجهز به  موتورخانه‌ را جمع آوری کرده و در راستای اجرای این طرح مفید و کارشناسی شده در اختیار گاز زنجان خواهد گذاشت.

مدیرکل آموزش وپروش استان، در پایان تعداد ساختمان‌های فعال آموزش و پرورش در استان را بیش از 1600 واحد اعلام کرد و افزود: بهسازی موتورخانه‌های بخشی از این واحدها که بالقوه از لحاظ فنی دارای شرایط ایجاد بهبود و کاهش هدر رفت بالاتری هستند می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت و کمک به پایداری شبکه گاز رسانی در زمستان داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز