خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای کار تهران:

دولت هنوز جلسات ستاد مزد را برگزار نکرده است

دولت هنوز جلسات ستاد مزد را برگزار نکرده است
کد خبر : ۱۴۸۶۶۲

چکیده: برگزار نشدن جلسات ستاد مزد باعثمی‌شود تا اعضای کارگری شورای عالی کار از نظرات سایر شرکای اجتماعی(کارفرمایان و دولت) مطلع نشوند و در عمل نتوانند به وظیفه‌ قانونی خود عمل کنند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل برگزار نکردن جلسات دوره‌ای ستاد دستمزد انتقاد کرد.

«حسین حبیبی» در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: برگزار نشدن جلسات ستاد مزد باعثمی‌شود تا اعضای کارگری شورای عالی کار از نظرات سایر شرکای اجتماعی(کارفرمایان و دولت) مطلع نشوند و در عمل نتوانند به وظیفه‌ قانونی خود عمل کنند.

این مقام کارگری یادآور شد: تا سال قبل، فعالیت جلسات ستاد ویژه مزد از پاییز هر سال بصورت منظم هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شد و تا برگزاری جلسات رسمی تعیین مزد در شورای عالی کار ادامه می‌یافت.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌ای این جلسات باعثمی‌شد تا تشکل‌های رسمی کارگری در جریان برنامه‌ها و مواضع گروه دولت و کافرمایی در مورد دستمزد‌ها قرار گیرند، افزود: امسال هنوز هیچ جلسه‌ای در ارتباط با ستاد تعیین مزد برگزار نشده‌ است.

این فعال کارگری افزود: به نظر می‌رسد که امسال وزارت کار تلاش دارد تا جلسات شورای سه‌جانبه ملی را جایگزین این ستاد کند.

وی افزود: حتی اگر قصد دولت از این جایگزینی مشارکت‌ دادن بیشتر شرکای اجتماعی کارگری و کارفرمایی در مسئله مهمی چون تعیین مزد باشد، باز هم از بابت تاخیر چندماهه‌ای که در برگزاری این جلسات وجود داشته انتقادهای جدی متوجه وزارت کار است.

به باور حبیبی بهتر بود دولت در کنار برگزاری به موقع جلسات ستاد مزد، نسبت به برگزاری جلسات شورای سه‌جانبه اقدام می‌کرد و یا حداقل برگزاری این جلسات را به زمان دیگری موکول می‌کرد.

این مقام شورایی با یادآوری اینکه به موجب ماده ۱۶۷ قانون کار، مسئولیت عملکرد اعضای گروه کارگری شورای عالی کار در ‌‌نهایت متوجه کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خواهد بود، گفت: برگزار نشدن جلسات ستاد مزد باعثمی‌شود که کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور امسال نتواند به رسالت خود در تصویب مزد قانونی به درستی عمل کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز