خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با انجمن تخصصی قطعه سازی تاکید کرد :

استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل

استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
کد خبر : ۸۱۳۱۴۸

درنشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعضای هیات مدیره انجمن تخصصی سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو بر تامین قطعات و تجاری سازی خودروهای ناقص، افزایش تولید، ‌اصلاح قراردادهای ایران خودرو با قطعه سازان، استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل تاکید شد.

به گزارش ایلنا، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست گفت: اولویت اول ما جمع آوری خودروهای کف کارخانه با همت و همدلی شما قطعه سازان و افزایش میزان تولید روزانه خودروی بدون کسری قطعه است.

مقیمی تصریح کرد: به دنبال تولید به شیوه عبور مسقیم هستیم که این امر زمانی محقق می شود که خودرو به صورت کامل و بدون کسری قطعه تولید شده و مستقیما از خط تولید جهت عرضه به مشتریان تحویل معاونت فروش و بازار یابی شود.

وی به راه‌های تامین منابع مالی برای تولید اشاره کرد و گفت: ‌فروش دارایی های غیر مولد و کسب افزایش سهم بازار قطعات یدکی در دستور کار قراردارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش هزینه‌های سربار تولید از دیگر اولویت‌های کاری این شرکت دانست و گفت: اکو سیستم ارتباط منطقی بین قطعه سازها و ساپکو باید اصلاح و تکمیل شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: دو انجمن قطعه سازی باید از نظر ساختاری و فکری باهم متحد شوند تا رونق تولید شکل گیرد و انجمن راهکارهایی روش های تامین مالی ارائه دهند.

در ادامه منصوری مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی  ایران خودرو (ساپکو) از تشکیل کمیته های تخصصی با همکاری دو انجمن قطعه سازی در حوزه های مالی و اقتصادی، طراحی و مهندسی، توسعه و تعمیق ساخت داخل، تامین و بهره وری، استراتژی و صادرات خبر داد و اظهار کرد: دراین کمیته ها به صورت تخصصی مشکلات صنعت قطعه سازی واکاوی و برای آن راهکارهایی اندیشیده می شود.

 همچنین اصغر خسرو شاهی عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز بر تدوین استراتژی صنعت خودروی کشورتاکید کرد و افزود: با تدوین این برنامه مسیر رشد و بالندگی صنعت خودرو مشخص خواهد شد.

وی افزود: ‌در تدوین استراتژی 10 ساله کلان صنعت خودرو از نقطه نظرات خبرگان صنعت، مراکز علمی، انجمن های تخصصی استفاده شود و وزیر صنعت و مجلس شورای اسلامی از این اقدام حمایت کنند.

خسرو شاهی  مهمترین مشکل امروزی صنعت قطعه سازی کشور را کمبود نقدینگی، مشکلات گمرکی و تعدد بخشنامه های بانک مرکزی  دانست و خاطر نشان کرد: اگر صنعت قطعه سازی تضعیف شود، صنعت خودروی کشور لطمه خواهد خورد.

شاپور سامعی نایب رئیس انجمن  تخصصی سازندگان و مجموعه های خودرو ضمن حمایت  تمام قد این انجمن از مدیرعامل ایران خودرو افزود: با همدلی و همراهی قطعه سازان و خودرو سازان از پیچ تحریم ها به سلامت عبور خواهیم کرد و در جهت تحقق رونق تولید گام خواهیم برداشت.

سهیل یزدان بخش  عضو انجمن تخصصی  قطعه سازان در این نشست بر طراحی پلتفرم مشترک بین قطعه ساز و خودروساز برای تولید خودرو های برقی  در کلاس (B) تاکید کرد و گفت :‌ طبق آمار ارائه شده میزان فروش خودروهای برقی در سال‌های 2020، 2025 و 2030 به ترتیب 2، 8 و 20 درصد از بازارفروش خودرو را در جهان به خود اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز