خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با انجمن تخصصی قطعه سازی تاکید کرد :

استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل

استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
کد خبر : ۸۱۳۱۴۸

درنشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعضای هیات مدیره انجمن تخصصی سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو بر تامین قطعات و تجاری سازی خودروهای ناقص، افزایش تولید، ‌اصلاح قراردادهای ایران خودرو با قطعه سازان، استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل تاکید شد.

به گزارش ایلنا، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست گفت: اولویت اول ما جمع آوری خودروهای کف کارخانه با همت و همدلی شما قطعه سازان و افزایش میزان تولید روزانه خودروی بدون کسری قطعه است.

مقیمی تصریح کرد: به دنبال تولید به شیوه عبور مسقیم هستیم که این امر زمانی محقق می شود که خودرو به صورت کامل و بدون کسری قطعه تولید شده و مستقیما از خط تولید جهت عرضه به مشتریان تحویل معاونت فروش و بازار یابی شود.

وی به راه‌های تامین منابع مالی برای تولید اشاره کرد و گفت: ‌فروش دارایی های غیر مولد و کسب افزایش سهم بازار قطعات یدکی در دستور کار قراردارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش هزینه‌های سربار تولید از دیگر اولویت‌های کاری این شرکت دانست و گفت: اکو سیستم ارتباط منطقی بین قطعه سازها و ساپکو باید اصلاح و تکمیل شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: دو انجمن قطعه سازی باید از نظر ساختاری و فکری باهم متحد شوند تا رونق تولید شکل گیرد و انجمن راهکارهایی روش های تامین مالی ارائه دهند.

در ادامه منصوری مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی  ایران خودرو (ساپکو) از تشکیل کمیته های تخصصی با همکاری دو انجمن قطعه سازی در حوزه های مالی و اقتصادی، طراحی و مهندسی، توسعه و تعمیق ساخت داخل، تامین و بهره وری، استراتژی و صادرات خبر داد و اظهار کرد: دراین کمیته ها به صورت تخصصی مشکلات صنعت قطعه سازی واکاوی و برای آن راهکارهایی اندیشیده می شود.

 همچنین اصغر خسرو شاهی عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز بر تدوین استراتژی صنعت خودروی کشورتاکید کرد و افزود: با تدوین این برنامه مسیر رشد و بالندگی صنعت خودرو مشخص خواهد شد.

وی افزود: ‌در تدوین استراتژی 10 ساله کلان صنعت خودرو از نقطه نظرات خبرگان صنعت، مراکز علمی، انجمن های تخصصی استفاده شود و وزیر صنعت و مجلس شورای اسلامی از این اقدام حمایت کنند.

خسرو شاهی  مهمترین مشکل امروزی صنعت قطعه سازی کشور را کمبود نقدینگی، مشکلات گمرکی و تعدد بخشنامه های بانک مرکزی  دانست و خاطر نشان کرد: اگر صنعت قطعه سازی تضعیف شود، صنعت خودروی کشور لطمه خواهد خورد.

شاپور سامعی نایب رئیس انجمن  تخصصی سازندگان و مجموعه های خودرو ضمن حمایت  تمام قد این انجمن از مدیرعامل ایران خودرو افزود: با همدلی و همراهی قطعه سازان و خودرو سازان از پیچ تحریم ها به سلامت عبور خواهیم کرد و در جهت تحقق رونق تولید گام خواهیم برداشت.

سهیل یزدان بخش  عضو انجمن تخصصی  قطعه سازان در این نشست بر طراحی پلتفرم مشترک بین قطعه ساز و خودروساز برای تولید خودرو های برقی  در کلاس (B) تاکید کرد و گفت :‌ طبق آمار ارائه شده میزان فروش خودروهای برقی در سال‌های 2020، 2025 و 2030 به ترتیب 2، 8 و 20 درصد از بازارفروش خودرو را در جهان به خود اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز