خبرگزاری کار ایران

سودآوری ۷۰ درصدی نماوا در سال گذشته

سودآوری ۷۰ درصدی نماوا در سال گذشته
کد خبر : ۱۵۳۹۲۸۷

در سال ۱۴۰۲ سود خالص نماوا با رشد ۷۰ درصدی مواجه شد.

به گزارش ایلنا؛ شرکت "نماوا" در سال ۱۳۹۲ پا به عرصه ظهور نهاد، تا بستری برای پخش آنلاین فیلم و سریال شود.این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت "شاتل" است، در ابتدا با تمرکز بر مشتریان "شاتل" فعالیت خود را آغاز کرد و سپس مشترکان دیگر سرویس‌های اینترنتی نیز توانستند از آن بهره‌مند شوند.

نام اول این پلتفرم "مووی‌لند" بود و با تغییر نام به "نماوا" نخستین سریال اختصاصی خود را که "سال‌های دور از خانه" نام‌ داشت منتشر کرد.

درآمد نماوا از کجا تامین می‌شود؟

"نماوا" موفق شد تا در سال ۱۴۰۱ سود ۱۵۴ میلیارد تومانی را به دست آورد، شایان ذکر است درآمد اصلی این پلتفرم از طریق فروش اشتراک است.

هم‌چنین آمارها نشان می‌دهد سود ناخالص این شرکت در سال ۱۴۰۲ رقمی به ارزش ۵۳۴ میلیارد تومان و سود خالص آن با رشدی ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۵۴ میلیارد تومان رسید.

البته انتقاداتی نیز به این پلتفرم‌ها وارد است به عنوان مثال، این پلتفرم از طریق تخریب رقباء در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت خود می‌پردازد. اما به نظر می رسد چندان صحت نداشته باشد هر چند قوانین در این مورد دارای نقایصی است که باید قانون‌گذاران در این‌ مورد بیشتر دقت کرده و با وضع قوانین سختگیرانه مانع بروز اینگونه مشکلات و بالطبع اتهام به رقباء شوند.

گردش مالی پلتفرم‌های نمایش خانگی

آنگونه که شواهد نشان می‌دهد، گردش مالی پلتفرم‌های نمایش خانگی از بودجه بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی بیشتر است و این موضوع نشاندهنده اهمیت فوق‌العاده این موضوع است که می‌توان از این بستر آنلاین و مناسب استفاده کرد و به رشد فرهنگ در جامعه کمک کرد.

بسیاری از تولیدات سریال‌ها و فیلم‌ها در پلتفرم‌ها با چالش‌های بسیاری نظیر ممنوع الکاری بازیگران یا عوامل آن همراه شده و به ناچار امکان پخش پیدا نمی‌کنند و این امر باعث واردشدن ضرر و زیان بسیار به این پلتفرم‌ها شده است که این موضوع باعث می‌شود صنعت فیلم‌سازی و تولید سریال با چالش‌های زیادی مواجه شوند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز