خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایلنا:

تولید بدون کارخانه ضامن رشد اشتغال است/برون سپاری و بهره‌گیری از ظرفیت خالی کارخانجات دیگر

تولید بدون کارخانه ضامن رشد اشتغال است/برون سپاری و بهره‌گیری از ظرفیت خالی کارخانجات دیگر
کد خبر : ۱۵۲۰۱۹۶

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مزییت روش تولید بدون کارخانه ای این است که شرکت‌هایی که فاقد توان و بودجه کافی برای ایجاد کارخانه هستند بتوانند محصول خود را تولید کنند.

محمود آل بویه، مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان غذا و دارو نظارت بر کیفیت فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و سلولوزی است، گفت: از مهم‌ترین وظایفی که سازمان و معاونت غذا و دارو در سراسر کشور بر عهده دارد این است که کیفیت فرآورده‌ها تحت نظارت کامل ارگان‌های مذکور باشد، تا مصرف‌کننده‌ها بتوانند از فرآورده‌های باکیفیت‌تری استفاده کنند.

وی افزود: برطبق دستور‌العمل سازمان غذا و دارو کارخانه‌هایی که از نظر توان تولید سطح بالایی داشته باشند رتبه بندی ‌می‌شوند، البته توان تولید به معنی به روز بودن ماشین‌آلات، بررسی کنترل‌های صورت گرفته در زمان تولید، روش نگهداری در قسمت انبار، دارا بودن سیستم آب و هواساز و به طور کلی تمام ابزار و لوازم مجوزهای لازم است.

توان تولید باید دارای رتبه ۹۰۰ به بالا باشد

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اگر توان تولید یا PRPS دارای رتبه ۹۰۰ به بالا باشد کارخانه مجوزی را مبنی بر تولید بدون کارخانه دریافت خواهد کرد به این شکل که قادر خواهد بود در صورت خالی ماندن ماشین آلات و تجهیزات با عقد قرارداد برای شرکت‌های دیگر  محصولات شان را تولید کند.

آل بویه خاطر نشان کرد: فرآورده‌های ما شامل سه بخش مواداولیه، تولید محصول و بررسی کیفیت است که پس از کنترل‌های لازم به بازار عرضه می‌شوند که این امر مستلزم این است که دو طرف قرارداد( تولیدکننده میهمان و کارخانه میزبان) بر اساس قراردادی که بسته‌اند وظایفشان مشخص باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال؛ اینکه تهیه مواد اولیه و کنترل‌های حین تولید از وظایف تولیدکننده است و ورود فرآورده به بازار مصرف بر عهده صاحب برند باشد و ...

تولید بدون کارخانه ضامن رشد اشتغال است

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مسئول فنی و مدیرعامل شرکت متقاضی تولید در کارخانه باید مواد اولیه با کیفیت را از مراکز معتبر و تایید شده تهیه کند و مواد اولیه را در اختیار تولید کننده بگذارد تا پس از تولید، محصول به شرکت متقاضی تحویل داده شود.

آل بویه ادامه داد: البته پس از تحویل محصول به صاحب برند، بررسی کیفیت و کنترل موارد فنی محصولات بر عهده شرکت اولیه است که تقاضای تولید این فرآورده را داشته است، بنابراین هرگونه ایرادی در محصول باشد یا مشکلی در حین انتقال به بازار و یا به عبارتی در زمان نگهداری ایجاد شود، صاحب برند مسئولیت آنرا دارد. ما صاحب محصولات را در مقابل تعهداتی که در مورد کیفیت محصول دارند پاسخگو می‌دانیم.

وی افزود: باید صاحب برند بر این مهم نظارت داشته باشد که اگر محصولی مشکلی در حین تولید پیدا کرده باشد بر اساس قراردادی که با تولیدکننده منعقد شده است این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مزیت این روش تولید در این است که شرکت‌هایی که فاقد توان و بودجه کافی برای ایجاد کارخانه هستند بتوانند محصول خود را تولید کنند.از سوی دیگر در کشور ما کارخانجاتی وجود دارند که از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و به عبارتی روز‌هایی در هفته یا ماه کارخانه تولیدی ندارد و ماشین‌آلات شان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که این روش تولید می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از تجهیزات مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز