خبرگزاری کار ایران

مشاور ریاست اتحادیه تزئینات داخلی در گفتگو با ایلنا بیان کرد:

عدم تامین ارز رکود در بخش تولید را گسترش داد

عدم تامین ارز رکود در بخش تولید را گسترش داد
کد خبر : ۱۵۰۰۰۳۷

مشاور رییس اتحادیه تزئینات داخلی گفت: بسیاری از مواد اولیه وارداتی در انبارهای گمرک در انتظار ترخیص هستند که متاسفانه از آنجا که ارز مورد نیاز آنها هنوز تخصیص داده نشده این اجناس در گمرک باقی مانده تا ارز مورد نیاز آنها تامین شود.

بهروز میلانی، مشاور ریاست اتحادیه تزئینات داخلی و رئیس اسبق این اتحادیه گفت: یکی از چالش‌های ما عدم واردات مواد تزئینی داخلی ساختمان است که متاسفانه این موضوع باعث عدم نوآوری و ایجاد رقابت در این صنف شده است.

وی افزود: به عنوان نمونه در مورد جنس لمینت به طور یقین می‌توان گفت که تمام اجناس ساخت داخل بدون کیفیت بوده و استانداردهای لازم را ندارند.

مشاور ریاست اتحادیه تزئینات داخلی گفت:نامه‌نگاری‌های مختلفی با مسئولان وزارت صمت انجام داده‌ایم مبنی بر اینکه برای تعیین استانداردهای لمینت‌ها نمایندگانی از اعضای متخصص اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان ورود پیدا کرده تا کیفیت این اجناس را بالا برده و بتوانیم با اطمینان در بازار آنها خرید و فروش کنیم.

میلانی ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه وارداتی نیز در انبارهای گمرک منتظر ترخیص هستند که متاسفانه از آنجا که ارز مورد نیاز آن هنوز تخصیص داده نشده اجناس در گمرک باقی مانده تا ارز مورد نیاز آنها تامین شود.

وی افزود: از آنجا که تزئینات داخلی ساختمان در اولویت ارزدهی نیست معمولا با مشکل‌های این‌چنینی مواجه می شویم و اگر وضع اقتصادی خانواده ها اجازه دهد به فکر تعویض تزئینات داخلی ساختمان نظیر کاغذ دیواری و پرده و لمینت می‌افتند.

چالش ما با اتحادیه تولید و فروش پارچه است

مشاور ریاست اتحادیه تزئینات داخلی با اشاره به اینکه چالش بعدی ما تقابل با اتحادیه تولید و فروش پارچه است، گفت: در آن اتحادیه بخشی وجود دارد با نام تولید و فروش پارچه که در اتحادیه ما با نام تولید و نصب پرده معرفی می‌شود و اجازه خدمات نظیر دوحت و نصب نیز داریم.

میلانی اضافه کرد: با توجه به رکودی که در بازار این صنف مشاهده می‌شود، این موضوع سبب شده تا قیمت اجناس افزایش پیدا نکند و گاهی نیز تولیدکنندگان با تخفیف‌ها و ارزانتر از نرخ روز کالا را به مردم بفروشند در نتیجه نوسانات ارز در قیمت‌گذاری دخیل نبوده و افزایش قیمت مشاهده نشده است.

او تاکید کرد: بانک مرکزی باید راه حلی برای تامین ارز مورد نیاز ما بیابد تا بتوانیم تولید را از رکود خارج ساخته و در بازار دچار کمبود جنس نشویم.

مشاور ریاست اتحادیه تزئینات داخلی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور بانوان در سمت ریاست اتحادیه اصناف را چطور ارزیابی می کنید گفت: از آنجا که من به مدت بیست سال ریاست این اتحادیه را برعهده داشتم طبق قانون دیگر اجازه کاندیداتوری را نداشته و اعضای اتحادیه درخواست داشتند تا در کنار دخترم در سمت مشاوره در خدمت این صنف باقی بمانم.

میلانی یادآور شد: اما اینکه چرا برخی اتحادیه‌ها فرزندانشان به ریاست می‌رسند مطمئنا تنها دلیل آن رضایت اعضای اتحادیه از عملکرد آنها بوده و نباید فراموش کرد که انتخاب رئیس اتحادیه براساس رای‌گیری صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز