خبرگزاری کار ایران

خودکفایی 3/5 میلیون دلاری کرمان موتور در بهار 1403 / تسخیر بازار به سبک کرمانی‌ها

خودکفایی 3/5 میلیون دلاری کرمان موتور در بهار 1403 / تسخیر بازار به سبک کرمانی‌ها
کد خبر : ۱۵۰۰۷۵۲

کرمان موتور، بزرگترین خودروساز خصوصی کشور، بهار 1403 را با افتتاح خط تولید 3/5 میلیون دلاری باک پلیمری در کنار ورود به بازار خودروهای تجاری و تحویل اولین تاکسی برقی تهران پشت سرگذاشت.

شرکت خودروسازی کرمان موتور همواره سعی در به‌روز نگه داشتن محصولات و خدمات داشته تا بتواند اعتبار بزرگترین خودروساز خصوصی کشور را حفظ کند؛ کرمان موتور در تلاش است تا در سال 1403 با برداشتن قدم‌های بزرگتر و حفظ مسئولیت‌های اجتماعی، در مسیر پیشرفت و نوآوری پیش قدم باشد.

در این گزارش نگاه کوتاهی به خلاصه‌ای از فعالیت‌های کرمان موتور در بهار 1403 داشته و همچنین به مسیر و اهداف این خودروساز خصوصی در ادامه سال نیم نگاهی خواهیم داشت.  

خدمات شبانه‌روزی کرمان موتور در نوروز 1403

کرمان موتور سال جدید را با KMC T8 به عنوان خودرو استاندارد ناوگان امداد کرمان موتور شروع کرد و در نوروز 1403 به امداد خود شکل تازه‌ای بخشید. این شرکت خدمات نوروزی خود را از ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ با ۱۲۰ پایگاه در سراسر کشور به رانندگان ارائه داد.

کرمان موتور پیشگام در برقی سازی حمل و نقل

در فروردین 1403، کرمان موتور با عقد قرارداد همکاری با تاکسیرانی تهران، جز اولین خودروسازهای کشور شد که در برقی سازی ناوگان عمومی کشور اعلام آمادگی و فعالیت خود را با متعهد شدن تحویل دو هزار دستگاه تاکسی برقی آغاز کرد.

این اقدام، اولین گام‌ کرمان موتور برای ورود به صنعت خودروهای برقی نبود. این شرکت از سال ۱۴۰۰ در مشارکت با مپنا اولین پروژه برقی سازی را با جک جی ۴ آغاز کرد.

تامین اولین تاکسی‌های برقی کشور

شرکت کرمان موتور پس از ثبت قرارداد با تاکسیرانی تهران، قرارداد خرید و تحویل دو هزار دستگاه JAC E50A را منعقد که یک هزار دستگاه از آن‌ها را در بهار 1403 تحویل گرفت.

روز دوشنبه ٢١ خرداد در اداره تحویل کرمان موتور، آیین تحویل 200 دستگاه تاکسی برقی به رانندگان با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، شادی ملکی، سرپرست تاکسیرانی تهران و سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور برگزار شد و تاکسی‌ها به رانندگان متقاضی تحویل داده شد.

کالیبراسیون داخلی خودرو X5

فرآیند کالیبراسیون که خودروسازان به آن توجه ویژه‌ای دارند، اگر توسط خودروساز به درستی و دقیق انجام نشود، استهلاک خودرو را در دراز مدت افزایش می‌دهد که این موضوع می‌تواند موجب افزایش هزینه‌ها و خدشه‌دار  شدن اعتبار و اعتماد خودروساز می‌شود.  

اردیبهشت 1403 بود که این خودروساز از کالیبراسیون بومی سازی شده خودرو X5 خبر داد.

این شرکت خصوصی با در نظر گرفتن اهمیت فرآیند کالیبراسیون خودروها، با بکارگیری به‌روزترین امکانات آزمایشگاهی و تکیه بر دانش فنی مهندسان داخلی، هماهنگ سازی میان موتور و گیربکس محصولاتش را مطابق با نیازهای مصرف کنندگان ایرانی و مختصات بومی کشور، به طور کامل در داخل مجموعه کرمان موتور انجام می‌دهد.

برگزاری آزمون سنجش مهارت

نهمین آزمون مهارتی سراسری نمایندگی‌های خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور از 30 اردبیهشت تا یک خرداد 1403 به مدت سه روز در مرکز آموزش این شرکت برگزار شد.

نمایندگی‌های کرمان موتور نیز قلب تپنده این شرکت محسوب می‌شوند، برگزاری دوره‌ای این آزمون‌ها به کرمان موتور کمک می‌کند تا با پایش اصولی و منظم کارکنان نمایندگی‌ها، در ارائه خدمات به مشتریان بهترین عملکرد را داشته باشند.

حضور پررنگ کرمان موتور در نمایشگاه خودرو شیراز

نمایشگاه خودرو شیراز به عنوان اولین رویداد خودرویی سال 1403، در خرداد ماه برگزار شد و کرمان موتور به عنوان یکی از پرکارترین خودروسازهای کشور، با معرفی محصولات جدید خود در نمایشگاه شیراز حضور متفاوتی را تجربه کرد.

کرمان موتور در نمایشگاه شیراز با حضور خودروهای سواری، کار و تجاری خود در کنار برنامه‌های ویژه‌ای که تدارک دیده بود، توجه مخاطبان را به خود جلب و سبد محصولاتش را گسترده‌تر کرد.

خودروی کی ام سی ایگل، به عنوان اولین خودروی بومی سازی شده کرمان موتور نیز در این نمایشگاه حضور داشت. کی ام سیJ7 EV یا JAC E50A که در آستانه آغاز نمایشگاه خودرو شیراز، به عنوان اولین تاکسی برقی‌ وارد خیابان‌های تهران شد، در این نمایشگاه در کنار یک خودروی دوستدار محیط زیست، خودروی کی ام سی JS6 PHEV و سایر خودروهای این شرکت کی ام سی A5، کی ام سی T9، کی ام سی T8، کی ام سی J7، کی ام سی X5 و خودروی T8 امدادی کرمان موتور نیز در این نمایشگاه برای بازدید حضور داشتند.

شروع راه تجاری سازی کرمان موتور از شیراز

کرمان موتور، به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشور، با مالکیت شرکت کارمانیا، اولین خودروی تجاری  خود، کشنده XT1856 رونمایی و با این کار وارد حوزه خودروهای کار و تجاری شد که یکی از مهمترین رویدادهای غرفه این شرکت در نمایشگاه شیراز بود.

افتتاح خط تولید گیربکس اتوماتیک کرمان موتور / جلوگیری از خروج ارز و اشتغال‌زایی

پس از آغاز به کار خط تولید سرسیلندر و خط رنگ رباتیک کرمان موتور، وزیر صمت، روز چهارشنبه 30 خرداد 1403 طی سفر یک روزه خود به استان کرمان، با حضور در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم، خط تولید گیربکس CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور را افتتاح و از زیر ساخت‌ها و خطوط تولید کرمان موتور و خودروسازان بم بازدید کرد.

این خط تولید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استاندارد یورو 6 و با سرمایه‌گذاری 5/3 میلیون دلاری راه اندازی شده که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی بالایی داشته و قرار است باک‌های مورد نیاز محصولات کرمان موتور و سایپا از این خط تولید تامین شود.

بزرگترین خودروساز خصوصی کشور، با افتتاح خط تولید گیربکس CVT، با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه در سال، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، زمینه اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر را بصورت مستقیم فراهم کرده است.

مسیر پیشرفت کرمان موتور در سال 1403 سبزتر می‌شود

کرمان موتور به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشور، بهار پرکار و شلوغی را پشت سرگذاشت. تمام فعالیت‌های این شرکت طی ادامه مسیر پیشرفت، مشتری مداری و نیک نامی در صنعت خودروسازی کشور بوده تا بتواند مسیر رو به رشد خود در صنعت خودروسازی را حفظ کند و توسعه دهد.

توسعه خط تولید و افزایش تیراژ خودرو در کنار افزایش خودروهای برقی و هیبرید، از جمله فعالیت‌های بلند مدت کرمان موتور برای سال‌های آینده هستند. همچنین در سال 1403 به دنبال تولید بیش از 120 هزار دستگاه خودرو، تولید انبوه خودروی بومی ایگل و ایگل برقی، تولید مجموعا 6 محصول جدید، از اهداف اصلی این شرکت است.

تسخیر بازار به سبک کرمان موتور

بزرگترین خودروساز خصوصی کشور در سال 1403 در تلاش است بتواند با افزایش تولید و بهبود خدمات، تحویل به موقع خودروها و همچنین کاهش زمان فرایند ثبت نام تا تحویل خودرو، سهم بیشتری از بازار خودرو را به خود اختصاص دهد.

خودکفایی، دیگر مسئله مهمی است کرمان موتور اهمیت آن را درک کرده و تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع دارد. مسئله بومی سازی و خودکفایی نه تنها به شرکت خودروساز بلکه به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد و تاثیرات زیادی در زمینه ارزبری و اشتغال خواهد داشت.

افتتاح خط تولید CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور که در خرداد 1403 اتفاق افتاد، بخش مهمی از قدم‌های این شرکت در مسیر بومی سازی و افزایش کیفیت خودروها و رسیدن به اهداف این شرکت بود.

این دسته از اقدامات شرکت کرمان موتور، نه تنها از خروج ارز جلوگیری می‌کند، بلکه کمک شایانی به شرایط اقتصادی کشور خواهد کرد. با توجه به همین موضوع شاید یکی از مهمترین دستاوردها و اهداف این شرکت خودروسازی بزرگ را می‌توان همین مسئله بومی سازی و تلاش بر خودکفایی تولید خودروهای باکیفیت نام برد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز