خبرگزاری کار ایران

با چه برنامه ای موشن گرافیک بسازیم؟

با چه برنامه ای موشن گرافیک بسازیم؟
کد خبر : ۱۴۰۲۰۸۹

موشن گرافیک یکی از جدید ترین روش های طراحی گرافیک برای آموزش و تبلیغات شناخته می شود. در حال حاضر بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای معرفی خدمات و کسب و کار خود از روش های نوین و جدیدی استفاده کنند. در صورت استفاده از این روش های نوین و جدید می توان توجه مخاطب را بیشتر به مجموعه خود جلب کرد.

استفاده از موشن گرافیک برای معرفی محصول، تولیدات و یا خدمات شرکت شما موجب اعتبار بخشیدن بیشتر به مجموعه شما می شود. از این رو در حال حاضر بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از موشن گرافی هستند. حاال احتمالا این سوال به ذهنتان خطور می کند که اصلا موشن گرافیک چیست؟ اگر بخواهیم از نظر لغوی این ترکیب را معنا کنیم به ترکیب فارسی تصاویر گرافیکی متحرک می رسیم. شما تصاویر متحرک را بارها در انیمه ها، انیمیشن ها، کارتون ها و... مشاهده کرده اید.

موشن گرافیک نیز دقیقا همین است منها برای ساخت آن از تصاویر گرافیکی و ابزارهای و نرم افزارهای خاصی استفاده می شود. استفاده از نرم افزارهای ذکر شده برای ساخت این تصاویر متحرک کار هر کسی نیست. در واقع این کار نیز مانند تمامی کارهای دیگر در صورتی استاندارد، دقیق و حرفه ای تهیه می شود که یک فرد متخصص که با نرم افزارهای مورد استفاده در این زمینه آشنایی داشته باشد از عهده آن بر می آید.

اما کاربرد موشن گرافیک چیست؟ استفاده از موشن گرافیک می تواند در زمینه های مختلفی صورت گیرد. اما این روزها بیشتر جهت معرفی کسب و کار و خدمات مختلف و مباحث آموزشی از این روش استفاده می شود. در این مقاله به بررسی کامل مزیت های استفاده از موشن گرافیک می پردازیم و برنامه هایی که می توانیم از آن ها برای ساخت این تصاویر گرافیکی متحرک استفاده کنیم را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه متن محتوا همراهی مان کنید.

معرفی نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

همان طور که در بخش اولیه محتوا گفتیم، ساخت موشن گرافیک نیازمند دو رکن اساسی است. رکن اول نرم افزارهای مرتبط با طراحی موشن گرافیک می باشد و رکن دوم نیز فردی است که از این نرم افزارها در جهت تولید محتوای گرافیکی استفاده می کند. در اصطلاح به چنین فردی طراح گرافیکی یا گرافیک دیزاینر گفته می شود. برای تولید موشن گرافیک در انواع مختلف از نرم افزارهای زیادی استفاده می شود. از جمله آن ها می توان به افتر افکت، ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلوسترایتور، سینما 4D، پریمیر و... اشاره کرد. که در این محتوا 3 مورد از مهم ترین و کاربردی ترین آن ها را برای شما معرفی می کنیم.

  • افتر افکت: بدون شک یکی از پر کاربرد ترین نرم افزارهای حال حاضر در دنیا برای ساخت موشن گرافیک نرم افزار افتر افکت است. این نرم افزار یکی از شاخه های ادوبی به شمار می رود و برای تولید محتوای ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد. شما با استفاده از ویژگی های نرم افزار افتر افکت می توانید تصاویر گرافیکی خود را به حرکت در آورید و از آن ها برای ساختن  موشن گرافیک استفاده کنید. از جمله مهم ترین امکانات و قابلیت های افتر افکت می توان به ساخت لوگوی متحرک، آهنگ سازی سه بعدی، نمایش به صورت اسلاید، تایپو گرافی متحرک، ماکت های طراحی، طراحی الگو و... اشاره کرد.
  • پریمیر: پریمیر نیز از مهم ترین نرم افزارهای تولید موشن گرافیک بر شمرده می شود. نرم افزار پریمیر نیز مانند افتر افکت برای ساخت محتوای ویدئویی و سفارش ادیت ویدیو کاربرد دارد. البته این برنامه کمی پیشرفته تر از مورد قبلی است. به عنوان مثال برنامه پریمیر می تواند چند پروژه را به صورت همزمان مدیریت کند. از طرفی با داشتن قالب های بک گراند برای موشن گرافیک می تواند محتوای تولید شده شما را حرفه ای تر کند. به علاوه این نرم افزار امکان ویرایش صوتی، ویرایش VR، افزودن جلوه و برچسب و... را نیز برای شما فراهم می کند.
  • سینما 4D: سینما فور دی نیز از مهم ترین نرم افزارهای موشن گرافیک به شمار می رود. این نرم افزار از دو نرم افزار قبلی پیشرفته تر است. در واقع شما با دو نرم افزار قبلی می توانید تصاویر متحرک 2 بعدی تولید کنید. اما با استفاده از این نرم افزار می توانید خود را برای ساخت ویدئو های 3 بعدی نیز آماده کنید. در واقع نرم افزار سینما فور دی با استفاده از راهکارهایی مانند زمینه سازی و حجم سازی به شما کمک می کند تا ویدئوهایی 3 بعدی آماده کنید.

البته برای ساخت تصاویر گرافیکی اولیه می توانید از نرم افزارهای پایه ادوبی مبتنی بر ساخت تصویر استفاده کنید. نرم افزارهای ادوبی فتوشاپ و ادوبی ایلوسترایتور از این نرم افزارهای ساخت تصویر به شمار می روند.

با چه برنامه ای موشن گرافیک بسازیم؟

سفارش طراحی و ساخت موشن گرافیک حرفه ای در شرکت درنیکا

همان طور که ذکر شد، برای تولید موشن گرافیک دو شرط اساسی لازم است. یکی از شروط که دسترسی به یک نرم افزار حرفه ای بود در قسمت قبلی محتوا توضیح داده شد. اما چگونه می توان به یک طراح گرافیک خوب و حرفه ای دسترسی پیدا کرد و با کمک او موشن گرافیک تولید کرد؟ برای پیدا کردن یک طراح حرفه ای و آشنا به اصول کار باید یک مجموعه طراحی گرافیک معتبر و خوش آوازه پیدا کنید.

مجموعه گرافیکی درنیکا، یکی از بهترین مجموعه ها در ساخت تصاویر متحرک گرافیکی یا به اصطلاح موشن گرافیک به شمار می رود. ساخت موشن گرافیک در درنیکا با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای و فوق العاده پیشرفته صورت می گیرد. به علاوه این مجموعه از آگاه ترین و متخصص ترین افراد برای تولید موشن گرافیک استفاده می کند تا کارهایی کامل و بی نقص به مشتری خود تحویل دهد. شما عزیزان می توانید برای سفارش موشن گرافیک به آدرس https://dornica.net/fa/services/motion مراجعه نمایید.

در حال حاضر درصد زیادی از داوطلبان تولید محتوای ویدئویی برای سفارش موشن گرافیک های حرفه ای و پیشرفته از خدمات گسترده این مجموعه استفاده می کنند. چرا که کیفیت کار این شرکت بزرگ ستودنی است و از طرفی قیمت های در نظر گرفته شده برای ارائه خدمت به مشتری نیز کاملا منصفانه است. به همین دلیل استقبال افراد از خدمات شرکت درنیکا روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز