خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۳۱۱۹۸

دیدار مقام‌های صهیونیست برای رایزنی درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله، موضع واشنگتن مبنی بر عدم دخالت در انفجارهای لبنان و واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات رئیس‌جمهوری ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری ایران، گفت که قضاوت واشنگتن بر مبنای رفتارها و نه گفتار تهران صورت می‌گیرد.

- شبکه خبری «سی‌‌ان‌ان» اعلام کرد که به این نتیجه رسیده است که اسرائیل پشت پرده حادثه روز سه‌شنبه در لبنان بوده است.

- شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی را از روز چهارشنبه به حالت تعلیق درآورد.

- وزارت خارجه سوریه با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان، اعلام کرد که این تجاوز نشان‌دهنده تمایل اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ و عطش سیری ناپذیر این رژیم برای خونریزی بیشتر است.

- خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی بامداد امروز -چهارشنبه- به وقت محلی اقدام به شلیک یک موشک بالستیک کرده است.

- سخنگوی انصارالله حادثه انفجار پیجرها در لبنان را «جنایتی فجیع و نقض حاکمیت» این کشور خواند.

- ایالات متحده اعلام کرد که از حادثه انفجار پیجرها در لبنان اطلاعی نداشته و هیچ دخالتی در آن نداشته است.

- سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی از طریق منفجر کردن سیستم‌های ارتباطی را مصداق کشتار جمعی دانست و به شدت محکوم کرد.

- مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در پی حادثه انفجار سه‌شنبه در لبنان، در مقر وزارت جنگ این رژیم در تل آویو دیدار می‌کنند.

- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تحولات لبنان را به‌ویژه با توجه به شرایط «بسیار بی‌ثبات» جاری، شدیدا نگران‌کننده خواند.

- وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در جریان آخرین وضعیت درمان ایشان قرار گرفت و از خداوند برای ایشان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

- حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای در ارتباط با انفجارهای سه‌شنبه در این کشور اعلام کرد که پس از بررسی تمامی داده‌ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه‌ای که امروز رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز علیه غیرنظامیان می‌دانیم.

- در پی حادثه تروریستی عصر سه‌شنبه در لبنان، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به شدت محکوم کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز