خبرگزاری کار ایران

انواع سقف مدرن

انواع سقف مدرن
کد خبر : ۱۵۱۵۹۰۹

سقف مدرن در چه فضایی قابل استفاده است؟ چرا سقف متحرک در میان خریداران محبوبیت زیادی بدست آورده؟ سقف‌های مدرن چه مزایای را با خود به همراه دارند؟ سقف مدرن همانطور که از اسم آن پیداست با توجه به علوم معماری به منظور افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به ساختاری که دارد تمامی المان‌های زیبایی را به بهترین شکل رعایت کند. سقف مدرن ظاهری شیک، سبک و ساده داشته و معمولا به راحتی نصب می‌شود، این نوع سقف ظاهری مدرن و مینیمال داشته و بر این اساس با توجه به قابلیت نورپردازی به خوبی روی معماری فضا موثر است. در این مقاله قصد داریم تا انواع سقف مدرن را مورد بررسی قرار داده و با توجه به ویژگی‌های هر نوع سقف بهترین انتخاب برای خرید را در اختیارتان قرار دهیم در نتیجه تا انتها با ما همراه باشید.

سقف های متحرک و جمع شونده

انواع سقف مدرن

سقف متحرک و جمع شونده سقفی است که به عنوان یک سرپناه و سایه انداز مورد استفاده قرار گرفته و خاصیت باز و بسته شدن را به طور خودکار فراهم کرده است. این نوع محصول قابلیت نصب روی سازه‌های ثابت را دارا است و در برابر عواملی چون اشعه خورشید، شرایط جوی نامساعد، ضربه و ... مقاومت بالایی نشان می‌دهد. از جمله مزایای آن باید به قابلیت باز و بسته شدن به طور دستی اشاره داشته باشیم. این محصول انواع مختلفی دارد بر این اساس قابلیت شخصی سازی را فراهم کرده است. سقف متحرک مناسب برای فضاهایی است که نیازمند سایه هستند در نتیجه برای استفاده در محیط‌هایی چون رستوران و کافی شاپ مناسب در نظر گرفته شده و با توجه به جنسی که دارد بهترین گزینه برای خرید به حساب می‌آید که در آب و هوای مختلف نیز قابلیت استفاده را فراهم کرده است. به منظور خرید آن توصیه می‌شود به دنبال کالایی با جنس آلومینیومی باشید که توانسته در برابر زنگ زدن مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

سقف اکسپوز 

سقف اکسپوز که به عنوان سقف با پلنوم‌های باز نیز شناخته می‌شود یک محصول مدرن است که این روزها به سبب ساختاری که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و ظاهری صنعتی به فضا می‌بخشد. علاوه بر افزایش نور طبیعی به داخل محیط موجب ایجاد فضای اضافی در محیط‌های بسته شده بر این اساس به منظور استفاده در محیط‌های کوچک گزینه کاربردی به حساب می‌آید، جالب است بدانید که در فصول گرم سال نیز شرایطی را ایجاد می‌کند تا دمای محیط کاهش پیدا کرده و باعث خنکی بیشتر اتاق می‌شود. از معایبی که در مورد سقف اکسپوز وجود دارد باید به نصب آن اشاره کرد که بر خلاف سقف متحرک نیاز به نیروی کار ماهر داشته و همچنین در صورت تمایل به اجرای آن در فضای داخلی بهتر است روی عایق بندی صدای آن کار کنید.

سقف های شیشه ای 

سقف های شیشه‌ای این روزها به سبب فناوری مطبوع و دلپذیری که دارند در طراحی و ساخت انواع ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و توانسته‌اند بسیار کاربردی ظاهر شوند. سقف متحرک شیشه‌ای این روزها از جمله محصولات لوکس در پاسیو، رستوران و روف گاردن به شمار می‌رود که امنیت بالایی را برایتان فراهم کرده و با ترکیب هنر و مهندسی در زمان بارش برف و باران تجربه لذتبخشی را برایتان به وجود می‌آورد. سقف متحرک از آن محصولات لوکسی است که در معماری نوین برای مجتمع‌های تجاری، رستوران و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به سبب اینکه عایق هوا و رطوبت است گزینه مناسبی به حساب می‌آید که قابلیت تغییر رنگ و شدت روشنایی را نیز به وجود آورده است. از جمله مهمترین مزایای این محصول باید به نورگیر بودن، افزایش ارزش بنا، تهویه مناسب هوا، نورپردازی محیط در شب، مقاومت زیاد و ... اشاره داشته باشیم.

سقف مدرن استخر 

انواع سقف مدرن

در استخر به دلیل نم و رطوبت بالایی که نسبت به سایر فضاهای مسکونی و اداری وجود دارد باید از سقفی مناسب و مدرن استفاده کرد تا بر اثر رطوبت زیاد به مرور زمان امکان ریزش مصالح و خرابی آن‌ها کاهش پیدا کند. بر این اساس سقف کشسان استخر تهیه شده از پارچه‌های پی وی سی به دلیل انعطاف پذیری و رنگبندی متنوعی که دارد گزینه مناسبی برای استخر است که مقاومت بالایی در برابر کاهش دما نشان می‌دهد. همچنین سقف متحرک انتخابی ایده‌آل است که با ریموت کنترل در دسترس قرار گرفته و شرایط را برای شنا در محیط باز با بسته فراهم می‌کند بدین ترتیب این امکان را ایجاد می‌کند تا در روزهای بارانی سقف را بسته و به راحتی به شنا کردن بپردازید.

دلایل محبوبیت سقف های مدرن 

اینکه چرا سقف متحرک از محبوبیت بالایی برخوردار است دلایل زیادی دارد که برخی از مهمترین آن‌ها به شرح زیر هستند. 

  1. این نوع محصولات علاوه بر اینکه بسیار ساده و با شکل هندسی خاص طراحی می‌شوند، فضایی زیبا و مدرن را در محیط ایجاد کرده و به راحتی توجه افراد را به خود جلب می‌کنند به همین دلیل انتخابی مناسب برای خرید هستند.

  2. سقف متحرک با توجه به آخرین تکنولوژی‌ها از متریال نوین تهیه شده به همین دلیل در برابر عوامل مخربی چون دمای بالا یا پایین، رطوبت، فشار و ضربه از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند.

  3. از مهمترین دلایل محبوبیت آن‌ها باید به قابلیت نورپردازی و تعامل با نور اشاره داشته باشیم که بر این اساس شدت نور مصرفی را کاهش داده و این موضوع در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های جانبی موثر به حساب می‌آید.

  4. با ملاحظه محیط زیست طراحی شده و با توجه به اینکه از متریال قابل بازیافت تهیه می‌شود به حفظ منابع طبیعی می‌پردازند.

مزایای سقف های مدرن

سقف مدرن به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارد توانسته مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. در صورت استفاده از سقف متحرک تمامی عیوب سقف پنهان شده و بر این اساس می‌توانید اشکالات سقف را به راحتی می‌پوشانید. بر این اساس این محصول از تعمیرات جلوگیری کرده و هرآنچه که نمی‌خواهید را از دیدگان مخفی می‌کند. 

  2. بازسازی سقف سنتی که با استفاده از گچ تمامی المان‌های اضافه چون سیم را می‌پوشاند بسیار گران است در صورتی که در سقف مدرن می‌توانید به راحتی چند پانل را جابجا کرده و تعمیر را انجام دهید. 

  3. سقف متحرک مقرون به صرفه بوده و از ایجاد هزینه‌های اضافه جلوگیری می‌کند، همچنین برای نصب به تخریب گسترده احتیاج پیدا نخواهد کرد.

  4. از مهمترین مزایای سقف مدرن باید به کنترل دمای اتاق اشاره داشته باشید، این سقف در روزهای گرم تابستان دمای محیط را به تعادل رسانده و شما را خنک نگه می‌دارد.

سخن پایانی

تا به اینجا با انواع سقف های مدرن آشنا شدیم و یک اطلاعات کلی در مورد آنها پیدا کردیم. اگر نیاز به مشاوره بیشتر در جهت خرید انواع سقف های متحرک و جمع شونده دارید پیشنهاد می شود به سایت مجموعه پادناتنت مراجعه کرده و با بخش کارشناسان (02188530420) آن ارتباط بگیرید که شما را به طور کامل و دقیق در این زمینه راهنمایی کنند تا بتوانید بهترین نوع محصول را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز