خبرگزاری کار ایران

چند روز برای سفر به بوشهر زمان نیاز است؟

چند روز برای سفر به بوشهر زمان نیاز است؟
کد خبر : ۱۴۲۸۷۴۵

به‌طور کلی نمی‌توان گفت برای سفر به این منطقه جذاب جنوبی چند روز لازم است اما فلای تودی به شما کمک می‌کند از طریق مسیر هوایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به بوشهر برسانید از زیبایی‌های آن دیدن کنید.

 

بندر بوشهر شبه‌جزیره‌ای است که از یک طرف به رشته‌کوه‌های زاگرس منتهی می‌شود و از سه سمت دیگر توسط آب‌های خلیج فارس احاطه شده  است. برای اینکه بدانیم سفر به این شهر یا حتی استان بوشهر چقدر زمان نیاز دارد باید ببینیم از چه مسیرهایی می‌توان به آن دسترسی داشت.

همچنین شناخت جاذبه‌های گردشگری شهر به ما در برنامه‌ریزی بهتر برای سفر کمک می‌کند. ما در ادامه این موارد را برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید تعداد روزهای ماندن در بوشهر را برای خود مشخص کنید.

نحوه سفر به بوشهر با کمک فلای تودی

افراد می‌توانند بلیط تهران بوشهر را از طریق فلای تودی تهیه کنند یا درصورت تمایل با استفاده از خودرو شخصی به طی کردن این مسیر بپردازند. اما کدام‌یک از این روش‌ها باعث کوتاه یا طولانی‌تر شدن مسیر خواهد شد؟ در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

سفر با خودرو شخصی

زمانی که خودرو شخصی را انتخاب کنید می‌توانید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید و دیگر شهرها را نیز ببینید. اما راننده ممکن است به‌دلیل خستگی نیاز داشته باشد در طول مسیر استراحت کند. این موضوع طولانی‌تر شدن مسافرت می‌شود.

سفر به بوشهر با قطار

با توجه به اینکه درحال‌‌حاضر امکان رزرو بلیط مستقیم به مقصد بوشهر وجود ندارد شما می‌توانید بلیط قطار بندرعباس یا شیراز را از طریق فلای تودی رزرو کنید. طی کردن ادامه مسیر نیز با استفاده خودرو یا اتوبوس امکان‌پذیر است.  

سفر به بوشهر با اتوبوس

سفر با اتوبوس معمولاً معطلی خودرو شخصی را ندارد اما بسیار خسته‌کننده خواهد بود. همچنین برای رسیدن به بوشهر از تهران باید ساعت‌های طولانی روی صندلی بنشینید و این مورد باعث می‌شود پس از رسیدن به بوشهر زمان زیادی را به استراحت اختصاص دهید؛ در نهایت نیز باید مدت بیشتری در این شهر بمانید.

سفر به بوشهر با هواپیما

یکی از سه فرودگاه قدیمی ایران در بوشهر قرار دارد که در آن پروازهای بین‌المللی نیز انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای بازگشت به‌صورت مستقیم بلیط خود را از فلای تودی به مقصد تهران، اصفهان، عسلویه، کیش، خارک یا مشهد رزرو کنید.

با توجه به اینکه سفر هوایی از تهران تا بوشهر تنها یک‌ساعت‌ونیم زمان می‌برد با انتخاب این مسیر می‌توانید زمان بیشتری به ماندن در بوشهر اختصاص دهید و از سفر خود استفاده بهتری داشته باشید.

سفر با کشتی به بوشهر

همچنین شما می‌توانید پس از انتخاب راه زمینی و رسیدن به بندرهای مختلف، از طریق مسیر دریایی خود را به بندر بوشهر برسانید؛ البته این روش نیز کمی طولانی خواهد بود.

آیا می‌توان سفر چهار روزه به بوشهر داشت؟

اگر وقت زیادی ندارید و به‌دلیل مشغله کاری باید خیلی زود به شهر خود بازگردید می‌توانید حداقل چهار روز در این استان اقامت کنید. اما در این شرایط داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب لازم است. همچنین می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما از فلای تودی و داشتن سفر هوایی، مدت‌زمان ماندن در مسیر را کوتاه کنید. در ادامه برنامه‌ریزی درست برای این نوع اقامت کوتاه‌مدت را بررسی می‌کنیم.

چند روز برای سفر به بوشهر زمان نیاز است؟

روز اول سفر به بوشهر؛ بازدید از بافت تاریخی شهر

اگر مسیر هوایی و رزرو بلیط هواپیما از فلای تودی را انتخاب کرده باشید احتمالاً از همان روز اول می‌توانید به گشت‌وگذار در بوشهر بپردازید؛ برای شروع این روز بهتر است ابتدا به‌سراغ صبحانه‌های بوشهری بروید.

پس از صرف یک صبحانه اصیل جنوبی می‌توانید گردش خود را با گشت‌وگذار و بازدید از بافت قدیمی شهر آغاز کنید؛ همچنین بسیاری از جاذبه‌های بوشهر را می‌توانید در این بخش از شهر ببینید.

یکی دیگر از پیشنهاداتی که داریم انتخاب رستورانی مشرف به دریاست تا بتوانید حین مشاهده چشم‌انداز زیبای خلیج فارس، یک وعده غذای سنتی میل کنید. این غذاها شامل یتیمک، دوقوس ماهی، قلیه میگو، لقیات، قیمه عربی و قیمه بوشهری است.

روز دوم سفر به استان بوشهر

در روز دوم بهتر است سری به شهر دلوار و موزه رئیسعلی دلواری بزنید این شخصیت برجسته در استان بوشهر محبوبیت زیادی دارد. پس از اینکه تمام بخش‌های موزه را تماشا کردید دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد که ‌آن‌ها را بررسی می‌کنیم.  

گزینه اول این است که به ساحل زیبای دلوار سری بزنید و از آرامش این منطقه بهره‌مند شوید یا بازدید از گنبد نمکی جاشک را انتخاب کنید؛ همچنین باید گفت برای دوست‌داران این گنبد که تا حدودی با کوهنوردی آشنا هستند و می‌خواهند به قله آن صعود کنند باید یک روز از سفر را به آن اختصاص دهند.

البته باید گفت شهر دلوار و به‌خصوص گنبد نمکی جاشک فاصله زیادی تا بندر بوشهر دارند و شما باید با در نظر گرفتن این فاصله بازدید از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید وقت کافی برای دیدن این مناطق را داشته باشید بهترین کار رزرو بلیط هواپیما از فلای تودی برای رسیدن به بوشهر و کوتاه کردن مسیر با استفاده از سفر هوایی است.

بازدید از جاهای دیدنی در روز سوم  و چهارم سفر به بوشهر

دو روز باقی‌مانده را می‌توانید به بازدید از جاذبه‌های دیدنی بوشهر اختصاص دهید؛ اگر آشنایی کاملی با جاهای دیدنی این بندر و به‌طور کلی استان بوشهر ندارید در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • عمارت حاج رئیس
  • عمارت دهدشتی
  • عمارت ملک
  • عمارت کازرونی
  • عمارت طبیب
  • کاروان‌سرای شیرالملک
  • عمارت امیریه
  • خلیج نایبند
  • جنگل حرا
  • جزیره شیف
  • آبشار زیرراه
  • موزه دریانوردی
  • نخیلات
  • دهکده گردشگری نخل تقی
  • پارک ساحلی آب شیرین کن
  • پارک شغاب

به‌طور کلی باید گفت استان بوشهر و حتی بندر بوشهر جاذبه‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد و برای یک اقامت چهار روزه انتخاب‌های متعددی دارید؛ پس باید طبق مکان اقامت خود نزدیک‌ترین جاهای دیدنی را انتخاب کنید تا بهره‌مندی بیشتری از سفر داشته باشید. فلای تودی مرجعی برای تهیه بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل برای اقامت در تمام شهرهای ایران و کشورهای جهان است که به شما در داشتن سفری باکیفیت و اقتصادی کمک می‌کند.

جمع‌بندی

برای سفر به بوشهر بهترین کار رزرو بلیط هواپیما از فلای تودی است تا بدون خستگی به این شهر برسید و بتوانید حداقل چهار روز در آن اقامت کنید. با توجه به تنوع بالا در مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی اقامت کوتاه‌تر از چهار روز در این استان توصیه نمی‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز