خبرگزاری کار ایران

علائم جوش نخوردن ایمپلنت

علائم جوش نخوردن ایمپلنت
کد خبر : ۱۴۲۰۳۳۶

ایمپلنت‌های دندانی به دلیل داشتن ویژگی‌های شگفت‌انگیزی مانند ماندگاری زیاد، استحکام بالا و طبیعی بودن، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و طرفداران بی‌شماری پیدا کرده‌اند.

 

در سال‌های اخیر تقاضا برای کاشت ایمپلنت به منظور بازیابی دندان‌های از دست رفته، جویدن بهتر مواد غذایی و اصلاح طرح لبخند افزایش یافته است. از آنجایی که برای کاشت ایمپلنت و قرار دادن آن در لثه به عمل جراحی نیاز است، زمان بهبودی و جوش خوردن آن حائز اهمیت خواهد بود.

جوش خوردن ایمپلنت‌ با استخوان فک به عنوان عاملی برای موفقیت ایمپلنت‌ در نظر گرفته می‌شود. بنابراین باید با زمان جوش خوردن ایمپلنت و علائم جوش نخوردن آن آشنا باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا این علائم را به شما معرفی کنیم.

ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت‌های دندان که این روزها همه افراد با آن‌ها آشنایی دارند، برای اولین بار توسط یک جراح ارتوپد سوئدی در سال 1952 اختراع شدند؛ به همین دلیل او را پدر ایمپلنتولوژی نامیدند. کاشت ایمپلنت یک درمان استاندارد برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. ایمپلنت قطعه‌ای توخالی از جنس تیتانیوم است که داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند. البته امروزه ایمپلنت‌‌هایی با جنس زیرکونیا هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تیتانیوم یکی از مواد زیست سازگار بوده که به شکل بهتری با استخوان فک ادغام می‌شود؛ چون بدن آن را یک شی خارجی در نظر نمی‌گیرد و احتمالا پس زدن آن کم است. فرآیند جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک، یکپارچگی استخوان نامیده می‌شود که حدود سه ماه طول می‌کشد. سپس تاج مصنوعی دندان بر روی ریشه قرار می‌گیرد. ایمپلنت همانند دندان طبیعی است؛ چرا که مانند روش‌های دیگر به پشتیبانی دندان‌های مجاور نیازی ندارد و تنها با کمک استخوان فک به طور ثابت در جای خود قرار می‌گیرد.

پیشرفت علم و تکنولوژی به مرحله‌ای رسیده است که امروزه حدود 98 درصد از کاشت دندان‌ها موفقیت‌آمیز خواهند بود.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت‌ دندان بر اساس نیاز هر فرد تعیین می‌شود و متفاوت خواهد بود. در زمان آماده‌سازی دندان، متخصص هزینه این روش را به شما اعلام می‌کند. معمولا هزینه ایمپلنت‌ زیبایی و درمانی با هم تفاوت دارند و تنها پزشک متخصص می‌تواند هزینه آن را برآورد کند. برای کاشت ایمپلنت از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت آن است.

عوامل دیگری که بر هزینه ایمپلنت‌ دندان تاثیرگذار هستند، پیچیدگی درمان، نوع مواد به کار رفته، تکنولوژی مورد استفاده، تعداد درمان‌های مورد نیاز و ... هستند. لازم به ذکر است که هر یک از متخصصان و مراکز کاشت ایمپلنت نیز هزینه متفاوتی برای خدمات خود در نظر می‌گیرند. قیمت کاشت ایمپلنت نسبت به سایر درمان‌های دندانپزشکی بالاتر است؛ چرا که مراحل و پیچیدگی بیشتری دارد.

با وجود بالا بودن قیمت این روش باز هم اکثر افراد آن را به سایر روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته ترجیح می‌دهند؛ چرا که این روش مزایای بیشتر و دوام و ماندگاری بالاتری دارد.

 

چرا ایمپلنت‌ جوش نمیخورد و علائم آن چیست؟

گاهی اوقات به دلایل مختلف ایمپلنت با استخوان فک جوش نمی‌خورد. در این صورت باید سریعا موضوع را به دندانپزشک خود اطلاع دهید. برخی از علائم جوش نخوردن ایمپلنت‌ به شرح زیر هستند:

  • تورم و درد در اطراف ناحیه ایمپلنت‌ شده
  • خونریزی و قرمزی در اطراف ایمپلنت
  • تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت‌
  • لق شدن ایمپلنت‌
  • بوی بد دهان

دلایل مختلفی برای جوش نخوردن ایمپلنت‌ وجود دارد که مهم‌ترین علل آن عبارتند از:

اختلال در بهبود

در صورتی که در بهبود ایمپلنت اختلال ایجاد شود، جوش نخوردن ایمپلنت و استخوان فک رخ می‌دهد. دندانپزشکان معتقدند که جراحی نامناسب، عدم رعایت دستورالعمل‌ها و برخی ویژگی‌های بدنی بیمار باعث این اتفاق می‌شوند.

افزایش فشار

اگر فشار زیادی بر ایمپلنت وارد شود و میزان آن به اندازه‌ای باشد که استخوان توانایی تحمل آن را نداشته باشد، جوش نخوردن ایمپلنت اتفاق می‌افتد. در صورتی که اباتمنت و پروتز به هم جوش نخورده باشند احتمالا به دلیل افزایش فشار در این ناحیه است. استفاده از تکنیک نامناسب برای جراحی، طراحی نادرست پروتز و پایین بودن کیفیت استخوان، در کنار افزایش فشار از دیگر دلایل جوش نخوردن ایمپلنت محسوب می‌شوند.

بیماری

ابتلا به برخی بیماری‌ها، از جوش خوردن ایمپلنت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این بیمارانی که یکبار جوش نخوردن ایمپلنت را تجربه کرده‌اند، ممکن است باز هم به آن دچار شوند. معمولا دندانپزشکان پیش از اقدام برای کاشت دندان، سابقه پزشکی بیمار را بررسی می‌کنند. هر گونه مشکل در سابقه پزشکی باعث می‌شود که احتمال جوش نخوردن ایمپلنت‌ افزایش یابد.

کاشت دندان در تهران

بسیاری از افراد به دنبال کاشت دندان در تهران هستند. کاشت ایمپلنت حساسیت زیادی دارد؛ به همین دلیل باید توسط بهترین دندانپزشک و در مجهزترین کلینیک انجام شود تا نتیجه حاصل از آن موفقیت‌آمیز باشد. برای اینکه بتوانید بهترین مرکز کاشت دندان در تهران را انتخاب کنید، ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

دارا بودن مجوزهای بهداشتی

یک مرکز ایمپلنت خوب باید دارای مجوزهای لازم مثل مجوز بهداشت باشد. علاوه بر این، فعالیت مرکز و سابقه تاسیس آن باید مناسب و درخشان باشند. حتما پیش از مراجعه به کلینیک، فعالیت‌های آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مورد تایید بیماران دیگر است.

بکارگیری متخصصان مجرب

قیمت کاشت ایمپلنت نسبت به سایر روش‌های جایگزینی دندان بالاتر است؛ بنابراین باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از نتیجه درمان مطمئن باشید. دندانپزشکانی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهند باید تخصص آن را دارا باشند. از آنجایی که این روش به جراحی نیاز دارد، یک متخصص ایمپلنت باید آموزش‌های لازم برای بیهوشی و نحوه کاشت ایمپلنت را گذرانده باشد و صلاحیت های لازم را برای کاشت ایمپلنت داشته باشد در مواردی نیاز است که فک و صورت جراحی شود پس حتما بهترین دکتر جراح فک و صورت در تهران را انتخاب کنید لیست بهترین پزشکان را میتوانید در سایت بهترین پزشکان مطالعه کنید.

استفاده از به‌روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات

یکی دیگه از ویژگی‌هایی که در زمان انتخاب بهترین کلینیک کاشت ایمپلنت باید در نظر داشته باشید، تجهیزات آن است. کاشت ایمپلنت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. بهتر است به کلینیکی مراجعه کنید که تمامی روش‌های ایمپلنت از جمله ایمپلنت فوری و ایمپلنت دیجیتال را هم انجام دهد؛ زیرا ممکن است این روش‌ها برای شما مناسب‌تر باشند.

برخی مراکز به دلیل نداشتن تجهیزات لازم از روش‌های محدودی برای کاشت ایمپلنت استفاده می‌کنند. بنابراین بهتر است کلینیکی را انتخاب کنید که تجهیزات آن مدرن و به‌روز هستند.

تعهد و مسئولیت‌پذیری

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مراکز دندانپزشکی باید داشته باشند، تعهد، مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری است. در صورتی که مرکز مورد نظرتان این ویژگی‌ها را داشت، با خیال راحت به آن‌ها مراجعه کنید. علاوه بر این، مراکز کاشت ایمپلنت باید تلاش کنند تا زمان انتظار بیماران را به حداقل برسانند.

بهترین مرکز ایمپلنت در تهران

مراکز و کلینیک های بسیاری در تهران خدمات کاشت ایمپلنت دندان از روش های مختلف را انجام میدهند از جمله ایمپلنت فوری و ایمپلنت دیجیتال و همیشه زیباجویان و مراجعه کنندکان در جست و جوی بهترین مرکز ایمپلنت در تهران هستند سایت های بسیاری اقدام به معرفی بهترین پزشکان در هر حوزه نموده اند از جمله سایت نوبت دات آی ار , سایت برترین پزشک ,پذیرش 24, بهترین پزشکان  و سایر مراکز و مراجعه کنندگان میتوانند برای استفاده از خدمات از ایمپلنت دندان به این سایت ها مراجعه کرده و نسبت به انتخاب بهترین پزشک اقدام کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز