خبرگزاری کار ایران

مقایسه فنی اپ همراه بانک ملی در مقابل اپ صاپ و همراه بانک ملت

مقایسه فنی اپ همراه بانک ملی در مقابل اپ صاپ و همراه بانک ملت
کد خبر : ۱۳۹۶۸۶۹

 

اپلیکیشن‌های بانکی، بخش جدایی‌ناپذیر بانکداری الکترونیکی در اقتصاد امروز ایران و احتمالا جهان هستند. برنامک‌های بانکی، امور بانکداری مجازی را از فضای وب‌سایت‌ها، به برنامه‌ها و نرم‌افزارهای تلفن همراه آورده‌اند و دسترسی‌پذیری خدمات بانکی را بیش از پیش، افزایش داده‌اند. اکنون که بانک‌های مختلفی در کشور در حال فعالیت هستند، اپ‌های هر کدام نیز به عنوان پیشخوان و ویترین فناورانه آن‌ها عمل می‌کنند. هر کدام از بانک‌های فعال می‌کوشند با عرضه اپلیکیشن‌هایی کارامد، کاربرپسند و موثر، رضایت مخاطبان را جلب و سهم خود از تراکنش‌های مالی و گردش سرمایه‌های نقدی کشور را افزایش دهند.

در این نوشته قصد داریم ۳ اپلیکیشن بانکی را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ همراه بانک ملی در مقایسه با اپ صاپ مربوط به بانک صادرات ایران و همراه بانک ملت. ما عملکرد و ویژگی‌های خدماتی این اپ‌ها را بررسی خواهیم کرد و همچنین در ادامه توضیح خواهیم که چگونه می‌توان نسخه‌های مختلف آن‌ها را روی سیستم‌عامل‌های گوناگون تلفن همراه نصب کرد.

اپلیکیشن همراه بانک ملی چه قابلیت‌هایی دارد؟

اپ همراه بانک ملی یک نرم‌افزار جامع و کاربردی بانکی است که توسط بانک ملی ایران، عرضه شده است. این اپ تلاش کرده نماینده خوبی برای یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین بانک‌های ایرانی باشد. همراه بانک ملی ایفون، مجموعه خدمات فراگیری را در ارتباط با حساب‌های بانکی، کارت‌ها و خدمات مالی و بانکی پایه‌ای شما در بانک ملی ارائه می‌کند. شما به عنوان یک مشتری بانک ملی می‌توانید با این اپ، صورتحساب و مانده حساب‌های خود را چک کنید، شماره شبا همه حساب‌هایتان را دریافت کنید و قبض‌های خدماتی مختلف را آنلاین پرداخت کنید. در زمینه امور مربوط به کارت‌هایتان می‌توانید مانده و ده گردش آخر کارت‌ خود را کنترل کنید، لیست حساب‌های متصل به هر کارت را ببینید و در صورت نیاز اعلام مفقودی کارت را ثبت کنید. از دیگر خدمات همراه بانک ملی، امور مربوط به ثبت و پرداخت چک‌های صیادی و همچنین پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک ملی است. از دیگر ویژگی‌های تکمیلی همراه بانک ملی، ابزار شعبه‌یاب است که به کاربر کمک می‌کند به کمک موقعیت جغرافیایی خود، نزدیک‌ترین شعبه‌های بانک ملی را بیابد.

اپلیکیشن صاپ؛ بیش از یک نرم‌افزار بانکی

بانک صادرات ایران، دارای دو نرم‌افزار بانکی است؛ یکی اپ همراه بانک صادرات ایران و دیگری «صاپ». ما در اینجا قصد داریم اپ صاپ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. وب‌سایت رسمی بانک صادرات، دلیل و کارکرد اصلی عرضه اپلیکیشن صاپ را، مدیریت کارت‌های بانکی عنوان کرده است؛ اما وقتی درباره کارکردهای آن، بیشتر بررسی می‌کنیم، به تنوع گسترده‌تری برمی‌خوریم. برای نمونه شما در صاپ می‌توانید در شبکه شتاب، کارت به کارت کنید، قبض‌های مختلف خدماتی یا مخابراتی را پرداخت کنید، امور مربوط به چک‌های صیادی مثل استعلام، انتقال و تایید را انجام دهید و شارژ و اینترنت برای تلفن همراه خود بخرید. حتی در یک گام جلوتر ما شاهد ارائه خدمات گردشگری مثل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و یا خدمات پس از فروش سایپا و ایران‌خودرو روی صاپ هستیم که معمولا از یک نرم‌افزار بانکی توقع نمی‌رود!

و اما همراه بانک ملت؛ نرم‌افزار جامع بانک ملت

بانک ملت هم به عنوان یکی از بانک‌های باسابقه و همزمان بزرگ ایرانی، ورود پرقدرتی در زمینه بانکداری مجازی داشته است و به صورت تخصصی روی طراحی و عرضه اپ‌های بانکی کار کرده است. ما در اینجا درباره همراه بانک ملت صحبت می‌کنیم، هر چند این تنها نرم‌افزار این بانک نیست. همراه بانک ملت برای ایفون از دید تنوع خدمات جایی در میانه طیف همراه بانک ملی و صاپ ایستاده است. یعنی علاوه بر خدمات پایه‌ای که شما از هر نرم‌افزار بانکی انتظار دارید و در همراه بانک ملی نیز می‌یابید، خدمات متنوع‌تری را هم در خود گردآورده است؛ ولی از دید تنوع نتوانسته و یا نخواسته به اندازه صاپ گستره فعالیت‌هایش را توسعه دهد. شما در همراه بانک ملت می‌توانید حساب‌های سپرده خود را مدیریت کنید، به امور چک‌های صیادی رسیدگی کنید، کارت‌هایتان را پایش و رصد کنید، قبض‌هایتان را پرداخت کنید و به امور وام‌ها و تسهیلات دریافتی خود رسیدگی کنید. از امکانات تکمیلی همراه بانک ملت، امکان پرداخت به نهادهای خیریه، پرداخت به سازمان‌های دیگر (مثلا بیمه تامین اجتماعی) و پذیره‌نویسی است.

مقایسه فنی اپ همراه بانک ملی در مقابل اپ صاپ و همراه بانک ملت

کدام اپ بانکی بهتر است؟ همراه بانک ملی، همراه بانک ملت یا صاپ؟

به نظر می‌رسد استراتژی کلیدی که در طراحی و تولید این سه اپلیکیشن نقش‌آفرینی کرده است، انتخاب از بین «تمرکز» یا «تنوع» بوده است. برای نمونه همراه بانک ملی کوشیده به مانند هویت برند خود این بانک، کلاسیک و متمرکز به نظر برسد. ولی همراه بانک ملت، تلاش کرده، ضمن تمرکز روی خدمات بانکی و مالی، جامعیت و تنوع‌بخشی به خدمات بانکی را توسعه بدهد. در آن طرف طیف، صاپ بانک صادرات، نیم‌نگاهی به سوپراپ شدن داشته است و خواسته از محدوده خدمات بانکی کمی فراتر برود. راهبرد دومی که صاپ در پیش گرفته، تمرکز روی عنصر کارت بانکی بوده است. چون در صاپ شما می‌توانید صد تراکنش ۳ ماه اخیر گردش کارت‌های بانک صادرات را رصد کنید و تا ۱۰ کارت از دیگر بانک‌ها را هم در اپلیکیشن صاپ خود بیفزایید.

آیا می‌توان همه این نرم‌افزارها را روی گوشی‌های مختلف نصب کرد؟

اپلیکیشن‌های بانکی حاضر در بازار، روی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها قابل نصب هستند. دو سیستم عامل مختلف، تقریبا همه تلفن‌های همراه را پوشش داده‌اند؛ اندروید و ios. کاربران اندرویدی معمولا برای نصب نرم‌افزارهای مختلف، محدودیتی ندارند. اما کاربران دستگاه‌های آیفون، برای نصب اپ‌های ایرانی که روی اپ‌استور رسمی اپل نیست، باید از بازار و اپ‌استور تخصصی نرم‌افزارهای ایرانی ios یعنی سیبچه استفاده کنند. کاربران دستگاه‌های ساخت کمپانی اپل می‌توانند با تهیه بسته‌های اشتراک مختلف سیبچه، نه تنها اپ‌های بانکی مثل همراه بانک ملی، نسخه جدید همراه بانک صادرات ۱۴۰۱ برای ایفون یا همراه بانک ملت، بلکه گستره بسیار بزرگی از نرم‌افزارهای کاربردی ایرانی را به راحتی نصب و به طور پایدار از آن‌ها استفاده کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز