خبرگزاری کار ایران

کاهش اطاله دادرسی در عباس آباد مازندران به دلیل عملکرد مناسب دادگستری آن منطقه است

کاهش اطاله دادرسی در عباس آباد مازندران به دلیل  عملکرد مناسب دادگستری آن منطقه است
کد خبر : ۱۳۹۲۵۲۴

اواخر سال ۱۴۰۰ شمسی ، رئیس قوه قضاییه در راستای سیاست‌های دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی و در مسیر مردمی شدن این نهاد و مقابله با مشکل و معضل اطاله دادرسی، دستورالعمل ساماندهی حل‌وفصل اختلافات از طریق داوری و ایجاد و توسعه نهادهای داوری را ابلاغ کرد.

بر این اساس ؛  به منظور تقویت و تحقق سیاست‌های دستگاه قضائی در دوران تحول و تعالی و در راستای اجرای بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰ - ۱۳۹۶) و همچنین ساماندهی و ارتقای نظام داوری به‌عنوان یکی از راهکارهای «توسعه روش‌های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی» مندرج در فصل دوم سند تحول قضایی و به‌منظور افزایش مشارکت مردم در حل‌وفصل دعاوی، کاهش مراجعه شهروندان به مراجع قضایی، تسریع در حل‌وفصل اختلافات و ایجاد ساماندهی و توسعه نهادهای داوری و نظارت بر آن‌ها، دستورالعمل ساماندهی حل‌وفصل اختلافات از طریق داوری و توسعه نهادهای داوری در ۱۹ ماده و ۳ تبصره از سوی رئیس دستگاه قضا ابلاغ شد.

در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری و عمل به دستورات رئیس قوه قضائیه در انجام مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی، شاهد انسجام ، تعهد و تسهیل در رسیدگی به امور  مردم در دادگستری شهرستان عباس آباد به 《 ریاست  مهدی مصطفی پور》 هستیم.

کاهش اطاله دادرسی از مطالبات جدی رهبری از قوه قضائیه است و دستگاه قضایی استان  به ویژه شهرستان عباس آباد ، با استفاده از تمامی ‌ظرفیت‌ها ، سعی و تلاش می‌کند تا این معضل مهم را رفع کرده و خدمت‌رسانی به مردم آسان شود.

بر اساس گزارش های میدانی ، در سیستم قضایی استان مازندران ، به ویژه شهر ولایتمدار عباس آباد ، تلاش شده تا ورود دعاوی به محاکم قضایی به حداقل برسد و کیفیت رسیدگی تحت تأثیر حجم امور محوله قرار نگیرد و این امر مهم با تلاش دادستان ،  مسوولین تحت پوشش و فرهنگ‌سازی صحیح بین مردم اتفاق افتاده است.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز