خبرگزاری کار ایران

سنجاق: نصب و راه اندازی موتورخانه و هر آنچه که باید از آن بدانید

سنجاق: نصب و راه اندازی موتورخانه و هر آنچه که باید از آن بدانید
کد خبر : ۱۱۱۷۹۷۵

در ماه‌های سرد و گرم سال با نصب و راه اندازی موتورخانه می‌توانید هوای خانه را تنظیم کنید. برای نصب آن نکاتی مورد نیاز است که باید با آن آشنا باشید.

1. سیستم گرمایشی سرمایشی خود را بشناسید

اگر می‌خواهید موتورخانه را با موفقیت نصب کنید باید بدانید سیستم گرمایشی سرمایی موردنظرتان چیست. مهم‌ترین نکته در این باره نوع سیستم است. این سیستم‌ها ویژگی‌ها و انواع مختلف دارند که باید با جزئیات آن آشنا باشید. در برخی از انواع این سیستم‌ها یک سیستم بدون دریچه مینی اسپلیست یا یونیت پنجره‌ای مورد نیاز است. سیستم‌های برقی، گازی یا پمپی هم موتورخانه مخصوص خود را دارند. 

موتورخانه برقی

موتورخانه برقی برای مکان‌هایی مناسب است که زمستان سختی دارند. معمولاً هزینه نصب این موتورخانه پایین است اما مصرف برقشان بالاست. نصب این موتورخانه آسان است فقط به نگهداری مناسب نیاز دارد تا عمر طولانی‌تری داشته باشد. به علاوه این موتورخانه‌ها در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند، و بنابراین برای مکان‌هایی که دما پایین است مناسب هستند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب و راه اندازی موتورخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصب و راه اندازی موتورخانه در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب و راه اندازی موتورخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

موتورخانه گازی

موتورخانه‌های گازی محبوب‌ترین هستند چون برای آب و هوای سخت مناسب‌اند. هزینه‌شان بالاست، اما با نگهداری ماهانه عمر خوبی خواهند داشت. با کمک این موتورخانه‌ها خانه گرمی خواهید داشت. 

سیستم‌های نفتی

قیمت نفت سیستم‌های نفتی را کم کم از رده خارج می‌کند، اما برای مکان‌هایی با آب و هوای سخت خوب است. در این سیستم‌ها فقط بهای نفت را پرداخت می‌کنید. با این حال به مخزن بزرگ نیاز دارند.

2. از یک شرکت مجری موتورخانه معتبر کمک بگیرید

نصب و راه اندازی موتورخانه باید توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود. برای این منظور از یک شرکت معتبر کمک بگیرید. شما به عنوان صاحبخانه بهتر است وارد کار نشوید و نصب را به متخصص واگذار کنید. معمولاً شرکت‌های معتبر هزینه نصب پایین دریافت می‌کنند و این کار را به نحو احسن انجام می‌دهند. البته یادتان باشد هرکس هزینه پایین دریافت کرد این کار را خوب انجام نمی‌دهد. بنابراین باید در انتخاب شرکت دقیق باشید.

3. با شرکت مربوطه برای نصب و راه اندازی موتورخانه ارتباط برقرار کنید

پس از انتخاب شرکت مربوطه باید با آنها ارتباط خوبی برقرار کنید. چون باید مطمئن باشید هرگونه مشکلات آتی در رابطه با سیستم گرمایشی سرمایشی حل می‌شود. به این معنا که در صورت وجود مشکل نباید یک متخصص یا تعمیرکار غریبه بیاورید. بلکه باید با همان شرکت تماس بگیرید. باید با اعضای آن ارتباط مبتنی بر اعتماد داشته باشید، بتوانید با آنها تماس بگیرید و هزینه منصفانه هم دریافت کنند. 

4. موتورخانه دست دوم خریداری نکنید

سنجاق: نصب و راه اندازی موتورخانه و هر آنچه که باید از آن بدانید

هزینه نصب و راه اندازی موتورخانه جدید از دست دوم بیشتر است. با این حال موتورخانه دست دوم ایرادهایی دارد. به این معنا که حتماً انرژی بیشتری مصرف می‌شود و هزینه‌های بیشتر پرداخت می‌کنید. این موتورخانه‌ها عمر کمتری هم دارند. بنابراین موتورخانه تازه در بلندمدت سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

5. موتورخانه با اندازه مناسب انتخاب کنید

معمولاً خانه‌های کوچک موتورخانه کوچکی دارند و خانه‌های بزرگ موتورخانه‌های وسیع دارند. موتورخانه بیش از حد کوچک ممکن است برای نیازهای خانه کافی نباشد. ممکن است نتواند خانه را به اندازه کافی گرم یا سرد کند.

6. برای موتورخانه ضمانت نامه دریافت کنید

نصب موتورخانه با ضمانت همراه است. در صورتی که ضمانت نداشته باشد باید در انتخاب موتورخانه و شرکت بیشتر فکر کنید. این ضمانت نامه تعمیرات و نقص‌های احتمالی را پوشش می‌دهد. این ضمانت نامه‌ها بسته به شرکت ممکن 5 تا 10 ساله باشند. شاید دریافت ضمانت نامه نیازمند پرداخت هزینه بیشتر باشد اما در بلندمدت به نفعتان است.

7. نگهداری از موتورخانه را فراموش نکنید

سنجاق: نصب و راه اندازی موتورخانه و هر آنچه که باید از آن بدانید

بعد از نصب و راه اندازی موتورخانه باید به طور مرتب از آن نگهداری کنید. در این صورت تا 15 سال ماندگار خواهد بود. برای نگهداری مناسب از موتورخانه باید آن را تمیز کرده و برانداز کنید. هر سال دریچه‌ها را تمیز کنید. این نگهداری برای افزایش عمر موتورخانه ضروری است. با این کار گرد و خاک روی موتورخانه و موتور تمیز می‌شود. در این صورت سیستم بهتر کار می‌کند و عمر آن هم افزایش می یابد. پس یادتان باشد هر چقدر نکات قبلی را رعایت کنید اما از دستگاه مراقبت نکنید زحمات تان بی فایده می‌شود.  

حرف آخر

با رعایت این 7 نکته نصب و راه اندازی موتورخانه آسان‌تر می‌شود. با انتخاب موتورخانه مناسب و نصب آن سیستم گرمایشی و سرمایشی مفیدی داشته و هزینه‌هایتان کمتر می‌شود. بنابراین در انتخاب شرکت و مراحل بعدی نصب بیشتر دقت کنید. 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز