خبرگزاری کار ایران

امام جمعه فردیس:

خبرنگاران حریت رسانه ای خود را حفظ کنند و خط قرمزشان منافع ملی باشد/عقب افتادگی فردیس به دلیل ناکارآمدی مدیران است

خبرنگاران حریت رسانه ای خود را حفظ کنند و خط قرمزشان منافع ملی باشد/عقب افتادگی فردیس به دلیل ناکارآمدی مدیران است
کد خبر : ۱۵۳۳۸۲۸

امام جمعه شهرستان فردیس با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه ضمن حفظ حریت در مقابل فساد و رانت سکوت نکنند، گفت: فساد، فساد است، فرقی نمی‌کند چه کسی مرتکب فساد شده باشد؛ اتفاقا اگر فساد از مجموعه مسئولان باشد، خیلی بدتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در نشست با خبرنگاران ضمن ابراز رضایت مندی از اصحاب رسانه استان البرز، اظهار داشت: رسانه ها اگر به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند در مسیر خدمتگزاری به مردم عمل کرده‌اند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب ۲ ماموریت همزمان به ائمه جمعه محول کردند؛ اول تبیین مواضع نظام به انقلاب و دوم اینکه ائمه جمعه تریبون مردم باشند. 

امام جمعه فردیس گفت: مردم باید به ائمه جمعه پناه ببرند و ائمه جمعه اگر فقط سخنگوی دولت باشند، مردم را چه کسی حمایت کند؟ مردم به کجا پناه ببرند و چه کسی حرف مردم را بشنود؟ 

حسینی گفت: در طول سه سال حضور در فردیس، کاندیدای انتخاباتی هیچ دوره ای نبودم چراکه نمی‌خواستم حرف و سخنان من تحت الشعاع انتخابات باشد لذا از اصحاب رسانه نیز همین توقع می‌رود.

وی تاکید کرد؛ خبرنگاران زمانی اثبات شده خواهند بود که  مردم ببینند از منافع ملی دفاع می‌کنند. وقتی فساد را می‌بینند مطالبه کنند. زمانی که رانت خواری و حق خوری می‌بینند، اعلام کنند و مربوط به هر شخص و مسئول که باشد سکوت نمی‌کنند چون فساد، فساد است و فرقی نمی‌کند چه کسی مرتکب فساد شده باشد اتفاقا اگر فساد از مجموعه مسئولان باشد خیلی بدتر است.

امام جمعه فردیس تاکید کرد: اگر شما اصحاب رسانه کمبودها را می‌بینید و سکوت می‌کنید منجر به کم کاری و سهل‌انگاری مدیران خواهید شد. برخی مسئولان، اغلب پیگیری نمی‌کنند چون خودشان در این شهر زندگی نمی‌کنند که دچار مشکل شوند لذا این آفت شهر ماست.

وی اظهار کرد: وقتی یک یا چند نفر از مسئولان ساکن شهر و استان نباشند در درد مردم شریک نیستند و برای رفع آن احساس مسئولیت نمی‌کنند.

حجت الاسلام حسینی از خبرنگاران درخواست کرد که حریت را در کار خود لحاظ کنند.

وی ادامه داد: زمانی که ببینم شما  حریت خود را حفظ کردید من هم در مواقعی که در کار خود و اعلام فساد در مراجع قانونی دچار مشکل باشید از شما حمایت خواهم کرد چون شما علیه فساد فریاد زدید.

امام جمعه فردیس تاکید کرد: اصحاب رسانه به مسایل حقوقی آگاه باشند و ملاحظات را رعایت کنند اما منافع ملی خط قرمز شما باشد. حریت خود را حفظ کنید، بنده و مطیع مسئولان نباشید و محکم حرف  خود را مطرح کنید

حسینی در ارتباط با مشکلات فردیس گفت: شهرستان فردیس عقب ماندگی زیادی دارد و یکی از دلایل عقب افتادگی به دلیل روی کار آمدن مسئولان ناترازی است که در این شهر منصوب شده‌اند.

امام جمعه فردیس به ملاقات با رئیس دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در ملاقات با شهید رییسی هم تاکید کردم که در فردیس علاوه بر کمبود امکانات از مسئولان لایق برخوردار نیستیم لذا اگر نگاه این حوزه نیز در راستای حفظ منافع ملی باشد شرایط متفاوتی را خواهیم داشت

وی گفت: انتخابات شورای شهر، پیش روی ماست و اگر جزئی نگر نباشیم و به وعده های انتخاباتی بسنده نکنیم، اعضای شورا بر اساس تخصص و تعهد  انتخاب خواهند شد و شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود.

وی تاکید کرد: یک مسئول ممکن است در مسندی تراز اول باشد اما قرار نیست در حوزه دیگر، مدیر قابلی برای مردم باشد چه بسا اگر این مسئولیت را قبول کند خیانت به مردم است. اگر  برخی معیارهای نادرست به شهر تحمیل نشود شاهد پارلمان شهری شایسته خواهیم بود که علاوه بر تخصص لازم به  شهر و شهروندان خیانت نکند. چراکه با کسب قدرت دسترسی  هم حاصل می‌شود که متاسفانه برخی از فرصت ایجاد شده برای خود نردبان درست می‌کنند و مردم را فراموش می‌کنند.

در ادامه، ملیکه اکبری رئیس شورای شهرستان کرج نیز از رهنمودهای سه سال اخیر حجت الاسلام حسینی امام جمعه فردیس که در راستای مدیریت شهری به نفع شهر و شهروندان بود تقدیر کرد و به عنوان عضو شورا که سابقه فعالیت رسانه‌ای دارد از مشکلات و دغدغه های خبرنگاران سخن گفت و ابراز امیدواری کرد در راستای معیشت و اقتصاد اصحاب رسانه تلاش شود.

خبرنگاران حاضر در جلسه نیز از مطالبات مردم و شهر و استان سخنانی ایراد کرده و حمایت امام جمعه را خواستار شدند.

حجت الاسلام حسینی در پایان این نشست صمیمی از اصحاب رسانه حاضر در جلسه، تقدیر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز