خبرگزاری کار ایران

به میزبانی استان البرز؛

دوازدهمین جشنواره پژوهش استاندارد کشور برگزار شد

دوازدهمین جشنواره پژوهش استاندارد کشور برگزار شد
کد خبر : ۱۴۳۱۶۳۹

رئیس پژوهشگاه استاندارد کشور با تاکید بر لزوم حمایت از پژوهشگران اظهار کرد: محققان در این پژوهشگاه سال‌ها در امر پژوهش تلاش کرده‌اند که لازم است از حمایت ریاست استاندارد کشور برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، رامین حاجی خانی، رئیس پژوهشگاه استاندارد در دوازدهمین جشنواره پژوهش استاندارد کشور که در استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه استاندارد به عنوان مرکز اصلی و پژوهش و تحقیق سازمان ملی استاندارد با توسعه پژوهش های کاربردی و توسعه ایی با هدف ایجاد شرایط بهینه برای تولید و رفع مشکلات صنایع و تدوین استانداردهای بین‌المللی با رویکرد حفظ منافع ملی فعالیت می‌کند.

وی افزود: پژوهشکده فناوری و مهندسی، پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی، پژوهشکده ارزیابی کیفیت و سامانه های مدیریت، مرکز نوآوری، مدیریت توسعه استاندارد و آموزش‌های کاربردی، نشریه علمی پژوهشی و اداره نشر و کتابخانه از جمله فعالیت‌های پژوهشگاه استاندارد است.

حاجی خانی با اشاره به عملکرد شش ماهه پژوهشگاه استاندارد، گفت: اولویت های محوری بر اساس سند راهبردی هدف‌گذاری شده و در این راستا ارتقاء آزمایشگاه مرجع و درآمدزایی و توسعه رویکردهای علمی راهبردی از جمله این اولویت‌ها بود.

وی تصریح کرد: بر اساس بسته تحولی پژوهشگاه استاندارد کشور، پژوهش های انجام شده در ۶ ماهه سال جاری نسبت به سنوات قبل با تحول خوبی انجام شد که در این میان درصد افزایش ٧٣ مقاله طی ۶ ماه رقم قابل توجهی است.

وی در مورد دیگر اقدامات پژوهشگاه استاندارد گفت: مشاوره به شرکت های دانش بنیان، ایجاد صندوق پژوهش فناوری نظام استاندارد، تدوین استاندارد خودرو و قطعات خودرو از جمله مواردی بود که حائز اهمیت است.

رئیس پژوهشگاه استاندارد کشور گفت: در این پژوهشگاه استاندارد در سال ١۵٠٠ آزمون برگزار می‌شود که برای مدیریت، نیروی انسانی مورد نیاز است.

وی با تاکید بر حمایت از پژوهشگاه استاندارد اظهار کرد: محققان و پژوهشگران در این پژوهشگاه سال‌ها در امر پژوهش و تحقیق تلاش کرده اند که لازم است از حمایت ریاست استاندارد برخوردار شوند.

ایران در شاخص آمادگی فناوری‌های پیشرو، رتبه ٧۵ جهان شد

بهشتی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دوازدهمین جشنواره پژوهش با تاکید بر اهمیت پژوهش، اظهار کرد: امروزه در کشور زیست بوم پژوهش و فناوری خوبی شکل گرفته است و در این راستا در وزارت علوم ١٠۶ دانشگاه، ٢٧ پژوهشگاه، ٣١۶ مرکز رشد و ٣۵٠ مرکز نوآوری ایجاد شده است.

وی با عنوان اینکه ایران در شاخص آمادگی برای فناوری‌های پیشرو در سال ١۴٠١ از میان ١۵٨ کشور، رتبه ٧۵ را به خود اختصاص داده است.

بهشتی تصریح کرد: در ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، برنامه های قابل توجهی برگزار شد. در سایر استان‌ها برنامه های فشرده ای برگزار شد. همچنین به لحاظ تعدد برنامه ها مقرر شد در سال آینده هفته پژوهش به ماه پژوهش تغییر کند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: یکی از سامانه های شکل گرفته سامانه ایران تک هاب است که به پارک علم و فناوری محول شده و تحقیقاتی شامل فناوری انجام شده است.

وی با اشاره به تعاملات با سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: تسهیل اخذ گواهی استاندارد برای آزمایشگاه‌های متقاضی انجام شده است.

استقبال از جشنواره پژوهش استاندارد

انصاری دبیر دوازدهمین جشنواره پژوهش سال ١۴٠٢ در ادامه این مراسم اظهار کرد: در فرایند این جشنواره ضمن تشکیل دبیرخانه، بر مبنای تجلیل از برگزیدگان، فراخوانی بدین منظور ارسال شد و با توجه به استقبال، دو بار فراخوان اطلاع‌رسانی شد. 

وی افزود: به لحاظ کمی تعداد شرکت کنندگان از هیات علمی ٩ نفر شرکت کردند و از دفاتر تخصصی ٢ نفر و از پژوهشگاه تخصصی نیز ۵ نفر شرکت کردند.

سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه استاندارد گفت: امسال از ادارات کل استان‌ها نیز دعوت شد و ٢٠ درخواست اعلام شد. آثار بر اساس سطح امتیاز از بالاترین امتیاز به طرح های پژوهشی، مقالات، ترجمه، داوری شد.

در پایان این جشنواره از منتخبان تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز