خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

مجموعه های فرهنگی هنری و تاریخی شهر باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد

مجموعه های فرهنگی هنری و تاریخی شهر باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد
کد خبر : ۱۵۳۱۶۸۸

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، ضمن انتقاد ازعملکرد ارگان و دستگاه های دولتی متولی هنر در استان خواستار توجه ویژه مدیریت شهری نیز به هنر و هنرمندان شهر کرج شد.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رحیمی در حاشیه افتتاح و  بازدید از نمایشگاه کاریکاتور از هنر به عنوان ابزارهای  تبیین، نشر و گسترش مفاهیم فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت یاد کرد و گفت: هنر کوتاه ترین، بهترین راه و زبان گویا و برنده ای است که برای تبیین، نشر و گسترش مفاهیم ارزشی، شهروندی  و آموزشی بکار می‌رود.

علیرضا رحیمی از نقش پر رنگ مدیریت شهری در حمایت و صیانت  از هنر و مجموعه هنر سخن گفت و اظهار داشت: در دوره ششم شورا از اوایل در خصوص هنر و هنرمندان و حمایت از این جامعه فرهیخته اقداماتی از قبیل احداث گالری، جانمایی و طراحی و احداث پلاتو صورت گرفت اما متاسفانه این رویکرد متوقف و گاهاً نزولی شده و باید مدیریت شهری به این موضوع بیشتر از قبل به آن توجه کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشارکت هنرمندان  و مجموعه عظیم گنجینه هنرمندان  را در مدیریت شهری گامی جهت توسعه شهروندی لازم دانست و افزود: استفاده از هنر ِموضوعی در مدیریت شهری با کمک هنرمندان و هنروران، می‌تواند نشاط را در جامعه و سطح شهر از بعُد شنیداری، سیما و منظر و تبیین هر گونه مفاهیم، تاثیر گذار و ارزشمند کند.

رحیمی وجود کثیر هنرمندان را در ایران کوچک به گنجینه‌ای تشبیه کرد و بیان داشت: تعداد اندکی از این گنجینه جواهرات در شهر کرج و استان به فعالیت و ایفای نقش می پردازند و متاسفانه تعداد کثیری از این فرهیختگان با شهر خودشان به دلیل عدم استفاده و بها دادن به آنها  قهر کرده و غالباً در شهرهای دیگر مخصوصاً در پایتخت به ارائه و اکران آثار خودشان می پردازند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر از اداره کل ارشاد و دستگاه‌های متولی اصلی هنر در راستای عدم حمایت و همکاری لازم با هنرمندان انتقاد کرد و خواستار این شد که مجموعه های گالری، خانه هنرمندان، خط و تذهیب، مکان های تاریخی و هنری شهر باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد و این موضوع جداناپذیر است و دستگاه‌های دولتی متولی هنر در استان باید به مجموعه عظیم و تاثیر گذار هنرمندان توجه ویژه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز