خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت راه آهن در گفت‌وگو با ایلنا:

پرداخت دو قسط ارزی قرارداد خرید واگن از روسیه عقب افتاد/ جزئیات همکاری بانک ایران و ونزوئلا با راه آهن

پرداخت دو قسط ارزی قرارداد خرید واگن از روسیه عقب افتاد/ جزئیات همکاری بانک ایران و ونزوئلا با راه آهن
کد خبر : ۷۷۳۲۸۷

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی راه آهن با بیان اینکه دو ماه پرداخت اقساط ارزی شرکت‌هایی که از روسیه اقدام به خرید واگن کرده بودند عقب ماند که در حال حاضر بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای بازپرداخت ها را تخصیص داده است،‌گفت: ارزش بسته مالی دولت برای برای نوسازی و توسعه ناوگان ریلی 1973 میلیارد تومان است که در حال حاضر بانک ایران و ونزوئلا با پرداخت 75 میلیارد تومان از این تسهیلات موافقت کرده است.

نوراله بیراوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تامین ارز برای پرداخت اقساط شرکت‌های داخلی که قراردادهای ارزی با شرکت‌های خارجی منعقد کرده‌اند، گفت: دو ماه پرداخت اقساط ارزی شرکت‌هایی که از روسیه اقدام به خرید واگن کرده بودند عقب ماند که در حال حاضر بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای بازپرداخت‌ها را تخصیص داده است و کارها در جریان است البته طبیعی است که در این شرایط مشکلاتی به وجود بیاید.

وی افزود: بانک مرکزی به صورت تدریجی ارز مور نیاز را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در برنامه نوسازی و توسعه ناوگان ریلی کشورمان سهم بخش خصوصی در بخش تامین ناوگان بالغ بر 90 درصد است و 10 درصد دیگر هم متعلق به حمل و نقل حومه‌ای و بخش خصوصی است که آمادگی سرمایه گذاری در آن حوزه را ندارد یا اینکه سرمایه گذاری در آن بخش برای بخش‌خصوصی اقتصادی نیست.

بیرواند تاکید کرد: طبیعتا احداث خطوط دوم و برقی سازی و سیگنالینگ ازحوزه‌هایی است که برای بخش خصوصی جذاب تر است و از این رو خط دوم محور بافق به خواف که از خطوط کلیدی برای سیستم حمل و نقل مواد معدنی محسوب می‌شود  توسط بخش خصوصی در حال اجرا و انجام است.  این پروژه 7 هزا میلیارد تومان با کنسرسیومی از سرمایه گذاران داخلی در دست اجرا قرار گرفته است.

معاون شرکت راه آهن افزود: ترانزیت در اولویت است از تمام امکانات برای توسعه ترانزیت ریلی استفاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به همکاری با بانک ایران- ونزوئلا برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی اظهار داشت: بانک ایران و ونزوئلا یکی از بانک‌هایی است که برای اجرای تبصره 18 عاملیت بخشی از پروژه‌های راه‌آهن را پذیرفته و قرار بر این است که تسهیلات مورد نیاز توسط این بانک تامین شود.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی راه‌آهن ادامه داد: ارزش بسته مالی دولت برای برای نوسازی و توسعه ناوگان ریلی 1973 میلیارد تومان است که در حال حاضر بانک ایران و ونزوئلا با پرداخت 75 میلیارد تومان از این تسهیلات، موافقت کرده است.    

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز