خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس خواستار شد:

لزوم عملکرد سیستمی در حوزه خدمات پس از فروش خودروسازان/ مشتریان همچنان ناراضی هستند

لزوم عملکرد سیستمی در حوزه خدمات پس از فروش خودروسازان/ مشتریان همچنان ناراضی هستند
کد خبر : ۴۵۷۴۰۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر می‌خواهیم مانع ورود خودروهای بی کیفیت به کشور شویم محکوم به ارتقاء کیفی در صنعت خودرو هستیم.

سید مهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اهمیت خدمات پس از فروش اظهار داشت: هر چند وضعیت صنعت خودرو در مقایسه با سال‌های گذشته شرایط بهتری یافته و در بخش R&D نیز گام هایی برداشته شده، اما کافی نیست.

وی با اشاره به این که امروز خواست مردم، بهبود کیفیت خودروهای داخلی است، تصریح کرد: با وجود گام‌های برداشته شده در جهت ارتقای کیفی تولیدات، اما همچنان مشتریان از صنعت خودرو کشور، رضایت ندارند از این رو نیاز است تا در حوزه ارتقا کیفیت خودرو و قطعات تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت اختصاص بخشی از درآمد واحدهای بزرگ تولیدی به ویژه خودروسازان به بخش تحقیق و توسعه ، افزود : رمز موفقیت بسیاری از کشورهایی که در صنعت خودرو عملکرد موفقی داشته و هم اکنون حرفی برای گفتن دارند، تخصیص بخشی از سود و در‌آمد شرکت‌ها به حوزه  R&D و تقویت تحقیق و توسعه است. امروز این امر ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین به نقش موثر تولید قطعه استاندارد در ارائه محصول با کیفیت و خدمات مناسب پرداخت و اظهار داشت: استفاده از قطعات با کیفیت و استاندارد علاوه بر تولید محصولی کیفی، در ارائه خدمات پس از فروش مناسب نیز نقش موثری دارد. هر چند با به کارگیری قطعات با کیفیت و استاندارد در خودروها اساسا تولیدات نیاز کمتری به تعمیر و دریافت خدمات پس از فروش خواهند داشت.

وی تصریح کرد: چنانچه استانداردهای تولید در جریان تامین قطعات رعایت شده و در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد ضمن اینکه هر روز به آپشن‌ها و کیفیت تولیدات افزوده می شود، رضایت مشتریان از خودروهای داخلی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به عدم رضایت 100 درصدی مشتریان از صنعت خودرو، خاطر نشان کرد: هر چند نسبت به سال‌های قبل حرکت‌هایی در راستای جلب رضایت مصرف کنندگان صورت گرفته اما همچنان تا دستیابی به نقطه ایده آل ، فاصله زیادی وجود دارد.

نماینده اراک در مجلس دهم در ادامه با توجه به آغاز برخی همکاری‌های مشترک با شرکت‌های خارجی ، اظهار داشت: انتظار می‌رود قراردادهای اخیر همکاری با شرکت‌های خارجی علاوه بر ارتقاء کیفی خودروها در حوزه ایمنی و استاندارد، در جلب رضایت مشتریان نیز نقش موثری داشته باشند.

مقدسی تاکید کرد : اگر می خواهیم مانع ورود خودروهای بی کیفیت به کشور شویم محکوم به ارتقاء کیفی در صنعت خودرو هستیم.

وی در ادامه با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو اظهار داشت : برگزاری همایش‌های بین‌المللی و تبادل نظر با شرکت‌های خارجی علاوه بر انتقال تکنولوژی، در تغییر نگاه و ارتقاء کیفی تولیدات خودروسازان نقش موثری خواهد داشت .

وی با اشاره به ضرورت برگزاری همایشی با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش یاد آور شد: به هر میزان نسبت به برگزاری این همایش‌ها تلاش شود و از توان و تخصص نیروهای کارآمد و متخصصان خارجی استفاده شود قطعا شاهد ارتقاء تولید و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو خواهیم بود.

وی گفت : البته صرفا با برگزاری همایش‌ها ، شرایط در صنعت خودرو ایران تغییر نمی‌کند اما قطعا در ارتقاء کیفیت و افزایش استانداردهای تولید، سهم مناسبی خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم عملکرد سیستمی در حوزه خدمات پس از فروش خودروسازان افزود : برگزاری همایش صنعت خودرو در صورتی موجب تحول در کیفیت و به کارگیری الگو ها و تجارب موفق می شود که تبادل اطلاعات صرفا در حد ارائه مباحث تئوری نبوده و  اقدامات عملی در این راستا صورت گیرد .

چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز