خبرگزاری کار ایران

واردات خودروی تصادفی ممنوع است

واردات خودروی تصادفی ممنوع است
کد خبر : ۱۵۴۵۲۶۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه برگزاری جلسه این کمیسیون با واردکنندگان خودرو گفت: خودروهای کار کرده وارداتی نباید تصادفی بوده و باید دارای خدمات پس از فروش باشد.

به گزارش ایلنا، حسنعلی محمدی درباره واردات خودروهای دست‌دوم گفت: منشأ واردات خودروهای دست‌دوم مشخص نیست و مواردی از سوی بانک مرکزی مطرح شد و روز یکشنبه آتی واردکنندگان خودرو به کمیسیون می‌آیند تا نهایت همکاری برای برداشتن موانع صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص واردات خودروی دست‌دوم معضلاتی داریم این در حالی است که تولیدکنندگان در داخل توان برطرف‌کردن نیاز مردم را ندارند.

محمدی با بیان اینکه خودرو کالایی سرمایه‌ای تلقی می‌شود، گفت: تولیدکنندگان و خودروسازان بیان می‌کنند که با ضرر و زیان انباشته روبه‌رو هستیم و مردم نیز از تحویل و کیفیت خودرو ناراضی هستند. همچنین با نارضایتی فعالان و شاغلان صنعت خودرو روبه‌رو هستیم.

وی در مصاحبه رادیویی افزود: باید راهکاری ارائه دهیم تا زنجیره تولید خودرو آسیب نبیند و رضایت مردم جلب شود.

محمدی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته نیز خودروی کارکرده را وارد می‌کنند، گفت: این مسئله شرایط خاصی دارد. خودروها نباید تصادفی باشند و از طرفی باید خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید به سمتی برویم که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم؛ چون خودروهایی فرسوده هستند و باید از رده خارج شوند و در مقابل باید انگیزه تشویقی برای مردم ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وقتی میزان عرضه و تقاضا برابری کند و میزان عرضه فزونی گیرد، قطعاً تولیدکننده‌ها وارد فرایند کیفی و قیمتی می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز