خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ایرانسل در پاسخ به خبرنگار ایلنا:

ارائه سرویس‌های جدید ایرانسل در VOD‌ها/ بوموسی به ۵G رسید

ارائه سرویس‌های جدید ایرانسل در VOD‌ها/ بوموسی به ۵G رسید
کد خبر : ۱۵۴۵۲۶۹

مدیر عامل شرکت ایرانسل در پاسخ به ایلنا گفت: در گذشته مشترک برای دریافت خدمات اشتراک ماهانه و چند ماهه خریداری می‌کرد اما با فعال شدن سرویس‌های خرید اعتباری می‌تواند به جای اشتراک‌گیری به تناسب حجم مصرف، پول دیتا بپردازد. این موضوع موجب شده تا استفاده از VOD‌ها در کشور افزایش یابد.

ایلنا؛ بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت "ایرانسل" در نشست خبری به مناسبت ۱۸ سالگی اپراتور ایرانسل در پاسخ به خبرنگار ایلنا، گفت: در قالب شرکت "ویستا مدیای ایرانسل" با VOD ها همکاری داریم و سرویس‌های جدیدی برای تسهیل خدمات‌گیری مشتریان تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: در گذشته مشترک برای دریافت خدمات اشتراک ماهانه و چند ماهه خریداری می‌کرد اما با فعال شدن سرویس‌های خرید اعتباری می‌تواند به جای اشتراک‌گیری به تناسب حجم مصرف، پول دیتا بپردازد. این موضوع موجب شده تا استفاده از VOD‌ها در کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ایرانسل در راستای توسعه شبکه نسل پنجم، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، بهینه‌سازی خدمات و تصمیم‌گیری با تحلیل کلان داده گام‌های نوین اتخاذ کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر پوشش ۴G ما به ۹۳ درصد و تعداد سایت‌های ۵G به هزار و ۱۴۴ مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ایرانسل همچنین از پوشش فیبر نوری برای دو میلیون خانوار یاد کرد و گفت: در وضعیت فعلی برای دیتا سنتر و سوئیچ سنتر بیشترین پراکندگی را در سطح کشور داریم. ظرفیت موجود بیش از سه هزار و ۲۰۰ رک  و ظرفیت در حال اجرا ۲۴۰ رک است که در قالب برنامه توسعه آتی ۱۲۸۰ رک اجرا می‌شود.

عباسی آرند، با اشاره به خدمات این اپراتور در بافت روستایی کشور اضافه کرد: پیش از این ایرانسل با محوریت توسعه در شهرها فعالیت می کرد اما در یک سال گذشته هزار و ۸۸۰ روستا با ۱۶۲ هزار خانوار و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت به پوشش پهن باند روستایی پیوستند.

وی گفت: در وضعیت فعلی ۳۹ هزار و ۲۰۰ روستا با چهار میلیون و ۱۳۹ هزار خانوار و ۱۶.۵ میلیون نفر تحت پوشش پهن باند روستایی هستند.

فیلترینگ ۲۰ هزار میلیارد تومان به ایرانسل خسارت زد

مدیرعامل شرکت ایرانسل در ادامه صحبت‌های خود به موضوع راه‌اندازی مرکز آموزش هوش مصنوعی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: همچنین به منظور توسعه خدمات آخرین سایت ۵G در بوموسی راه اندازی شد.

عباسی آرند به پوشش ۱۰۰ درصدی فسیبر نوری در شهر صدرا اشاره کرد و بیان داشت: سایت ارتباط روستایی شهرستان جیرفت برای سخ آبادی راه اندازی شد.همچنین طرح‌های چت بات هوشمند، سرویس۵G FWA، نمایش خانگی ایرانسل من، پیشواز تصویری و پیامک ویدیویی طرح‌هایی است که به مناسبت ۱۸ سالگی ایرانسل رونمایی شدند.

وی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اثرات فیلترینگ نیز افزود: اعمال فیلترینگ نه تنها برای اپراتورها مزیت نیست بلکه در سال‌های اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان به ما خسارت زده است.فیلترینگ یک بحث حاکمیتی است و در اعمال یا رفع آن اپراتورها هیچ نقشی ندارند.

وی همچنین به مشکلات دسترسی به ۵G نیز اشاره کرد و گفت: در وضعیت فعلی ۸ میلیون گوشی در کشور به ۵G مجهز است اما فقط یک میلیون  امکان ارتباط با شبکه را دارند.از جمله مشکلات ما در توسعه ۵G دسترسی گوشی‌های همراه است که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها با محدودیت مواجه هستیم و در این خصوص تلاش کردیم با برند‌های سرشناس مکاتبه کنیم.

 

انتهای پیام/
ونوس بهنود
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز