خبرگزاری کار ایران

بازنگری در استانداردهای صنعت برق به رفع ناترازی کمک می‌کند

بازنگری در استانداردهای صنعت برق به رفع ناترازی کمک می‌کند
کد خبر : ۱۵۴۲۲۱۰

مدیر کل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت بازنگری در حوزه استاندارد در صنعت برق، گفت: بازنگری در حوزه استاندارد صنعت برق تاثیر بسزایی در حوزه مصرف دارد و ناترازی را تا حدودی بهبود می بخشد، بر این اساس نیاز به تقویت استانداردها در حوزه مدیریت و خدمات و پاسخگویی در صنعت آب و برق وجود دارد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مرتضی بخشایش در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد حوزه صنعت برق و انرژی که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد،به مفهوم رقابت پذیری در ارائه کالا و خدمات اشاره کرد و گفت: مفهوم رقابت پذیری در حال حاضر توسعه پیدا کرده و  مبنایی برای کارآمدی و بهره وری است.

وی با اشاره به انتشار گزارش سالانه رقابت‌پذیری کشورها توسط بانک جهانی افزود: وضعیت و جایگاه کشورها بر اساس یکسری شاخص های تعریف شده مورد توجه قرار می گیرد که یکی از آن شاخص‌ها مربوط به حوزه برق و کیفیت ارائه برق است.

بخشایش با بیان اینکه در اسناد بالادستی وزارت نیرو به طور خاص  به موضوع استاندار توجه شده است، ادامه داد: در ارائه خدمات  آب، برق و فاضلاب بر تحقق خدمات در سطح استانداردها و شاخص ملی و بین المللی تاکید شده است.

مدیر‌کل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو افزود: در چشم انداز بخش برق و انرژی پایداری و کیفیت مناسب در حد استاندارد جهانی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه عضویت وزیر نیرو در شورای عالی استاندارد به عنوان فرصت متفاوت و اهمیت جایگاه خدمات آب و برق در سطح کشور را نشان می‌دهد، به تعامل خوب وزرات نیرو با سازمان ملی استاندارد اشاره و بر ایجاد جایگاه تنظیم کننده و راهبری کننده حوزه استاندارد در وزارت نیرو تاکید کرد.

بخشایش اظهار کرد: با کمک شرکت‌های مادر تخصصی توانیر، برق حرارتی، ساتبا و پژوهشگاه نیرو، ریشه‌های ناترازی برق شناسایی شده و تصویر نسبتا کاملی به ما ارائه می کند که مرتبط با موضوعات اثرگذار دیگر برای حل ناترازی جدای از تولید و مصرف است.

وی بر استانداردسازی تجهیزات برقی تاکید کرد و افزود: الگوی مناسب مصرف  یکی از مسائل اصلی استانداردها است و بر این اساس برای برقراری ارتباط با مردم نیازمند استاندارد مشخصی هستیم.

مدیر‌کل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو با بیان اینکه با سازمان ملی بهره وری ایران اقدامات پیشران برای حل ناترازی برق پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ارتقاء تجهیزات لوازم برقی، اعمال استانداردها و جاری‌سازی استاندارد‌های مصوب در حوزه تولید کنندگان مانند کولرآبی  نیاز به کار گسترده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در حوزه استاندارد در صنعت برق، گفت: بازنگری در حوزه استانداردهای صنعت برق تاثیر بسزایی در حوزه مصرف دارد و  ناترازی را تا حدودی  بهبود می بخشد که بر این اساس نیاز به تقویت  استانداردها در حوزه مدیریت و خدمات و پاسخگویی در صنعت آب و برق وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز