خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس شورای اسلامی

پیش‌بینی ۷۰ همت برای معوقات بازنشستگان/ پرداخت از مهر ماه آغاز می شود

پیش‌بینی ۷۰ همت برای معوقات بازنشستگان/ پرداخت از مهر ماه آغاز می شود
کد خبر : ۱۵۳۴۶۶۵

رییس مجلس از پیش بینی ۷۰ همت برای پرداخت های مرتبط با همسان سازی حقوق خبر داد و متعهد شد که این معوقات حتما پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد  در محل وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز پنج مهر ۱۳۶۰ سالروز شکست حصر آبادان با فرمان امام است، وقتی بنی صدر رییس جمهور شد و جنگ شروع شد حضرت امام فرماندهی کل قوا را تا یک سال به بنی صدر واگذار کرد و مسائل بنی صدر بر مسائل جنگ و کشور مستولی شد تا جایی که اجازه نمی دانند بسیج و جهاد به جنگ بیایند چون آموزش ندیده آمد و می گفتند باید زمینمان را بدهیم تا زمان را بخریم در آن مدت هیچ عملیات موفقی نداشتیم مگر در جایی که مردم ایستادگی کردند. پس از عزل بنی صدر و وقتی امام فرماندهی را بر عهده گرفتند، مدتی بعد حصر آبادان شکست، رزمندگان همان بودند اما باور نسبت به آنها تغییر کرد‌ و همان کسانی که در زمان بنی صدر گفته می شد آموزش ندیده اند در جبهه آموزش دیدند و حتی تانک دشمن را هم به غنیمت گرفتند و تعمیر و نگهداری آن را هم یاد گرفتند و جنگیدند و پیروز شدند، این مقاومت و فرهنگ در دفاع مقدس ما را پیروز کرد، فرهنگی که سنی و شیعه نمی شناسد  و پس از آن عملیات های مختلف را در این فرهنگ شاهد بودیم و امروز رزمندگان اسلام در جولان با رژیم صهیونسیتی می جنگند در حالی که همه غرب هم پشت این رژیم هستند.  

 

وی افزود: با یادآوری شهدا می خواهیم غفلت نکنیم که از چه مبانی کار را  شروع کردیم و امروز کجا هستیم و چرا اتفاقاتی افتاد که نباید می افتاد؟ 

قالیباف ادامه داد: دشمنان انقلاب و نظام جنگ را به ما تحمیل کردند و ما هم با قدرت جنگیدیم اما بپذیریم باورهایی را که با آنها پیروز شدیم را به عرصه سازندگی و اقتصاد و اجتماع و فرهنگ نیاوردیم و فکر کردیم خدای عرصه دفاع مقدس نعوذ بالله با خدای اقتصاد مقاومتی فرق دارد و آن جهادی که آن روزها می دیدیم امروز دیگر نمی بینم و این واقعیت تلخی است که باید آن را بپذیریم.

رییس مجلس تصریح کرد: ممکن است بگویید آقای قالیباف خود چه کردی؟ این حرف حق است اما فکر نکنید من هم به تنهایی می توانم کاری انجام دهم، همه باید در کنار هم باشیم یادتان هست همه با هم خاکریز می زدیم؟ آن نبرد را امروز در حوزه های اقتصاد و فرهنگ لازم داریم اما همان و سازوکارها را اتخاذ نکردیم. 

قالیباف اظهار کرد: امروز با دولت چهاردهم برنامه هفتم را تنظیم کردیم که به باور من از همه برنامه های دیگر مناسب تر و عملیاتی تر است و کمترین اشکال را دارد و امروز این برنامه قابل اجراست و این برنامه را مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم باید اجرا کند. 

 وی اضافه کرد: دولت محترم ز وفاق ملی می گوید و کلام صریح آقاست که موفقیت این دولت موفقیت همه ماست پس همه باید دست به دست هم دهیم و به دور از حواشی به اجرای برنامه هفتم اقدام کنیم تا چه تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود. امروز به اندازه ای که درآمد داریم منابع و انفال  به طور روشن نفت و گاز و معادن را هدر می دهیم و در برنامه هفتم بر جلوگیری از هدر رفتن اینها متمرکز هستیم، حضرت آقا هم فرمودند امروز اقتصاد اولویت ماست.

رییس مجلس گفت: بهترین جوان های خلاق و توانمند در حوزه فناوری را داریم و از کشورهای توانمند دنیا در برخورداری از آنها هستیم اما همزمان منابع انسانی را مانند منابع طبیعی داریم از دست می دهیم. 

وی تاکید کرد: مردم باید اثرات برنامه های هفتم توسعه را در طول یک سال در زندگی خود ببینند. 

قالیباف درباره آخرین وضعیت همسازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: موضوع اصلاح پایه حقوق بازنشستگان در مجلس تصویب و ابلاغ شده از فروردین ماه امسال این قانون باید اجرا می شد الان یک علی الحسابی پرداخت شده است اما بقیه آن پرداخت نشده منبع آن در مجلس تصویب و قطعی شده و برای آن حدود ۷۰ همت پیش بینی شده و نسبت به شش ماه خود تحقق پیدا کرده تغییر دولت انضباط این کار را کمی بر ریخت اما مطمئن باشید حتما انجام می شود و معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز