خبرگزاری کار ایران

نایب رییس مجلس :

خصوصی‌سازی محکم‌ترین دیوار حایل میان مردم و دولت است

خصوصی‌سازی محکم‌ترین دیوار حایل میان مردم و دولت است
کد خبر : ۱۵۲۶۹۷۱

نایب رییس مجلس بر اصطکاک دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: این موضوع محکم ترین دیواری است که باید بین طبقات میانی حاکمیت و مردم شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش ملی تشکل های اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایطی هستیم که تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ما به این باور رسیده اند که می توانند و ما هم اعتقاد داریم ظرفیت بزرگی در کشور ما از نوع توانستن و اعتقاد داشتن کنندگان کار وجود دارد و در این زمینه در زمره کشورهای برتر هستیم. 

وی افزود: ما هم در مجلس بر این اعتقاد هستیم  و هر چه تولیدکنندگان گفتند را تبدیل به قانون کرده ایم اما اراده قوی در اجرا باید وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: تنها راه تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی این است که اقتصاد را به مردم بدهیم و راه دیگری وجود ندارد و این موضوع هم اختیاری نیست اضطرار است‌. 

حاجی بابایی اظهار کرد: در موضوع واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکل هستیم و این مشکل برآمده از ساختار ذهنی ماست  و حل آن هم زمان می برد.

وی ادامه داد: مقاوم‌ترین مشکل ما در خصوصی سازی در این قسمت است و برخی به هر دلیلی نمی خواهند امور را به بخش خصوصی واگذار کنند. 

نایب رییس مجلس گفت: در این شرایط هم تشکل‌ها باید مطالبه‌گر باشند، هم مجلس باید مطالبه گر  باشد و هم رهبری امروز مطالبه گر هستند که اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود. 

وی خاطرنشان کرد: اما اجرای این قانون با حرف زدن ممکن نیست و این محکم ترین دیواری است که باید بین طبقات میانی حاکمیت و مردم شکسته شود. 

حاجی بابایی گفت: ما در ایران مشکل کارشناسی نداریم همه آنهایی که باید بدانند می دانند. اما دوست ندارند اجرا کند یا جرات تصمیم گیری ندارند. در کشور ما این ناترازی‌هاست که همه چیز را متزلزل می کند و دولت باید آن را حل و برای حل آن تصمیم بگیرد و اجرا کند.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: اگر چند تصمیم مهم در کشور گرفته شود بادکنک تورم می‌ترکد و از همه مهم تر اینکه باید به مردم و تشکل ها اعتماد کرد. 

وی افزود: امیدواریم در دولت جدید شاهد اراده دولت برای واگذاری اقتصاد به مردم باشیم و دست و پای تولیدکنندگان برای گشایش گره‌های اقتصادی باز گذاشته شود و دولت از نارضایتی های زودگذر نترسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز