خبرگزاری کار ایران

شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت

شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت
کد خبر : ۱۵۱۲۷۷۷

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا برای نخستین بار در سه هفته اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد که تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به دوم اوت (جمعه، ۱۲ مرداد) برای نخستین بار در سه هفته اخیر افزایش یافت.

براساس گزارش روز جمعه این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشانه‌ اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به دوم اوت با سه عدد کاهش به ۵۸۶ دستگاه رسید.

به‌ گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها همچنان ۷۳ دستگاه یا ۱۱درصد کمتر از مدت‌زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده بدون تغییر و ۴۸۲ دستگاه بود، درحالی‌که تعداد دکل‌های گازی این کشور با افزایش سه عددی به ۹۸ دستگاه رسید.

شرکت‌های حفاری تعداد دکل‌های فعال خود را در میدان مارسلوس در ایالت‌های پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی و اوهایو با یک عدد کاهش در مجموع به ۲۴ دستگاه رساندند که پایین‌ترین تعداد از سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون است. در همین حال، شمار دکل‌های حفاری فعال در حوضه پرمین در ایالت‌های تگزاس غربی و شرق نیومکزیکو با یک عدد کاهش به ۳۰۳ دستگاه رسید که کمترین تعداد از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون به‌شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، شمار دکل‌های حفاری فعال در ایالت کالیفرنیا با یک عدد افزایش در مجموع به هشت دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ است. شرکت‌های حفاری همچنین تعداد دکل‌های حفاری خود را در ایالت کلورادو با یک عدد کاهش در مجموع به ۱۳ دستگاه رساندند که پایین‌ترین تعداد از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون به‌شمار می‌رود.

شمار دکل‌های حفاری فعال در ایالت تگزاس با دو عدد کاهش در مجموع به ۲۷۴ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ است.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۶۷درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت‌ نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالارفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهامداران به‌ جای بالابردن تولید، از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌شمار می‌رود.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش حدود ۱۱درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۲درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. قیمت ‌معامله‌های آتی گاز آمریکا هم پس از افت ۴۴درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۲۴درصد کاهش داشته است.

تازه‌ترین داده‌های دولتی نشان داد تولید نفت خام آمریکا در ماه مه برای نخستین بار از ماه ژانویه تاکنون کاهش یافت، حال آنکه تولید گاز طبیعی در این ماه به پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۲۳ تاکنون رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز