خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد:

قرارداد همه کارکنان بانک رسالت در سال آینده تمدید می‌شود/ تشریح شرایط دریافت تسهیلات با کارمزد دو درصدی

قرارداد همه کارکنان بانک رسالت در سال آینده تمدید می‌شود/ تشریح شرایط دریافت تسهیلات با کارمزد دو درصدی
کد خبر : ۱۱۹۲۷۵۵

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت اظهار داشت: در این چند سال حتی یک نفر هم از کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت نه تعدیل شدند و نه استعفا دادند. با جمع‌آوری شعب تمام کارکنان ارتقای شغلی یافتند و آنهایی که پیش از این در شعب مشغول شمردن پول بودند امروز مشغول کارهای مفیدتری از جمله تسهیل‌گری هستند.

به گزارش اقتصادی ایلنا، محمدحسین حسین‌زاده در نشست خبری امروز با بیان اینکه از سال 90 پدیده جدیدی در نظام بانکی کشور ایجاد شد اظهار داشت: از سال 90 بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان اولین بانک تخصصی قرض الحسنه در راستای اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در کشور راه‌اندازی و شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه در طی یک دهه گذشته بانک رسالت اولین بانک قرض الحسنه در نظام بانکی کشور بوده گفت: از سال 91 مجوز فعالیت مالی به صورت قرض الحسنه را از بانک مرکزی دریافت کردیم و تا به امروز اقدامات و خدمات خوبی به مردم ارایه کرده‌ایم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه همه آحاد مردم به صورت شرعی، آسان و ارزان می‌توانند از تسهیلات این بانک برخوردار شوند گفت: با توجه به درخواست‌ها و تقاضای بسیار زیاد مردم برای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانک رسالت و برای متناسب سازی با هزینه‌های سنگین این بانک، در نتیجه اقدام به حذف شعب بانک رسالت کردیم و امروز همه مردم می‌توانند به صورت غیرحضوری و تماما مجازی از این بانک تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

حسین‌زاده با اشاره به تراکنش‌های بانک بدون شعبه رسالت گفت: روزانه نزدیک به چهارمیلیون تراکنش از این بانک انجام می‌شود و امروز مردم برای انجام فعالیت‌های مالی و اخذ تسهیلات از بانک رسالت هیچ نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر به صورت حضوری به این میزان تقاضا برای دریافت وام و افتتاح حساب خدمات ارائه می‌دادیم باید هزینه‌های سنگینی برای راه‌اندازی و اداره شعب می‌کردیم گفت:‌ امروز این هزینه‌ها برای راه‌اندازی شعب را صرف زیرساخت‌های مورد نیاز برای دیجیتالی و مجازی شدن بانک قرض‌الحسنه کرده‌ایم و تمام متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه پیشخوان مجازی رسالت و سایر سامانه‌های مورد نظر تقاضاهای خود را ثبت و پیگیری کنند و پاسخ به هر تقاضایی بیشتر از 72 ساعت طول نکشیده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بیش از 50 درصد تسهیلات این بانک به مشاغل خرد و خانگی اختصاص یافته و صرف پایداری مشاغل شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت در بحث اعتبارسنجی هم پیشرو بوده است، گفت: از سال‌های گذشته نسبت به طراحی سامانه مرآت اقدام کردیم و این سامانه از چهار سال گذشته تا به امروز اعتبارسنجی همه آحاد مردم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به میزان اعضای این بانک گفت: در حال حاضر حدود 3.5 میلیون نفر عضو بانک رسالت هستند و از خدمات این بانک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مطالبات بانک قرض الحسنه رسالت گفت: خوشبختانه مطالبات غیرجاری این بانک زیر 2 درصد است این در حالی است که در شرایط کرونا قرار داریم و ممکن است برخی از ا فراد در کسب و کار خود با مشکلاتی مواجه شده باشند اما قریب به اتفاق تمام مشتریان بانک رسالت اقساط خود را به موقع پرداخت می‌کنند و در حال حاضر مشتریان فعال بانک به پنج میلیون نفر می‌رسند.

مدیرعامل بانک رسالت درباره حذف شعب این بانک اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی 300 شعبه بانک قرض الحسنه رسالت را جمع‌آوری کردیم و تمام خدمات به مردم به صورت مجازی ارایه می‌شود.

حسین‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه تعدادی از کارکنان در تماس با این خبرگزاری گفته‌اند که با تعطیل شدن شعب بانک رسالت، شرایط کاری آنها نامطلوب شده و با کاهش حقوق و دستمزد مواجه هستند به طوری که هزار پرسنل این بانک مجبور به استعفا شدند و با بخش زیادی از کارکنان قرارداد سه ماهه منعقد شده است، گفت: در این چند سال حتی یک نفر هم از کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت نه تعدیل شدند و نه استعفا دادند. با جمع‌آوری شعب تمام کارکنان ارتقای شغلی یافتند و آنهایی که پیش از این در شعب مشغول شمردن پول بودند امروز مشغول کارهای مفیدتری از جمله تسهیل‌گری و رهیاری مشاغل خرد هستند.

وی با بیان اینکه تعدیل یا استعفای کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت شایعه‌ای بیش نیست، ادامه داد: طبیعی است که با این تغییرات در بانک و مجازی شدن تمام خدمات بانک قرض الحسنه رسالت، شغل کارکنان هم تغییر کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت افزود: هر چند که این بانک به عنوان یک مجموعه خصوصی با جمع‌آوری شعب حق تعدیل نیروهای خود را دارد و می‌توانست پس از پایان قرارداد کارکنان شعب دیگر با آنها تمدید قرارداد نداشته باشد اما ما کارکنان این بانک را جزو خانواده خود می‌دانیم اگر قرارداد سه ماهه با کارکنان منعقد کرده‌ایم به این دلیل است که در ابتدای سال 1400 حقوق و دستمزد تغییر پیدا می‌کند و بانک بنا دارد قرارداد این افراد را با شرایط جدید حقوق و دستمزد منعقد کند و من به عنوان مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت این ضمانت را می‌دهم که در سال آینده با تمام این کارکنان تمدید قرارداد شود.

وی افزود: نیمی از این کارکنان نیروهای مربوط به سایر صندوق‌ها بودند. بانک رسالت توانست 36 صندوق بحران‌زده را سامان بخشد که برخی از کارکنان از نیروی انسانی همان صندوق‌ها بودند که بانک رسالت هر چند شعب خود را حذف کرد اما کارکنان آن صندوق‌ها را هم حفظ کرد در حالی که می‌توانست از ابتدا وارد قرارداد با این کارکنان نشود.

وی در پاسخ سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برخی از کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت نسبت به کاهش حقوق و دستمزد خود در طول ‌سال‌های پس از  حذف شعب اعتراض دارند، گفت: نه تنها کاهشی در حقوق و دستمزدها نداشتیم بلکه امروز حقوق و دستمزد کارکنان بانک رسالت از میانگین دستمزد در جامعه بالاتر است.

حسین‌زاده تاکید کرد:‌ در حالی که در سال 92 کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت هزار نفر بودند امروز جمعیت پرسنل این بانک به بیش از چهار هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر ایرادات متعدد برای افتتاح حساب مجازی در این بانک و اشکالاتی که باعث می‌شود فرآیند افتتاح مجازی طولانی شود اظهارداشت: آمار با ما سخن می‌گوید و امروز میزان تراکنش بانک قرض الحسنه رسالت به چهار میلیون تراکنش رسیده و سالانه یک میلیون ورودی جدید در بانک قرض الحسنه رسالت داریم البته منکر برخی از اشکالات در فرآیند بانکداری مجازی نمی‌شویم اما کارهای نو جرات می‌خواهد و قطعا هر کار بزرگ و جدیدی در این حوزه نمی‌تواند بدون اشکال باشد و باید اجازه دهیم تا این ایرادات برطرف شود چرا که هر کار بزرگی با پذیرش سختی‌های آن به سرانجام می‌رسد.

حسین‌زاده تاکید کرد: بانک قرض الحسنه رسالت تنها بانک بدون شعبه کشور است و به صورت غیرحضوری خدمات بانکی ارایه می‌دهد.

وی درباره پرداخت تسهیلات غیرحضوری به تمام مردم گفت: هر فردی که در بانک قرض الحسنه رسالت تراکنش داشته باشد می‌تواند تقاضای دریافت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 2 درصد بدهد و متقاضیان با ابزارهای موجود و طراحی شده در بانک اعتبارسنجی می‌شوند و می‌توانند از وام‌های عادی تا سقف 60 میلیون تومان با بازپرداخت 60 ماه و یا از وام اشتغال با سقف 100 میلیون تومان و با بازپرداخت 84 ماهه استفاده کنند.

حسین‌زاده گفت: از ابتدای سال 1400 تا به امروز 25 هزار میلیارد تومان در قالب 800 فقره وام تسهیلات به مردم داده‌ایم که تا پایان سال این عدد به 30 هزرا میلیارد تومان در قالب یک میلین فقره وام می‌رسد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسال ادامه داد: ‌از سال 92 تا به امروز به پنج میلیون نفر تسهیلات به ارزش 95 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز