خبرگزاری کار ایران

سفیر برزیل در ایران:

افق روشنی در روابط تجاری ایران و برزیل وجود دارد

افق روشنی در روابط تجاری ایران و برزیل وجود دارد
کد خبر : ۱۱۸۶۷۶۶

سفیر برزیل در ایران اظهار داشت: افق همکاری‌ها دوجانبه در سال 2022 نیز مطلوب ارزیابی می‌شود که البته برخی از گشایش‌ها می‌توانند بر گسترش و توسعه این دورنما بیافزایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لائودمار گونسالس آگوئیا نتو در سمینار بررسی فرصت‌های روابط تجاری ایران و برزیل اظهار کرد: در سال گذشته شاهد افزایش تجارت دوجانبه نسبت به سال 2020 بودیم. در سال‌های گذشته روابط تجاری در سطح کشاورزی بهبود یافته است.

وی افزود: امیدواریم قادر به تنوع بخشی در مبادلات تجاری فی‌مابین باشیم اما همانطور که می‌دانید بخش‌هایی که در سال‌های 2017 و 2018 و تا قبل از تحریم‌های مجدد از رونق خوبی برخوردار بودند، به واسطه تحریم اوضاع بسیار پیچیده‌ای دارند.

سفیر برزیل در ایران تصریح کرد: در سال 2021 حجم مبادلات تجاری ما به حدود 5/2 میلیارد دلار رسید. حدود 750 میلیون دلار ذرت، 600 میلیون دلار دانه سویا، 350 میلیون دلار کنجاله سویا، 250 میلیون دلار شکر، 200 میلیون دلار گوشت گاو و... بوده است.

آگوئیا نتو اضافه کرد: افق همکاری‌ها در سال 2022 نیز مطلوب ارزیابی می‌شود که البته برخی از گشایش‌ها می‌توانند بر گسترش و توسعه این دورنما بیافزایند. قانون جدید تبادل خارجی، یکی دیگر از نویدهای مناسب در زمینه تجارت میان ایران و برزیل است که کمتر از یک ماه گذشته به تصویب رسیده است. بر اساس این چارچوب قانونی نوین، حضور شرکت‌های برزیلی کوچک و متوسط در زنجیره از محدودیت‌های موجود حذف شده، به نحوی که صادرکنندگان را قادر می‌سازد منابع خویش را به صورت آزادانه به کار گیرند. چارچوب‌های جدید، استفاده از حساب‌های بانکی در برزیل و پول رایج در این کشور را برای افراد و شرکت‌های غیرساکن در برزیل تسهیل می‌کند. همچنین بانک مرکزی وجود حساب‌های بانکی به دلار یا یورو را برای شرکت‌های خارجی مجاز خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خواستار همکاری در زمینه‌هایی هستیم که ایران توانمندی‌های زیادی در آنها دارد مانند حوزه نانو تکنولوژی و توانمندی‌های بالقوه در زمینه جهانگردی برای هر دو کشور از جمله سفر و بازدید برزیلی‌ها از ایران در طول برگزاری جام جهانی به قطر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز