خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در همایش مدیریت روستایی تاکید کرد:

توسعه روستایی یک مقوله ملی است

توسعه روستایی یک مقوله ملی است
کد خبر : ۱۹۴۳۲۹

توسعه روستایی یک مقوله ملی است و باید همه مسئولان دست به دست هم دهند تا برنامه‌ای مدون برای حرکت در این مسیر و رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب تدوین شود.

استاندار اصفهان در همایش مدیریت روستایی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و معاون امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، دهیاران را جزء اولین کسانی دانست که با مدیریت جهادی بایستی برنامه‌ریزی مدون برای روستا‌ها در راستای توسعه این بخش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور بر توسعه روستایی در دولت تدبیر و امید تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه روستا‌ها منجر به توسعه کشور می‌شود، باید برای این منظور برنامه‌ای مدون تدوین کرد.

افزود: توسعه روستایی یک مقوله ملی است و باید همه مسئولان دست به دست هم دهند تا برنامه‌ای مدون برای حرکت در این مسیر و رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب تدوین شود.

وی تصریح کرد: دهیاران باید جزء اولین کسانی باشند که مدیریت جهادی دارند و با برنامه‌ریزی مدون برای روستا‌ها در راستای توسعه این بخش اقدام کنند.

وی توسعه کشور را منوط به توسعه روستا‌ها دانست و تأکید کرد: برای توسعه روستا‌ها باید وارد حوزه اجرایی و عمل شویم و هر چه سریع‌تر برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وجود ۱۸۰۰ روستا و بیش از ۸۱۰ دهیار مجموعه منسجمی از نظام مردمی را تشکیل داده است، عنوان کرد: مردم روستا مردمانی با فطرت پاک، خداجو، زحمت کش، مؤمن، ولایتمدار و شهیدپرور هستند.

وی خدمت کردن به چنین مردمانی را یک نعمت بزرگ دانست و افزود: دهیاران باید شکرگزار این نعمت بوده و به صورت ۲۴ ساعته و با سخت کوشی به این مردم خدمت کنند.

وی با مروری بر عملکرد یک ساله دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: مطابق با فرمایشات رئیس جمهور، دولت به تمام تعهدات و وعده‌های خود پایبند و وفادار است.

زرگرپور رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در حوزه سیاست خارجی، نرمش قهرمانانه در ارتباط با انرژی اتمی و روند مذاکرات، ‌ تأمین امنیت و آرامش کامل در کشور، حرکت اقتصادی در مسیر رسیدن به نرخ رکود و تورم تک رقمی و اجرای طرح تحول نظام سلامت را از جمله اقدامات صورت پذیرفته طی عمر یکساله دولت برشمرد.

وی تصریح کرد: در بخش تورم و رکود، تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد به کمتر از ۱۵ درصد رسیده و نرخ تورم کلی نیز به کمتر از ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین برقراری ارتباط تنگاتنگ با دیگر کشور‌ها و افزایش توریست و گردگشگران خارجی طی سه ماهه اول سال جاری را از جمله موفقیت‌های کسب شده عنوان کرد.

سال هاست چماق برخورداری بر سر اصفهان می‌زنند در حالی که بودجه‌ها باید عادلانه باشد.

وی افزود: ۳۵ سال است که می‌گوییم برخی استان‌ها محروم هستند و برخی برخوردارند، در این ۳۵ سال چماق برخورداری بر سر اصفهان بوده است و به نام استان برخوردار از بسیاری از مزایا محروم بودیم که ناشی از همین چماق بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۳۵ سال است به استان‌های غیربرخوردار پول داده شده ولی اتفاقی نیافتاده، گفت: اصفهان استان طراز اول کشور و دارای ظرفیت‌های گوناگونی است که بسیاری از کار‌ها را می‌توان به صورت پایلوت در آن اجرا کرد و حتی مستعد‌تر از این استان نمی‌توان پیدا کرد، اما اصفهان در گرفتن پول، رتبه سی‌ام را دارد.

زرگرپور با تاکید بر ظرفیت‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: باید یک بار برای همیشه محرومیت را از جغرافیای ایران حذف کنیم و طرح‌های گوناگونی را اجرا کنیم که دیگر یک روستای محروم در ایران و اصفهان نداشته باشیم.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۸۰۰ روستا در استان اصفهان، گفت: ۸۱۰ دهیار و شوراهای روستا داریم که مجموعه‌ای منسجم از مردم و مدیران را تشکیل می‌دهند. روستاییان مردمی مؤمن، ولایتمدار، صادق و خالص هستند که اتکای صد درصدی به خدا دارند، بنابراین خدمت به این مردم نعمت است و دهیاران باید شاکر این نعمت باشند که به روستاییان خدمت می‌رسانند.

استاندار اصفهان با برشمردن ویژگی‌های روستاییان اضافه کرد: کسی که به این مردم خدمت می‌کند، باید همچون آن‌ها پاک، خداجو، صادق و سخت کوش باشد. ما کدخدای مردم روستا نیستیم و باید در اتاق‌های ما به روی همه روستاییان باز باشد.

زرگرپور با تاکید بر توسعه روستا‌ها، ادامه داد: توسعه کشور، حتما با توجه به روستا‌ها انجام می‌شود و توسعه، تنها مربوط به بخش کلان مملکت نیست بلکه از روستا شروع می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز