مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب:
صنعت ایران نیازمند بازارسازی و برند سازی صحیح است
در سال های گذشته بازارسازی و برند سازی محصولات ایرانی به خوبی انجام نشده است، با بازارسازی صحیح و گسترده می توان به عرضه کالاهای ایرانی در جهان خوشبین بود، در حوزه برند سازی نیز هنوز در ایجاد برند ملی مشکلاتی وجود دارد، چه برسد به برند جهانی که به طور حتم نیازمند ساز و کار وسیع تر و تخصصی تر است.
مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب در مراسم بازدید رایزنان بازرگانی کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، برزیل، اسپانیا، روسیه، کره جنوبی، افغانستان، هندوستان، پاکستان، اندونزی، ویتنام، بلاروس، آفریقای جنوبی، ازبکستان، ترکمنستان، تونس، قطر، اقلیم کردستان عراق، چین، لبنان و ترکیه از بزرگترین و پرافتخارترین مجتمع تولیدی لوازم خانگی در ایران، اظهارداشت: ایرانیان در بسیاری از حوزهها مانند بومی سازی علم به خوبی عمل کردهاند و توانستهاند با استفاده بهینه از علم روز در جهان، محصولات با کیفیتی مانند لوازم خانگی تولید کنند که علاوه بر افتخار ملی باعثرونق اقتصادی نیز شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدرضا دیانی؛ پیرامون موضوعاتی که باید در آن اطلاحاتی ایجاد شود، تصریح کرد: در سالهای گذشته بازارسازی و برند سازی محصولات ایرانی به خوبی انجام نشده است، با بازارسازی صحیح و گسترده میتوان به عرضه کالاهای ایرانی در جهان خوشبین بود، در حوزه برند سازی نیز هنوز در ایجاد برند ملی مشکلاتی وجود دارد، چه برسد به برند جهانی که به طور حتم نیازمند ساز و کار وسیعتر و تخصصیتر است، این امر برنامه ریزی و فعالیت کامل و جامعی را میطلبد که باید با همکاری همه شکل گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب، اهمیت حضور رایزنان اقتصادی را در دنیای اقتصادی و بازرگانی جهان کنونی بسیار با اهمیت و حساس دانست و افزود: هر چه میزان نگاه عملیاتی و اقتصادی رایزنان اقتصادی داری علم و تجربه، افزایش و نگاه سیاسی آنان کاهش پیدا کند، به دنبال آن شرایط ارتباطات اقتصادی و بازرگانی نیز بهبود مییابد، در گذشته دیده شده که برخی از رایزنان بازرگانی بر اساس دیگاه سیاسی خود فعالیت میکردند و این اثر مثبتی در پی نداشت و باعثبروز مشکلات عدیدهای میشد که یکی از آنها کاهش چشمگیر ارتباطات اقتصادی بود.
دیانی اضافه کرد: شرایط اقتصادی ایران به گونهای است که باید با تلاش جهادگونه در تمامی حوزهها، راه را برای پیشرفت و توسعه مساعد کرد، همان اندازه که تولید کننده باید در ساخت کالاهای با کیفیت موفق ظاهر شود، بسترهای عرضه محصولات و یافتن بازارهای جهانی جدید نیز باید به وسیله رایزنان اقتصادی در سراسر کشورها یافته و معرفی شود.
وی از نگاهی دیگر به اهمیت عملکرد رایزنان اقتصادی و بازرگانی در کشورهای مختلف پرداخت و گفت: توسعه در تمامی حوزهها بدون توسعه اقتصادی امکان پذیر نیست و در وضعیت فعلی توسعه اقتصادی در گروی توجه بیشتر به بخش خصوصی است چرا که دولت به تنهایی نمیتواند برای پیشرفت اقتصادی کشور فعالیت کند، از طرفی کم بودن فرصتهای شغلی، افزایش مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق از معضلات کنونی کشور محسوب میشود که یقینا یکی از دلایل آن عدم داشتن شغل است، پس بیشک باید شرایط اقتصادی با کمک هر چه بیشتر به بخش خصوصی بهتر شود، رایزنان بازرگانی با رصد چنین مشکلاتی در داخل کشور و با داشتن عرق ملی به اهمیت وظیفه خود پی میبرند و در جهت بهبود ارتباطات اقتصادی میان ایران و دیگر کشورها گام برخواهند داشت.
دیانی یادآور شد: صنایعی مانند پتروشیمی، آهن و فولاد قادر نیستند اشتغال زیادی در کشور فراهم کنند، در شرایط کنونی باید به صنایعی مانند گردشگری و صنایع پر اشتغال روی آوریم تا بتوان وضعیت اقتصادی کشور را سر و سامان داد.