خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان:

تشکر از عالمان دینی مصداق بارز امر به معروف است

تشکر از عالمان دینی مصداق بارز امر به معروف است
کد خبر : ۱۵۲۳۵۲

عالمان دین، دین را به بشر هدیه می‌کنند، عالم دینی بزرگ‌ترین سرمایه انسانی را حفظ و حراست می‌کند.

ایلنا: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اصفهان در مراسم بزرگداشت عالم دینی و مبارز انقلابی و پیشگام انقلاب آیت‌الله سید مصطفی ابطحی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مراسماتی که برای پاسداشت یک عالمان دینی برپا می‌شود، از مصادیق بارز امر به معروف است گفت:

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان؛ بیان داشت: یکی ازمعروفات ضرورتی جامعه کنونی ما ترویج فرهنگ تجلیل و قدردانی است، تشکر از نعمت‌های مادی و معنوی خود یک معروف بزرگ است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اصفهان تصریح کرد: زمانی که از یک عالم وارسته، خدوم و انقلابی که یک عمر با زهد و ساده زیستی زندگی کرده است و سراسر عمر خود را وقف مردم و نشر خوبی‌ها و نیکی‌ها و هدایت مردم به سوی خداوند کرده است، تشکر می‌کنیم، یک عمل صالح و امر به معروف انجام داده‌ایم.

صالحیان، با اشاره به اینکه در جای‌جای قرآن کریم همواره بر تشکر و قدردانی پیامبر اکرم، حضرت علی(ع) و ائمه اطهار تاکید فراوان شده است گفت: پس از آنها تشکر و تجلیل از پدر و مادر را تاکید و سفارش ورزیده است.

وی بابیان اینکه بر طبق احادیثنبوی و آیات شریفه پیامبر اکرم و حضرت علی(ع) پدران امت اسلامی هستند و در زمان غیبت امام زمان، عالم دینی این مسئولیت را بر دوش دارند، ترویج فرهنگ تجلیل را ضرورت دانست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تاکید کرد: دلیل سفارش و توصیه اکید آموزه‌های دینی بر قدردانی از عالمان دنی، نقش پدری آنها بر امت اسلامی است، امیر المومنین می‌فرمایند: انسان بی‌دین و جامعه منهای دین با ترس همراه است.

وی افزود: ترس نعمت بزرگ حیات انسانی را زایل می‌کند، اولین هدیه دین امنیت و آرامش است، چیزی که بشر سخت بدان نیاز دارد.

صالحیان بیان داشت: عالمان دین، دین را به بشر هدیه می‌کنند، عالم دینی بزرگ‌ترین سرمایه انسانی را حفظ و حراست می‌کند.

وی درادامه خطاب به حاضران بیان داشت: در بین عالمان دینی هستند افرادی چون آیت‌الله سید مصطفی ابطحی که به تنهایی در دوران خدمت خود یک وزارتخانه بودند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان ابراز کرد: برخی از عالمان دینی در نشر و ترویج دین یک امت و وزارتخانه هستند، عالمانی چون آیت‌الله ابطحی نیم‌ قرن برای دین به تبلیغ چهره به چهره پرداخته‌اند و با ابزار اشک، روضه تمسک به اهل‌بیت و ائمه اطهار برای دین خدا مشتری جذب می‌کردند.

وی در پایان با اشاره به مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی پهلوی این عالم ربانی و مسئول نهاد رهبری اسبق دانشگاه اصفهان و حضور در عرصه ۸سال دفاع مقدس، اظهار کرد: تربیت جوانان انقلابی، ارزشی و ولایی بزرگ‌ترین خدمت این بزرگوار به جامعه اسلامی و دینی است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز