در کنفرانس بررسی تحقیقات کاربردی و پیشرفته روابط عمومی اعلام شد:
تندیس برتر پژوهشی روابط عمومی های کشور به فولاد مبارکه اصفهان داده شد
براساس رأی هیئت داوران، تندیس روابط عمومی برتر پژوهشی در بین ۵۷ روابط عمومی، به روابط عمومی فولاد مبارکه اختصاص یافت.
ایلنا: دبیر این کنفرانس «پژوهش» را حلقه گمشده روابط عمومیها خواند و با طرح این سؤال که چند درصد از فعالیتهای ما به پژوهش اختصاص داده میشود، تاکید کرد: اگر بپذیریم که یک روی سکهی روابط عمومیها اطلاع رسانی و روی دیگر آن اطلاع یابی است که از طریق پژوهش انجام میشود، پی خواهیم برد که اگر اطلاع یابی نمیکنیم و اساساً فعالیتهای پژوهشی نداریم، پس باید بپذیریم که کار روابط عمومی نمیکنیم و رنگ واقعیت به فعالیتهای خود ندادهایم.
به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ " هوشمند سفیدی " اتکاء به اصل پژوهش در فعالیتهای روابط عمومی را یکی از اصول متضمن علمی بودن فعالیتهای ارتباطی خواند و با تاکید بر اهمیت تحقیق، برنامه ریزی، اجرای مؤثر و ارزیابی در روابط عمومی، تصریح کرد: دو مرحله از چهار مرحله مذکور ماهیت پژوهشی دارند از این روست که در مییابیم نقش پژوهش در روابط عمومی برتر یا آرمانی و مخاطب محور، چقدر مهم و اساسی است.
پروفسور " باقر ساروخانی " نیز در ادامه به اصول اساسی در پژوهشهای روابط عمومی پرداخت و افزود: روابط عمومی شغلی فاخر است بدان لحاظ که مرکز ابداع خلاقیت و نوآوری است و از جنس دانش و مبشّر دانش است.
وی افزود: روابط عمومی شغل متعارف نیست بلکه شغل ابداعی و علمی است، روابط عمومی تصمیم ساز و مشعل دار نور و روشنایی است از این رو روابط عمومیها بدون ابداع و پژوهش نمیتوانند سازمانی پیشرفته را رهنمون باشند و بعنوان نمادی از توسعه پایدار معرفی کنند.
" ساروخانی " اظهار داشت: مهمترین رسالت روابط عمومی، تولید دادههای موثق و علمی است و این روابط عمومیها هستند که از نقطه صفر برپایی سازمانها با آنها هستند بنابراین اطلاعاتی که روابط عمومی ها به سازمان می دهند آنقدر اهمیت دارند که اگر کوچکترین اشتباهی از سوی آنها صورت گیرد آن وقت است که آن اشتباه سازمان را در ورشکستگی خواهد برد.
بنا بر این گزارش در این کنفرانس علاوه برسخنرانیهای فوق مقالاتی پیرامون: روابط عمومی هوشمند و هوش سازمانی، کاربردهای تحلیل گفتمان در روابط عمومی، مخاطب شناسی، روابط عمومی و رسانه گزینی، اهمیت و کاربرد روشهای سنجش و تحلیل، رضایت در روابط عمومی، جایگاه و اهمیت تحلیل محتوی در روابط عمومی و اهمیت سنجش شبکههای اجتماعی از سوی صاحب نظران و محققین علوم روابط عمومی و جامعه شناسی در حضور شرکت کنندگان در کنفرانس ارایه گردید.
گفتنیاست در این کنفرانس که در حاشیه آن کارگاههای آموزشی نیز برگزار گردید و کارشناسان روابط عمومی فولاد مبارکه در آن حضوری فعال داشتند، از روابط عمومیهای برتر کشور تجلیل بعمل آمد که بر اساس رأی هیئت داوران، تندیس روابط عمومی برتر پژوهشی در رشته تحلیل نظر از بین ۵۷ روابط عمومی کشور، به روابط عمومی فولاد مبارکه اختصاص یافت.
گفتنی است: این همایش با حضور پروفسور باقر ساروخانی هدایت کننده علمی کنفرانس، پروفسور مهدی محسنیان راد و جمع دیگری از پژوهشگران و محققان برجسته علوم ارتباطات و روابط عمومی کشور برگزار و مقالهها و سخنرانیهای کاربردی متعددی در خصوص اهمیت نقش پژوهش و تحقیقات کاربردی در روابط عمومی ارایه شد.