خبرگزاری کار ایران

فرماندار بردسکن خبر داد:

پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه اشتغال به متقاضیان در بردسکن

پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه اشتغال به متقاضیان در بردسکن
کد خبر : ۹۶۵۲۷۰

فرماندار بردسکن میزان تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال این شهرستان را بیش از ۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از بردسکن، مجتبی شاکری در شورای هماهنگی بانک‌های این شهرستان که با حضور دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی ، مدیران بانک‌ها و فعالان اقتصادی بردسکن برگزار شد گفت: در شهرستان بردسکن بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توسط بانکهای عامل پرداخت شد که  ۳۶ میلیارد تومان از طریق سامانه کارا، ۷ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت، ۶ میلیارد تومان توسط کمیته امداد، ۴ میلیارد تومان توسط بهزیستی و ۴ میلیارد تومان توسط پست بانک پرداخت شده است. 

وی حضور میدانی دبیر شورای هماهنگی بانک ها و بازدید از پروژه های نیمه تمام و مشکل دار را یک حرکت بسیار ارزرشمند دانست و گفت: بحث اشتغال و کارآفرینی در واقع یک نوع عبادت محسوب می شود.

وی رفع مشکلات مردم توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی را یک نعمت بیان کرد و گفت: حل مطالبات و مشکلات مردم می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد.

وی همچنین گفت: برای تحقق طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی هفت معین اقتصادی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند که تاکنون ۱۰۷ پروژه  با اعتبار۶۹ میلیارد و ۵۹۰میلیون تومان و اشتغال ۱۱۶۰ نفر در سامانه رصد فعالیت معین های اقتصادی ثبت کرده اند.

فرماندار بردسکن گفت: به منظور حمایت از سرمایه گذاران ورفع موانع تولید ، ۲۳ تفاهم نامه به ارزش ۸۷۵ میلیارد تومان با سرمایه گذاران منعقد شده که تاکنون ۸ تفاهم نامه مهم با اعتبار۵۵۳ میلیارد تومان و اشتغال ۵۳۰  نفر با پیشرفت ۱۰۰ درصد به بهره برداری رسیده و ۷ پروژه بالای ۹۰ درصد وبقیه  به طور متوسط ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

شاکری  افزود: شهرستان بردسکن به عنوان یک شهرستان کشاورزی دارای ۲۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با تولید ۱۱۷ هزار تن انواع محصولات زراعی باغی ودامی با گردش مالی بیش از ۱۴۰۰میلیارد تومان است.

وی تعداد واحدهای صنعتی را ۴۲ واحد با۱۰۹۴ نفر اشتغال و معادن فعال را ۳۴ معدن با ۲۴۰۰ نفر اشتغال  اعلام کرد و گفت:  کارخانه نساجی مدرس به عنوان نگینی در حوزه صنعت است و تعداد  ۸ معدن مس با ذخیره قطعی ۱۵میلیون تن واستخراج یک میلیون تن  در سال و تولید ۱۲۰هزار تن کنسانتره مس ، ۲ معدن طلا با ذخیره ۲ میلیون تن و استخراج ۱۷۰ هزار تن در سال وتولید ۲۷۰ کیلو طلا در سال ، ۳ معدن آهن با ذخیره ۱۰میلیون تن واستخراج ۱۵۰هزار تن سنگ آهن و تولید ۴۰هزار تن کنسانتره آهن و تعداد ۴ واحد معدنی در مرحله اکتشاف با میزان ۸ میلیون تن ذخایرمواد معدنی در منطقه  وجود دارد.

وی همچنین گفت: از ۱۹ واحد صنعتی دارای مجوز در شهرک صنعتی،  ۱۱ واحد فعال می باشند که ۴ واحد در تملک بانک ها است که متقاضی جهت سرمایه گذاری در این واحدها اعلام آمادگی کرده است که باید تعیین تکلیف شوند.

وی تعداد واحد های صنفی فعال  را ۳۵۰۰ واحد با ۱۰ اتحادیه صنفی اعلام و همچنین به پرداخت ۲۲۵ فقره وام ازدواج از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مبلغ پرداختی وام های ازدواج به متقاضیان ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که بانک ملی بیشترین میزان پرداختی ها را داشته است.

وی عملکردبانک های شهرستان بردسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: و از مجموع ۵۶۳ فقره تسهیلات کرونا در شهرستان بردسکن تاکنون ۳۴۳ فقره به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان به متقاضیان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است و ۱۹۲ پرونده دیگر در دست بررسی و ۲۶ طرح در بانک های استان تاکنون تایید نشده است.

فرماندار بردسکن تعهد اشتغال امسال بردسکن را هزار و ۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۸ درصد این تعهد محقق شده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز