خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

تولیدکنندگان قزوین وضعیت قرمز کرونا را در دستور کار قرار دهند

تولیدکنندگان قزوین وضعیت قرمز کرونا را در دستور کار قرار دهند
کد خبر : ۹۵۵۶۲۰

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به قرار گرفتن استان قزوین در وضعیت قرمز شیوع کرونا و تداوم این شرایط تا مدت نامشخص باید وضعیت جدید کرونایی در دستور کار تولیدکنندگان استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی بخشنده در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: طبق اعلام رسمی مسئولان بهداشتی کشور، بیماری کرونا تا مدت نامشخص تداوم خواهد داشت و شرایط را به نوعی برای فعالان اقتصادی و مردم تغییر خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: ما به عنوان فعالان بخش خصوصی استان، آمادگی خود را برای حضور در کنار دولت و مردم برای غلبه بر این بیماری جهانی اعلام می‌کنیم.

بخشنده بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا اعلام شد که تا اردیبهشت ماه از شرایط کرونایی خارج خواهیم شد ولی به نظر می‌آید باید شرایط جدید کرونایی در دستور کار تولید استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قزوین یک استان کارگری است و با نزدیک شدن به فصل سرما شرایط برای استان سخت‌تر خواهد شد و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: از سوی دیگر ما نگرانی خود را از دستورالعمل‌ها و اتفاقات خارق العاده و غیرکارشناسی که واحدهای تولیدی استان طی پنج ماه گذشته با آن مواجه بوده‌اند اعلام می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: باید تدابیری برای شرایط پیش رو اندیشده شود و در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای پیدا کردن اثرات مخرب کرونا بر تولید و کار بررسی لازم صورت گیرد.

این مسئول عنوان کرد: فعالان اقتصادی استان با تمامی مشکلات موجود توانسته‌اند تا حدودی مشکلات کرونا را مهار کنند ولی قوانین و اطلاعیه‌های آنی و پشت سرهم، فشارهای زیادی را به پیکره اقتصادی کشور و استان وارد کرده است.

بخشنده با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان از جمله ترخیص نشدن کالاها و مواد اولیه از گمرک و الزام بانک مرکزی برای بازگشت ارز به کشور توسط صادرکنندگان، افزود: ما به هیچ عنوان از کسانی که ارز را به کشور بازنگردانند حمایت نمی‌کنیم ولی این امر باید براساس ضوابط و مقررات واقعی خود انجام شود.

وی ابراز کرد:متاسفانه ارائه آمار غیرواقعی در این زمینه باعث شده است که تولیدکنندگان به جای اینکه به فکر تولید باشند با مساله معرفی به تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی درگیر شوند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: از سوی دیگر بحث تعلیق کارت‌های بازرگانی مطرح شده است که خود این مسایل به تولیدکنندگان ضربه می‌زند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز