رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تبریز مطرح کرد؛
تاپایان سال راه آهن میانه-تبریز افتتاح می شود/ پرداخت 100میلیارد برای احداث ابنیه و تجهیزات ایستگاه خاوران
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای تکمیل پروژه راه آهن میانه - تبریز 400 میلیارد تومان اعتبار نقدی تا پایان سال پرداخت می شود، گفت: این طرح تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه راهآهن بستانآباد - تبریز در محدوده قطعه 8 الف این پروژه، اظهار داشت: راهآهن میانه-تبریز یکی از طرحهای بسیار مهم زیربنایی کشور است که با پیگیریهای صورت گرفته، توانستیم مسیر میانه تا بستانآباد را در سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهرهبرداری برسانیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه طرح راهآهن میانه-تبریز برای دولت بسیار مهم است، گفت: اعتبار این طرح در بودجه امسال، ۴۰۰ میلیارد تومان است که دولت متعهد به پرداخت این اعتبار و تکمیل آن تا پایان سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون از مجموع اعتبار مصوب برای این پروژه، 100 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای احداث ابنیه و تجهیزات ایستگاه خاوران پرداخت شده و مابقی اعتبار نیز تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.
وی اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه – تبریز، با هدف بهبود مسیر ریلی تهران – تبریز، کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر و صرفه جویی ۵.۵ ساعت زمان و بهبود مسیر اصلی کریدور ترانزیت بین المللی شرقی، غربی در قالب طرح احداث محور جدید راه آهن میانه – تبریز در حال اجرا است.
وی ادامه داد: قرار است مراحل باقی مانده از طرح، در فاصله ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران به طول ۴۴ کیلومتر به صورت یک خطه تا پایان امسال آماده شود.
نوبخت ارزش ریالی پروژه راه آهن میانه - تبریز را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، ۱۱۴ کیلومتر مسیر و ۵.۵ ساعت زمان در مسیر تهران - تبریز کاهش می یابد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در این بازدید با توضیحات مدیران اجرایی پروژه راهآهن بستانآباد-تبریز در جریان آخرین وضعیت اجرای این طرح قرار گرفت و دستورهای لازم برای حل مشکلات اجرایی آن را صادر کرد.
پروژه راهآهن میانه- بستانآباد- تبریز به طول 175 کیلومتر از ایستگاه فعلی راهآهن میانه شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمانچای، بستانآباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل میشود و این خط آهن به صورت ۲ خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگنهای باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگنهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.