خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی قزوین:

پلیس آگاهی به دنبال کشف علمی جرایم است

 پلیس آگاهی به دنبال کشف علمی جرایم است
کد خبر : ۱۵۴۴۳۱۳

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: پلیس آگاهی به دنبال کشف علمی جرایم است و در حال حاضر با هفت بخش در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد.

سرهنگ امیرحسام عزیزی روز جمعه و در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به پیشینه پلیس آگاهی گفت: پلیس آگاهی قدیمی‌ترین پلیس تخصصی کشور است که در سال 1352 با عنوان دفتر مسروقات آغاز به کار کرده، پلیس آگاهی فعلی هم در سال 1370 پایه‌گذاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین ادامه داد: پلیس آگاهی از هفت اداره تشکیل شده که مسئولیت مقابله با جرایم در سطح جامعه را به عهده دارد.

عزیزی در ادامه گفت: "اداره مبارزه با سرقت" در مقابله و پیشگیری از سرقت فعالیت دارد و "اداره مبارزه با جرایم جنایی" هم مواردی مانند قتل و سرقت‌های مسلحانه را به عهده دارد.

 وی، "اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری" را یکی دیگر از بخش‌های پلیس آگاهی برشمرد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در جعل اسناد دولتی مشکلی نداریم و مشکل ما اسناد عادی است که بین مردم رد و بدل می‌شود و ممکن است، جعل به کلاهبرداری هم منجر شود.

این مقام انتظامی استان ادامه داد: "اداره تشخیص هویت" در صدور سوء پیشینه فعالیت دارد، اداره عملیات ویژه هم کار پیشتیانی از سایر اداره‌ها و پرونده‌های پیچیده را به عهده دارد.

وی بیان کرد: "اداره اطلاعات جنایی" هم وظیفه انجام کارهای اطلاعاتی و موارد مورد نیاز سایر اداره‌ها را به عهده دارد؛ البته پیش از این پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس فتا و امنیت اقتصادی هم زیرمجموعه پلیس آگاهی بود که به دلیل بیشتر شدن دامنه فعالیت مستقل شده‌اند.

کنترل هوشمند مجرمین برای پیشگیری از جرم

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین با اشاره به شعار هفته انتظامی با عنوان "پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار" گفت: از یک ماه گذشته کنترل و پایش هوشمند مجرمین در دستور کار قرار گرفته و افرادی که 4 فقره محکومیت قطعی دارند، با پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مقوله‌ای اجتماعی است که تمام افراد جامعه در آن نقش دارند اظهار کرد: پلیس وظیفه حفظ امنیت را به عهده دارد؛ از مردم انتظار داریم اشیاء قیمتی مانند طلا، سکه و ارز را در منزل نگهدری نکنند و در صورت امکان از صندوق امانت‌های بانک‌ها بهره ببرند.

این مقام انتظامی استان قزوین ادامه داد: برای پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه هم از مردم انتظار داریم حتما خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مانند سیستم ضد سرقت، قفل پدال و فرمان و ردیاب مجهز کرده و در صورتی که در محله خود افراد مشکوک را مشاهده کردند به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز