خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا قزوین:

پیامک‌های حاوی لینک با سرشماره شخصی کلاهبرداری هستند

پیامک‌های حاوی لینک با سرشماره شخصی کلاهبرداری هستند
کد خبر : ۱۵۴۴۰۶۰

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: درحال حاضر کلاهبرداری با ارسال پیامک به افراد یکی از روش‌های رایج است؛ از این رو از افراد درخواست داریم پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال شده و حاوی لینک هستند را حذف کرده و وارد لینک نشوند.

سرهنگ محمدعلی فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: حفظ امنیت فضای مجازی به عهده پلیس فتا است که در سال 1388 همزمان با سراسر کشور در قزوین هم آغاز به کار کرد و در چهار محور فعالیت دارد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: اداره مبارزه با جرایم سایبری رسیدگی به پرونده‌های جرایم سایبری که 32 جرم است را پیگیری می‌کند؛ در بخش آزمایش ادله و دیجیتال، تمام تجهیزات فنی مربوط به پرونده‌ها بررسی می‌شود و پشتیبانی فنی سایر پلیس‌ها را هم به عهده دارد.

وی عنوان کرد: اداره پیشگیری از جرایم و اطلاعات هم دو بخش دیگر هستند که بخش اطلاعات پشتیبانی سایر بخش‌ها و پلیس‌های استان و پاسخ به استعلامات را به عهده دارد.

بروزرسانی مستمر تجهیزات در راستای هوشمندسازی

این مقام  انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه صفر تا صد پلیس فتا فنی است، عنوان کرد: بروزرسانی تجهیزات، تکمیل بانک‌های اطلاعاتی در راستای شناسایی مجرمین سایبری، الکترونیکی کردن پرونده‌های قضایی، استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی چهره‌های متهمین از مواردی است که در راستای هوشمندسازی انجام شده است.

وی با تاکید بر ارتقای آگاهی در حوزه فضای مجازی تصریح کرد: هر فردی که می‌خواهد در فضای مجازی اقدامی انجام دهد، برای اینکه آسیب نبیند، باید در ابتدا سطح آگاهی خود را با حضور در دوره‌های مختلف یا جست‌وجو در اینترنت ارتقا دهد.

فرهودی با اشاره به کلاهبرداری با ارسال پیامک با سرشماره‌های شخصی گفت: اخیرا کلاهبرداری با ارسال پیامک‌هایی مانند صدور شکایت یا حکم جلب و قطع شدن یارانه برای افراد ارسال می‌شود که حاوی لینک است؛ با وارد شدن به این لینک و پرداخت مبلغ ناچیز مانند دو هزار توماتن برای پیگیری پیامک، بلافاصله حساب بانکی افراد تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ سازمان، اداره یا مرکزی با سرشماره شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند؛ از این رو پس از دریافت پیامک ابتدا باید به سرشماره نگاه کرد و درصورتی که شخصی بود باید بلافاصله پیامک را حذف کرد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها به صورت 24 ساعته می‌توانند از طریق شماره 096380 و یا fata.gov.ir نسبت به ارتباط با پلیس فتا اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز