خبرگزاری کار ایران

شهردار بندرعباس خبر داد؛

اولین گام پیشرفت محلات بازگشایی بافت‌های فرسوده است +فیلم

اولین گام پیشرفت محلات بازگشایی بافت‌های فرسوده است +فیلم
کد خبر : ۱۵۴۰۳۷۶

شهردار بندرعباس گفت: با توجه به شرایط شهر بندرعباس و تعداد محلات بافت فرسوده در این شهر اولین گام برای توسعه و پیشرفت و تحول در این محلات بازگشایی ها است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، شهردار بندر عباس به همراه رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی ،رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی و مدیران مناطق چهارگانه شهر بندرعباس از محلات شهر در مناطق مختلف شهر بازدید کردند.

نوبانی ضمن بررسی شرایط محلات پیرامون مسایل مشکلات و معارض موجود در برخی از محلات گفت: بازگشایی محلات در مرحله اول همکاری و حمایت شهروندان را می طلبد و‌ در گام بعدی رفع مشکلات و مسایل و رسیدن به نتیجه نهایی و خروجی کار است‌.

شهردار بندرعباس در بازدید از محلات طلابند، نایبند جنوبی، نخل پیرمرد، کمربندی و حسین آباد به لزوم سرعت عمل بخشیدن و اجرای طرح و نقشه بازگشایی ها در این مناطق تاکید نمود و افزود: پیشرفت متوازن شهر بندر عباس هنوز به طور جدی شکل نگرفته و با همکاری شورای ششم و همکاران در شهرداری تلاش برای ایجاد یک ساز و کار در جهت توسعه متوازن شهر در حال شکل گیری است.

شهردار از منظر معماری و شهرسازی، شهر بندرعباس را یک شهر در مسیر پیشرفت توصیف نمود و خاطر نشان کرد بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر بندرعباس به هر صورت بخشی از این شهر هستند و در اکثر مناطق شهری به نسبت کمتر و بیشتر می باشند و بازگشایی و خیابان و توسعه معابر یکی از اصلی ترین مسایل  در پیشرفت این  محلات محسوب می شود.

نوبانی با اشاره به اینکه شهر بندرعباس یک شهر بندری و استراتژیک برای کشور و منطقه محسوب می شود و صنایع و شرکتها و بندر بزرگ شهید رجایی در غرب این شهر مستقر هستند اظهار داشت: زیبنده ی یک شهر بندری مهم در حوزه خلیج فارس نیست که بخش اعظمی از آن را بافت فرسوده تشکیل دهد، شهرداری بندرعباس همت تمام دستگاها و مدیریت کلان استان را برای توسعه مرکز استان لازم و ضروری دانست چرا که در غیر این صورت بافت ناکارآمد شهر بندرعباس همچنان ناکارآمد باقی خواهد ماند‌.

شهردار بندر عباس افزود: سیاست های کلی توسعه شهر بندر عباس از سال ۱۴۰۰ بر ایجاد توازن پیشرفت در شهر بوده و هست. در بخش پروژه های کلان مسیر پروژه های نیمه تمام گذشته و پروژه های جدید را برای شهر تعریف نمودیم و باز گشایی در محلات را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته ایم که در محله اسلام اباد و آزادگان و ضلع شمالی میدان انبه در کمربندی و نخل ناخدا این امکان فراهم شده و بررسی های حال حاضر با دو عضو شورا و مدیران مناطق در جهت اقداماتی آتی برای بازگشایی در این محلات بوده است.

شهردار در انتهای سخنان خود شرایط برخی محلات در بافت ناکارآمد شهر را بحرانی عنوان کرد و گفت حل این مساله را باید ریشه ای حل کرد که بازگشایی بخشی از حل این مساله است تا بتوانیم به ثباتی در مدل شهرسازی و ساختمان سازی و توسعه محله با بازگشایی در یک محله برسیم. در توسعه شهرهای بزرگ همواره خیابان ها و معابر و بازگشایی ها هم به لحاظ کمی و کیفی یک آیتم اثرگذار است که برنامه ریزی مدون و کارساز در این زمینه می تواند مشکلات بافت فرسوده شهر را تا حدودی حل نماید و قطعا اتفاق خواهد افتاد زیرا طرح های بازگشایی در خیلی از محلات جواب مثبت خود را گرفته است و تغییر و تحولات را محسوس می توان در آن محلات حس کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز