خبرگزاری کار ایران

​در نشست اعضای شورای شهر صدرا و شرکت عمران مطرح شد؛

‌سرعت سکونت در شهر صدرا چندین برابر سرعت خدمات رسانی است/ مخالف الحاق های بیشتر به صدرا هستیم

‌سرعت سکونت در شهر صدرا چندین برابر سرعت خدمات رسانی است/  مخالف الحاق های بیشتر به صدرا هستیم
کد خبر : ۱۵۳۸۸۰۱

قول مساعد وزیر راه در خصوص کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی به صدرا

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در این جلسه با اشاره به انتصاب زاهدی مدیرعامل شرکت عمران صدرا، گفت: شرکت  عمران صدرا اکنون به دوران ثبات رسیده است این ثبات می تواند هم راهگشای مردم و هم سیاست های کلان شرکت عمران باشد.

روح الله شجاعیان با اشاره به دیدگاه های خوب مدیرعامل شرکت عمران صدرا ، افزود: با گفتگویی  که با  وزیر راه و شهرسازی انجام گرفته است هم وزیر و هم ما به عنوان نمایندگان مردم مخالف الحاق های بیشتر به صدرا هستیم.

وی افزود: حداقل در ۱۵ سال آینده اجازه بدهیم این ذخیره ها  برای نسل بعد باقی بماند و با توجه به اینکه بستر خدمات رسانی در صدرا دچار یک نقصان عظیم است، باید چرخه خدمت رسانی تکمیل شود.

‌رییس شورای اسلامی شهر صدرا گفت: در حوزه زیرساخت توقع داریم با  که میان تعامل بیشتری شورا و شهرداری و شرکت عمران شکل می گیرد تا بتوانیم برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

‌شجاعیان با بیان اینکه مدیران ارشد نیز نظرشان این است که اولویت ها مشترکا میان مدیریت شهری صدرا و شرکت عمران مشخص شود. گفت: طی جلسه ای که با ملکی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید داشتیم، بیان شد شرکت عمران و مدیریت شهری صدرا با هم اندیشی اولویت ها را تعیین و برای وزیر راه و شهرسازی ارسال کنند.

قول مساعد وزیر راه و شهرسازی در خصوص کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی به صدرا

‌عضو شورای اسلامی شهر صدرا نیز در این دیدار با بیان اینکه هم نمایندگان مردم در شورا و هم معتمدین مردم محلی همگی از این انتخاب خوشحالند، گفت: این خوشنودی عمومی کار را سخت تر می کند. 

‌‌هاشم عزیزی، افزود: هرچند مدیران قبلی در حد توان زحمت کشیده اند اما یک‌سری انتظارات مردم نمایندگان آنها در شورا داشته اند که برآورده نشده است.

‌وی با اشاره به اجرا نشدن برخی پروژه ها از جمله میدان میوه و تره بار صدرا گفت: ما در خصوص میدان میوه و تره بار به مردم قول داده بودیم، حتی در صورتجلسه زمان تعیین کردیم، اما عملیاتی نشد؛ امیدواریم اولویت هایی که مردم در شهر نیاز دارند مثل میدان میوه و تره بار، آرامستان، واگذار ارتفاعات به سرانجام برسد.

‌عزیزی همچنین خواستار پیگیری قول مساعد وزیر راه و شهرسازی در خصوص کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی به صدرا شد.

‌سرعت سکونت در شهر صدرا چندین برابر سرعت خدمات رسانی است/  مخالف الحاق های بیشتر به صدرا هستیم

شناسایی زمین ها برای احداث هرچه سریعتر مدارس در شهر صدرا

‌‌خداکرم فیروزمند، رییس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی صدرا با ابراز خرسندی از اینکه انتخاب مدیر عامل از درون مجموعه و شهر صدرا انجام گرفته است، گفت: انتظار است که تعامل بیشتری میان شرکت عمران و شهرداری باشد.

‌فیروزمند به موضوع ساخت مدارس پرداخت و گفت: در مدارس دو نوبته که در هر شیفت تقریبا ۵۰۰ دانش آموز تحصیل می کند، زمان تعویض شیفت میشود، هزار دانش آموز در یک نقطه جمعاند که چالش های متعددی را دارد. 

‌وی ابراز امیدواری کرد زمین های با کاربری آموزشی سریعتر شناسایی شده و برای احداث مدارس مورد با آموزش و پرورش تعامل شود.

‌‌حمید صادقی، رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر صدرا نیز با اشاره به کند بودن روند احداث مصلی این شهر خواستار  ارائه یک برنامه زمان بندی برای پروژه مصلی شد تا زودتر به نتیجه برسد.

‌مرتضی زارع، رییس کمیسیون حمل و نقل و معماری شورای اسلامی صدرا نیز با اشاره به اینکه دستگاه های اصلی متولی شهر صدرا، شرکت عمران و شهرداری است، تأکید کرد: نکته مهم وحدت و تعامل این دو دستگاه است.

‌سرعت سکونت در شهر صدرا چندین برابر سرعت خدمات رسانی است

‌مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این دیدار با اشاره به سکونت ۲۵۰هزار نفر در شهر صدرا و افق جمعیتی ۴۵۰ هزار  نفر، گفت: واقعیت این است که سرعت سکونت در شهر صدرا چندین برابر سرعت خدمات رسانی است؛ دولت نیز تاکنون ورود جدی نداشته است.

‌‌جعفر زاهدی گفت: در سال های اخیر تیم های مدیریتی استان چند بار در صدرا حضور پیدا کردند اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است؛ بنابراین باید تلاش شود که باب اعتبار گذاشتن برای صدرا باز شود و اعتبار عمومی پیش بینی شود.

‌مدیرعامل شرکت عمران صدرا در خصوص پروژه های بر زمین مانده مانند میدان میوه و تره بار گفت: باید دید گره کار کجاست که این موضوع عملیاتی نمی شود و تلاش خواهیم کرد این هفته در کارگروه زیربنایی مطرح شود.

‌زاهدی به موضوع آرامستان صدرا اشاره کرد و گفت: در غرب صدرا  ۲۰ هکتار زمین جانمایی شده که اگر تأییدیه آب و محیط زیست را بگیرد و از نظر اجتماعی هم مشکلی نداشته باشد، به سمت اجرایی شدن آن می رویم.

‌مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا در ادامه خواستار ‌همکاری شورا  برای تعیین تکلیف محورهای این شهر شد و  گفت: باید تلاش کنیم محورهایی که در حریم است به اداه کل راهداری و بخشی که در محدوده شهر است به شهرداری تحویل داده شود.

وی در خصوص نقایص این محورها نیز گفت: برای تعیین نیازها و مشکلات محورهایی که به شهرداری تحویل داده می شود یک کارگروه شکل بگیرد و همه نقایص  مشخص شود.

‌زاهدی پیگیری جهت تهیه نردبان هیدرولیکی را نیز یادآور شد و افزود: در  چشم انداز یکسال پیش رو این موارد قابل پیگیری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز