خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث‌فرهنگی:

گردشگری اولویت اول استان فارس باشد

گردشگری اولویت اول استان فارس باشد
کد خبر : ۱۵۳۵۸۲۱

سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز، لار و کازرون در اولویت است

طی مراسمی به صورت وبینار با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۹ پروژه گردشگری استان فارس با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم گفت: گردشگری اولویت اول استان فارس شود.

 سیدرضا صالحی امیری افزود: فارس و شیراز تاریخ و تبار، هویت و افتخار و عزت ملی ما ایرانیان است و بی شک هدف اول گردشگران ورودی به کشور بازدید از فارس، مشهد و اصفهان است به همین دلیل انتظار ایران و ایرانیان از فارس همیشه بیشتر است و ما باید با حمایت حداکثری از اصحاب سرمایه گذار در استان و جذب سرمایه گذاران حوزه خلیج فارس بتوانیم جهش جدی را در گردشگری استان در سال آتی داشته باشیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: باید بزرگ ترین ظرفیت زیر ساخت های گردشگری قطعا در فارس و شیراز نمایش گذاشته شود چرا که انگیزه بسیاری ازگردشگران برای سفر به ایران، فارس است.

وی با بیان اینکه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: لازم است گردشگری زیارت، فرهنگی، و سیاحتی اولویت اول استان فارس شود.

سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز، لار و کازرون در اولویت 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نیز از افتتاح ۹ پروژه گردشگری این استان با سرمایه گذاری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن هفته گردشگری ۹ پروژه گردشگری در فارس شامل بوتیک هتل، اقامتگاه سنتی، مهمان‌پذیر و اقامتگاه بوم گردی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

گردشگری اولویت اول استان فارس باشد

وی افزود: در حال حاضر ۲۱۵ عنوان پروژه گردشگری در استان نیز در دست اجرا است که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در ادامه با مثبت ارزیابی کردن سرمایه‌گذاری ها در بافت‌های تاریخی این استان بر لزوم احیا این مناطق تأکید کرد و گفت: از تمامی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درخواست داریم در بافت‌های تاریخی استان به‌ویژه شهر شیراز، لار و کازرون سرمایه‌گذاری کنند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه درب های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به روی تمامی علاقه‌مندان حوزه سرمایه‌گذاری گشوده است، افزود: خوشبختانه امکانات و تمهیدات خوب و مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان فارس به‌ویژه بافت‌های تاریخی به وجود آمده است و در حال حاضر هم هیچ مانعی برای مردم قایل نیستم.

وی با تأکید به اینکه سرمایه‌گذاران به‌هیچ‌عنوان با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد، ادامه داد: بعضاً برای صدور مجوز باید برخی دستگاه‌های مختلف اعمال‌نظر نمایند اما به‌عنوان متولی اصلی گردشگری در استان این قول را به مردم می‌دهیم که یاری‌رسان و حامی آن‌ها باشیم و مانع‌تراشی صورت نگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: ابر پروژه‌هایی که امکان اشتغال‌زایی گسترده‌ای برای جوانان داشته باشند به‌ صورت ویژه موردحمایت قرار می‌گیرند و چنانچه با مسائل و مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه شدند به‌سرعت این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه از ارائه تسهیلات کم‌بهره و یارانه دار به سرمایه گذاران حوزه گردشگری همچنین تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی و پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی آنها نیز اشاره کرد و افزود: مردم برای آشنایی بیشتر با نحوه ارایه تسهیلات وامکانات قابل ارائه به سرمایه گذران حوزه گردشگری به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز