خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

30 هزار پیامک هشداردهنده و پیشگیرانه به شهروندان قزوینی ارسال شد

30 هزار پیامک هشداردهنده و پیشگیرانه به شهروندان قزوینی ارسال شد
کد خبر : ۱۵۳۳۶۴۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از ارسال حدود 30 پیامک هشدار دهنده و پیشگیرانه از سوی این معاونت در نیمه نحست امسال برای بیش از 298 هزار مخاطب در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در تشریح این خبر عنوان کرد: در راستای اطلاع‌رسانی و ارتقاء دانش حقوقی شهروندان در زمینه جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی الویت‌دار استان با رویکردی پیشگیرانه و با هدف کاهش و مقابله با بروز و شیوع آن‌ها در سطح جامعه، پیامک‌های پیشگیرانه ارسال می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: اطلاع‌رسانی برای ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه و کاهش وقوع جرائم و به تبع آن ورود پرونده به دستگاه قضایی استان دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: این معاونت متناسب با برنامه‌های مصوب و ابلاغی و همچنین مسائل اولویت‌دار استان همواره در تلاش است در تعامل با سایر نهادهای و دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استانی، گامی موثر در روشنگری افکار عمومی و تحقق اهداف سند تحول و تعالی قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی بردارد.

این مقام قضایی در ادامه، تولید محتواهای پیشگیرانه در قالب‌های مختلف اعم از طرح گرافیکی، انیمیشن، کلیپ، تیزر، پوستر، مصاحبه، سخنرانی و ... و همچنین نشر آن از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی به صورت مجازی و محیطی در سطح جامعه را از جمله اقدامات این معاونت در حوزه آگاهی بخشی شهروندان عنوان کرد.

وی با اشاره به میزان اثرگذاری و بازخورد مطلوب محتوای مناسب در پیشبرد اهداف برنامه‌های مصوب سال 1403 عنوان کرد: تاکنون بیش از 30 پیامک‌ هشداردهنده و پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف اعم از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، سرقت، تصادفات، خشونت، کلاهبرداری، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و ... از سوی این معاونت برای مخاطب استانی ارسال شده است.

فولیام اظهار کرد: بازخورد کارآمد و استقبال جمع کثیری از مراجعین دادگستری استان از محتواهای پیشگیرانه که حاکی از عدم آگاهی افراد در بسیاری از زمینه‌­ها از جمله مسائل حقوقی، اجتماعی و ... دارد؛ نشان از تاثیر محتواهای هشداری و پیشگیرانه بر آگاه‌سازی شهروندان دارد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با نشر و بازنشر مستمر محتواهای پیشگیرانه از طریق بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگرهای سالن‌های انتظارِ تمام نهادها و دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، درصدد است در جهت آگاهی‌بخشی بهنگام شهروندان و افزایش سواد حقوقی آنان و اطلاع آن‌ها از عواقب ناشی عدم رعایت مسائل قانونی، اقدام کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز