خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی مطرح شد؛

گردشگری اگر رویداد محور نباشد توسعه پیدا نمی کند/ به دنبال کار نمایشی در فارس نیستیم

 گردشگری اگر رویداد محور نباشد توسعه پیدا نمی کند/ به دنبال کار نمایشی در فارس نیستیم
کد خبر : ۱۵۳۱۰۷۴

جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی نقطه عطفی در گردشگری است

مشاور ارشد استاندار فارس و نماینده استاندار فارس در سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی گفت: جشنواره با این گستره و عظمت نمی تواند بدون همکاری رسانه ها رقم بخورد و باتوجه به تراز، فرهنگ و مردم فارس ؛ رخدادها واتفاقات در استان فارس باید در تراز فرهنگ ومردم استان فارس باشد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر  کشفی عصر امروز 27 شهریورماه در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی تصریح کرد: در این رویداد فعالیت های دبیرخانه و ستاد جلسات  و هزینه های انجام شده یک سمت و کار پررنگ رسانه ای سمت دیگر است ، امروز زمان معرفی مفاخر، میراث فرهنگی، اساتید و... است و رسانه می تواند آن را در قالب  همراهی مردم نشان دهد.

وی افزود: همه رسانه ها و ما باید دین خود را به استان فارس، فرهنگ و تمدن و تاریخ ادا کنیم و عظمت فرهنگ و تمدن فارس به قدری وسیع است که باز جای کار دارد و جشنواره فرصتی برای معرفی این ظرفیت ها است.

مشاور استاندار فارس با اشاره به اینکه تاریخ فارس بی بدیل است و در حوزه گردشگری طبیعی فارس حرف جدی دارد و همچنین به جهت مذهبی فارس حرم سوم است و بیشترین امامزاده و بقعه متبرکه در فارس است تصریح کرد: در حوزه فرهنگی فارس در تراز اول کشور است و دوقله بزرگ ادبیات کشور حافظ و سعدی و صدها ادیب و سخنور و شاعر در حوزه های دیگر داریم

به گفته کشفی اگر سال ها کار شود این همه میراثی که برای ما به جا مانده است  را نمی توانیم حتی معرفی کنیم و باید به نسل امروز ما پیوند بخورد و گسستی که وجود دارد کمتر شود.

وی معتقد است  قطعا در این عرصه کوتاهی شده است  و نتوانسته ایم نسل امروز را آشنا کنیم تا امروز به داشته ها و مفاخر افتخار کنند.

کشفی با اشاره به نقش خبرنگاران در این رویداد که به صورت مردمی برگزار می شود ابراز کرد: باید مردم شریک و دخیل باشند و با مشارکت مردم رویدادها و جشنواره ها را برگزار شود.

وی گفت: تا جشنواره فرصت دارد آثار در حوزه ملی و فرا ملی ارسال شود و امیدوارمیم بیشترین آثار و برنده از فارس باشد و از این فرصت استفاده شود .

 گردشگری اگر رویداد محور نباشد توسعه پیدا نمی کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز با اشاره به برگزاری  سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای  میراث فرهنگی  گفت: این جشنواره مهم ترین رویداد است و رقابت فشرده ای بین استانها برای میزبانی این رویداد بود.

محمد ثابت اقلیدی عنوان کرد: با مذاکرات صورت گرفته فارس میزبان این جشنواره شد که با بررسی تیم میزبانی و تلاش استاندار این میزبانی به فارس رسید.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه جشنواره دارای ویژگی های خاصی است که در آبان ماه اجرا می شود ، خاطرنشان کرد: بیش از 35 پیش رویداد با دستگاه های مختلف استان پیش بینی شده است و عموما برخی از آن ها جنبه آموزشی دارد و از اساتید برجسته در حوزه های مختلف دعوت و به صورت رایگان آموزش ارائه می دهند.

وی افزود: هدف ما این است که سطح دانش تخصصی را ارتقا دهیم و همچنین ویژه خبرنگاران دو نفر از اساتید مطرح انتخاب کرده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس  با اشاره به اینکه مخاطیان در جشنواره بین الملی تا 30 شهریور مهلت ارسال آثار و تولیدات دارند و جایزه ویژه شیراز تا 15 مهر ماه مهلت دارد، عنوان کرد:به دنبال نمایش در استان نیستیم و  معتقدیم گردشگری اگر رویداد محور نباشد توسعه پیدا نمی کند و به مقصد تبدیل نمی شود.

وی افزود: محورهای فراخوان میراث فرهنگی شامل رویداد های دوره های مهم تاریخی هخامنشیان، ساسانیان، آل بویه ، ال مظفر، اتابکان فارس و دوره زندیه، میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی فارس، میراث معنوی شامل معرفی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، هنرهای سنتی ، مفاخر و نام آوران فارس در حوزه های تاریخی ، فرهنگی مذهبی ادبی وهنری، دفاع مقدس وورزشی است .

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی فارس آثار باید مبنتی بر متن شامل فیلمنامه،  سفرنامه ،تصویر، سینمایی، کلیپ، نماهنگ  عکس، آثار شنیداری ، رادیویی و... باشد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه تلاش شده است در این جشنواره حرفه ای و تکنیکال برنامه ریزی و اجرا شود، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید به آن دقت شود همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه اتفاق بزرگی را درفارس پیش رو داریم و پیش رویدادها جای خود را به رویداد اصلی می دهد، بیان کرد: مراسم شبی با قرآن در حافظیه  وبرنامه های مختلف هفته حافظ برگزار می شود.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه میدان گاه های فارس به مرکز رویدادهای فرهنگی تبدیل می شود تا به نقطه مطلوب برسیم، بیان کرد: تمامی نگاه ها به فارس معطوف خواهد شد تا شتابی در توسعه گردشگری داشته باشیم.

 سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی نقطه عطفی در گردشگری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی گفت: این جشنواره نقطه عطفی در گردشگری فارس است و بقای گردشگری با برگزاری رویداد زنده است.

حمیدرضا قانعی بیان کرد: اگر رویداد نباشد گردشگری رونق نمی گیرد و در این راستا در مهر و آبان شهر شیراز واستان فارس میزبان رویدادهای متعددی خواهد بودو با مجموعه های مختلف رویدادهای مختلفی با حضور هنرمندان با موضوع گرامیداشت هفته وحدت خواهیم داشت

وی خاطرنشان کرد: گذر حافظ نبض گرامیداشت میلاد پیامبر (ص) و هفته حافظ را آغاز کرده است در مهرماه آغاز هفته سینمایی پیش روداریم که جمع زیادی از هنرمندان ملی و بین المللی حضور دارند که همگی پیش رویداد جشنوراه بین المللی چندرسانه ای است.

قانعی افزود: در جوار آرامگاه حافظ اجرای تئاتر چندرسانه ای داریم که طی 10 شب اجرای زنده زندگی حافظ در قالب صوت و تصویر و حرکات است.

جشنوراه چندرسانه ای میراث فرهنگی فرصت مغتنمی در فارس است

معاون فضای مجازی صدا و سیما فارس نیز در انی نشست گفت: این جشنوراه فرصت مغتنمی در استان فارس است که در تراز و شان استان فارس برگزار می شود.

 علی خورشیدسوار افزود: آثار راه یافته به جشنواره این قابلیت را دارد که در قاب شبکه فارس به عنوان تولیدات مردمی پخش شود.

وی بیان کرد در تبیین وجوه ناشناخته میراث فرهنگی و گردشگری توجه به مباحث کارآمد و برقراری ارتباط با فرهنگ باستانی و مسائل روز اهمیت دارد .

شهرداری در کنار رویدادهای گردشگری است

غلامرضا شهریاری ، نماینده شهردار شیراز در این نشست گفت: در کشوری که مدیریت واحد شهری وجود ندارد جمع شدن مدیران نیازمندان همدلی قوی است که در استان فارس این مهم محقق شده است.

وی بیان کرد: این اقدام و شناساندن میراث فارس به گردشگران کار بزرگ و سختی است که می تواند در رونق میراث فرهنگی موثر باشد.

وی گفت:شهرداری شیراز در این زمینه در کنار همه دستگاهها در همه زمینه ها حرکت کرده و حضور داشته است.

به گفته شهریاری شهرداری در راستای افزایش زمینه گردشگری احداث پارک آبی، آکواریوم، تله کابین، پیست دوچرخه سواری ایمن و... دارد که پارک آبی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در این رویداد کنار میراث فرهنگی است که کار فاخر و آبرونده برگزار شود چراکه اعتبار ما و متعلق به میراث فارس است.

افتتاح 9 پروژه گردشگری همزمان به هفته گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز  گفت: روزجهانی گردشگری از 6 مهرماه امسال برگزار می شود که گردشگری صلح در آن مطرح است .

محسن ضیایی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده است در هفته اول مقارن با هفته دفاع مقدس بر سر قبور شهدا حاضر می شویم و دراین هفته  افتتاح 9 پروژه گردشگری در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: راهنمای گردشگری سلامت از طریق انجمن گردشگری سلامت در این هفته رونمایی می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز