خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۲ هزار و ۹۲ شرکت تعاونی در اردبیل فعال است

 ۲ هزار و ۹۲ شرکت تعاونی در اردبیل فعال است
کد خبر : ۱۵۲۷۹۷۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: ۲ هزار و ۹۲ شرکت تعاونی با ایجاد ۱۸ هزار فرصت اشتغال در سطح استان اردبیل فعال هستند.

بهروز رحیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت حدود ۲ هزار شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف در استان اردبیل اظهار کرد: عمده تعاونی ها در حوزه کشاورزی با فعالیت ۶۷۵ شرکت فعال در اردبیل قرار دارد.

وی با بیان اینکه از 16 تا 22 شهریور هفته تعاون نامگذاری شده است و برای هر روز این هفته نام خاصی در نظر گرفته شده است،  افزود: جمعه همزمان با آغاز هفته تعاون با نام تعاون گسترش خیر جمعی نام‌گذاری شده است، شنبه با نام تعاون اخوت دینی؛ یکشنبه تعاون، توسعه فناوری دانش بنیان؛ دوشنبه تعاون،تبلر مشارکت مردمی؛سه‌شنبه تعاون، گسترش منابع، توزیع منافع؛ چهارشنبه  تعاون، جهش تولید و پنجشنبه که همزمان با شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولیعصر است به تعاون، اطلاع رسانی و رسانه نام گذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل به افتتاح ۱۰ طرح  در طول هفته تعاون در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این طرح ها با سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر آغاز به کار خواهند کرد.

رحیم زاده میزان تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها را ۱۷ میلیارد تومان  عنوان کرد و گفت: همچنین برای سال جاری ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۲۲ طرح با اشتغالزایی ۱۳۰ نفر به بانک‌ها معرفی شدند و در مرحله ارزیابی پرونده قرار دارند.

وی  به برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اشاره کرد و گفت: جشنواره تعاونی های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون، کار گروهی و استفاده از خرد جمعی برگزار شد که از ثبت نام 300 تعاونی در این  جشنواره با انجام ارزیابی 11 شرکت به عنوان تعاونی برتر در سطح استان شناسایی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز