خبرگزاری کار ایران

طی یک سال اخیر محقق شد؛

اشتغالزایی ٢هزار و ٧١٩ نفر با ٢٧۵ میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در البرز

اشتغالزایی ٢هزار و ٧١٩ نفر با ٢٧۵ میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در البرز
کد خبر : ۱۵۲۷۵۲۲

مسئول سازمان بسیج سازندگی البرز از پرداخت ۲۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از مهر سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت که با این تسهیلات برای ۲ هزار و ۷۱۹ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فلاحتکار امروز در نشست خبری که با موضوع طرح شهید عجمیان ٢ و پویش بنای همدلی در قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی البرز برگزار شد از تعمیر و نوسازی منازل محرومان در این استان خبر داد و اظهار کرد: از سوم خرداد سال جاری طرح پویش بنای همدلی در راستای شاد کردن دل محرومان استان با بازسازی و یا احداث واحد‌های مسکونی در زمین‌های اهدایی خیران و با استفاده از ظرفبت کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است.

فلاحتکار گفت: خدمت‌ به محرومان در قالب پویش بنای همدلی از هفته گذشته و از روز ۱۳ شهریور آغاز و تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت.

این مسئول افزود: مقرر شده جهادگران بسیج سازندگی با همکاری کمیته امداد ۲۳۳ خانه مسکونی مددجویان محروم را تعمیر و نوسازی کنند که از این تعداد ٧٢ واحد به اتمام رسیده است.

وی در ارتباط با طرح عجمیان ٢ افزود: رنگ‌آمیزی و بازسازی مدارس توسط گروه‌های جهادی و نوسازی مدارس در حال انجام است و تا کنون ١۴٣ مدرسه رنگ‌آمیزی شده است.

فلاحتکار با اشاره به بهسازی راه روستایی و معابر ۴ روستا، اضافه کرد:  آب شرب ۷ روستا و همچنین آب کشاورزی در ۳ شهر تامین شده است.

وی گفت: در بحث اشتغال خرد و خانگی در قرارگاه بسیج سازندگی تسهیلات اشتغال کم بهره پرداخت می‌شود. 

مسئول بسیج سازندگی البرز افزود: از مهرماه سال گذشته تا کنون ٢۵٧ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در سطح استان اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: در بحث اشتغال خانگی، قرارگاه بسیج مقاومتی و سازندگی در استان کارهای خوبی انجام داده و در زمینه خیاطی، قالی‌بافی، کشاورزی، دامپروری صنعتی و خدمات دانش بنیان، تسهیلات پرداخت کرد که لازمه پرداخت آن، بسیجی بودن و نبودن، ملاک نبود.

فلاحتکار ادامه داد: در این طرح ما کنار دولت به عنوان دستگاه اجرایی قرار گرفتیم و به نوعی می‌خواهیم در بحث ایجاد اشتغال، نقش آفرینی کنیم. اتفاقات خوبی نیز رقم خورده و با اهدای تسهیلات، اشتغال دو هزار ٧١٩ نفر فراهم شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز