خبرگزاری کار ایران

با اجرای سد بابا حیدر آب پایدار مردم چهارمحال و بختیاری تامین می شود

با اجرای سد بابا حیدر آب پایدار مردم چهارمحال و بختیاری تامین می شود
کد خبر : ۱۵۲۶۷۰۱

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای سد بابا حیدر شاهد تحول عظیمی خواهیم بود و آب پایدار برای مردم تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حیدری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان فارسان اظهار داشت: پس از شهادت شهید آیت الله رئیسی اعتباری برای پروژه‌های استان تزریق نشد و طلب عمده پیمانکاران پرداخت نشد و در حال حاضر پیگیری‌ها ی لازم برای آزادسازی اعتبارات در حال انجام است.

وی افزود: با وجود تزریق نشدن به موقع اعتبارات اما هیچ یک از طرح‌های عمرانی تعطیل نشد و با وجود برخی مطالبه‌های پیمانکاران طرح‌ها در جای جای استان فعال هستند.

حیدری بیان داشت: امروز وحدت راه‌گشای تمام مسائل استان است و همه باید در پیگیری مسائل استان متحد شویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه نهضت ملی در شهرستان فارسان گفت: این پروژه در این شهرستان پیشرفت خوبی داشته و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حیدری با اشاره به اینکه آبگیری سد باباحیدر می‌تواند نقش مهمی در تامین آب کشاورزی، صنعت و آشامیدنی در منطقه را داشته باشد یادآور شد: پروژه سد بابا حیدر سبب می شود تا مردم  استان از آب پایدار بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: آب‌رسانی از چشمه کوهرنگ که آب‌رسانی سه شهرستان کوهرنگ، شهرکرد و فارسان را بر عهده داشت تصفیه‌خانه نداشت، اما ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر اول رئیس جمهور اعتبار در نظر گرفته شد و امروز فاز اول این تصفیه‌خانه افتتاح شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به اصلاح جاده خوابگاه دانشگاه هنر دختران ، توسعه آسفالت معابر روستایی، توسعه زمین‌های ورزشی و سالن‌ها ی ورزشی، توسعه زیر ساخت های فیبرنوری، ایجاد اشتغال و توسعه زیر ساخت های کشاورزی تاکید کرد.

        جشتواره ملی اقوام ایران زمین، زمینه‌ای در معرفی فرهنگ چهارمحال و بختیاری

فرماندار  شهرستان فارسان نیز اظهارداشت: دومین جشنواره ملی اقوام ایران زمین از ۲۳ تا ۳۰ شهریورماه در سه بخش نمایشگاهی، همایش‌ها و جشن‌های عمومی در این شهرستان برگزار می‌شود.

سید هادی صالحی افزود: در جشنواره اقوام ایران زمین  ۱۲ استان عشایرنشین کشور حضور دارند که در بخش نمایشگاهی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: جشنواره ملی اقوام ایران زمین ۱۰ همایش تخصصی شامل شهدا و ایثارگران اقوام ایران زمین، زنان، رویداد جوانی جمعیت، فرهنگ، هنر و ادب در شهر جونقان، نشاط اجتماعی در شهر گوجان، معتمدان و متنفذان در بخش باباحیدر، اقتصاد اقوام بازرگانی در اتاق بازرگانی ، پیاده روی عمومی و خانوادگی، شاهنامه‌خوانی، جشن‌ ولادت و جشن‌های شبانه برگزار شود.

فرماندار  شهرستان فارسان افزایش سه برابری گلخانه‌ها، تعریف و اجرای ۱۰ مورد مجتمع دامداری، ۱۵۰ هکتار باغات دیم، افزایش میزان خرید گندم تضمینی از ۳۰۰ به ۲هزار و ۲۰۰ تن، پرداخت ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی، اجرای زیرساخت‌های شبکه‌های گازرسانی و برق مربوط به مجتمع دامداری، رفع مشکل بین مردم و دولت، بازگشت ۴۵۳ هکتار زمین به مردم، سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرک صنعتی جونقان و بهره‌برداری از ۱۰ زمین چمن مصنوعی را از جمله اقدام‌ها و گام‌های برداشته شده برای توسعه شهرستان فارسان عنوان کرد.

صالحی برضرورت همکاری در خصوص احداث مجتمع دامداری چهار هکتاری گوجان و مجتمع دامداری فیل آباد که با محیط زیست رد این خصوص مشکل وجود دارد تاکید کرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهید علیمردان‌خان بختیاری گفت: این تصفیه خانه ۴۸ هزار مترمکعب آب در ۲۴ ساعت شبانه‌روز تامین و همچنین کدورت آب آشامیدنی این شهرستان به زیر ۱۰ هزار می‌رسد.

صالحی همچنین بر ضرورت تعمیر و تجهیز سالن‌ها و واگذاری آن‌ها به هیات‌های ورزشی مرتبط، اصلاح زمین چمن فارسان، تامین تسهیلات اشتغال‌زایی مستقل و بدون پشتیبان، تکمیل استخر شنای باباحیدر، واگذاری مجموعه ورزشی کارگران فارسان به هیات شنای شهرستان تاکید کرد.

                    اختصاص بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرک صنعتی جونقان

مدیر شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در این نشست بیان کرد: در دو سال گذشته در شهرک صنعتی جونقان بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه زیرساخت انجام شده است.

مجید غفاری افزود: استعلامات ۱۸ گانه لازم برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در فارسان انجام شده است و به زودی کار آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیمانکار در حال انجام زیرسازی، جدول‌کاری و آسفالت برخی از معابر شهرک صنعتی جونقان است گفت: بیش از ۹۰ درصد اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی هزینه شده از اعتبارات داخلی مجموعه شهرک‌های صنعتی استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز