خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد؛

آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع لرستان در ۱۱ نقطه متفاوت

آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع لرستان در ۱۱ نقطه متفاوت
کد خبر : ۱۵۲۲۶۴۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: متاسفانه به دلایل متعددی، همزمان امروز پنجم شهریور ماه، در ۱۱ نقطه از استان جنگل ها و مراتع دچار حریق گردیده که تلاش برای اطفاء و پایش تمامی نقاط ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی اظهار داشت: تلاش برای اطفای حریق در مناطق وارک و زرین چغا خرم‌آباد، ززوماهرو الیگودرز, وسکور کوهدشت، هنام سلسله، باباجان و آبگرم دلفان، مینه، دوگر ویسیان، برکه چگنی و سرفراش معمولان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه، باد شدید در الیگودرز کار اطفای حریق را بسیار مشکل کرده است افزود: اگر تا ساعاتی دیگر شرایط به همین منوال باشد با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با سازمان های منابع طبیعی و مدیریت بحران کشور از بالگرد جهت انتقال نیروهای امدادی و اطفای حریق استفاده خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: همچنین منطقه آبگرم دلفان که مرز مشترک استان های لرستان، کرمانشاه و ایلام می باشد دچار حریق شد که نیروهای منابع طبیعی این شهرستان توانسته اند در حوزه استحفاظی لرستان کار اطفا را به پایان برسانند.

میرزایی گفت: باتوجه به شدت آتش سوزی و وزش باد در آن منطقه، هماهنگی های لازم با استان های کرمانشاه و ایلام صورت گرفته که مناطق خود را اطفا کنند تا حریق دوباره به سمت لرستان شعله ور و هدایت نشود.

وی ادامه داد: مردم باید در زمان حضور در عرصه های طبیعی نکات ایمنی و حفاظتی را رعایت کنند و جهت حفظ طبیعت از حریق های عمدی، متاثر از اختلافات محلی، اختلافات به واسطه اراضی ملی با کشاورزی و آتش زدن پس چر مزارع خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: مردم چنانچه با حریقی مواجه شدند بلافاصله مراتب را از طریق شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان امداد جنگل و مرتع گزارش داده تا نیروهای یگان حفاظت در کمترین زمان ممکن در عرصه حضور یابند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز